Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جواد نیک بین درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت: در این قضیه قائل هستیم که نوشداروی تمام درد‌های کشور در وزارتخانه‌ها شهرداری‌ها دولت مجلس شورای نگهبان و ... با شفافیت هر می‌شود. علت آن هم این است که شفافیت که باشد فساد از بین می‌رود یا حداقل خیلی کم می‌شود و مردم می‌دانند که می‌دانند که چقدر پول به شخصی و به چه دلیلی داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان مجلس یازدهم یک بار کلیات طرح شفافیت آراء را به علت نقص‌ در محتوا رد کرده بودند اما با درخواست عده‌ای از آنها، این طرح به دستور کار بازگشته بود.

نماینده مردم کاشمر خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس اعلام کرد: ما تأکید کردیم که شفافیت را از خودمان یعنی در مجلس شروع شود. طرح شفافیت آرا نمایندگان همچنان در نوبت بررسی صحن و در دستور کار مجلس هست. تاکنون 165 نماینده امضا کردند و خواستار آن هستند که داوطلبان آراشان در سامانه مجلس به صورت شفاف بارگذاری شود.

طرح شفافیت علاوه بر مجلس یازدهم، در دوره پیشین پارلمان با عنوان «شفافیت آراء نمایندگان» هم مطرح شده بود اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

نیک بین گفت: علت اینکه هیئت رئیسه و رئیس مجلس این طرح را در دستور کار قرار نمی‌دهند این است که بارگذاری آرای نمایندگان، مخالف آیین‌نامه داخلی مجلس است به همین دلیل آن‌ها را بارگذاری نمی‌کنند. فشاری که هم اکنون نماینده‌ها به هیئت رئیسه می‌آورند این است که هرچه سریعتر موضوع شفافیت در دستور کار قرار بگیرد.

شفافیت آراء با هدف علنی شدن نوع رأی و مواضع نمایندگان نسبت به طرح‌ها و لوایح مطرح شد که علاوه بر آن، مواردی مانند انتشار جزئیات صوتی و تصویری جلسات و پخش زنده آنها و انتشار فهرست اعضا، هزینه‌ها، اهداف و نتایج سفر‌های خارجی نمایندگان هم در دستور کار آن قرار داشت.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: احتمال دارد برای سال ۱۴۰۱ طرح شفافیت به صحن علنی مجلس بیاید اگر این ۱۶۵ نفر که پای آئین نامه را امضا کرده اند پای حرفشان بایستند شفافیت آرا در مجلس رای خواهد آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم دستور کار طرح شفافیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۱۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان شفافیت؛ قسمت اول

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، اولین قسمت از «داستان شفافیت»، سرنوشت طرح‌های موسوم به شفافیت را در مجلس دهم و ماه‌های ابتدایی مجلس یازدهم روایت می‌کند.

ابراهیم اسدی بیدمشکی گزارش می‌دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • داستان شفافیت؛ قسمت اول
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • نامه اعتراضی نمایندگان مجلس به وزیر کشور+جزئیات
  • ببینید | آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت