Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ سرپرست اداره کل هواشناسی فارس گفت: فعالیت توده هوای ناپایدار جوی به‌صورت وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک از اواخر امشب در فارس آغاز می‌شود. - اخبار استانها -

سعید رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از شیراز، اظهار داشت: براساس نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی افزایش سرعت وزش باد از امشب پنج‌شنبه (چهارم فروردین‌ماه) در مناطق شمالی و مرکزی استان آغاز می‌شود و احتمال بروز خسارت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین برای روز جمعه پنجم فروردین‌ماه این سامانه که در سطح هشدار نارنجی اعلام شده است، مناطق شمالی، مرکزی استان و مناطق جنوبی با شدت کمتر را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

سرپرست اداره کل هواشناسی فارس گفت: برای شنبه ششم فروردین‌ماه مناطق شمالی و مرکزی استان را در برمی‌گیرد و اواخر شنبه به پایان می‌رسد.

رنجبر تصریح کرد: در این وضعیت احتمال خسارت به سازه و پوشش گلخانه‌ها و جدا شدن سقف‌های موقت، احتمال شکسته شدن درخت‌های آسیب‌پذیر و کهنسال، اختلال در رفت و آمد به دلیل کاهش دید افقی، احتمال خسارت به تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال سقوط دکل‌ها و داربست‌های فلزی، خطر سقوط اجسام از ارتفاع و ساختمان‌ها به‌ویژه کارگاه‌های ساختمانی وجود دارد.

 سرپرست اداره کل هواشناسی فارس به شهروندان توصیه کرد در این مدت از تردد‌های غیرضروری در محور‌های مواصلاتی استان بپرهیزند و انجام تمهیدات لازم برای کاهش خسارت وزش باد، استحکام بنا، تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی و سازه‌های در حال ساخت و کنترل پوشش گلخانه‌ها نیز ضروری است.

وی بر آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای انجام تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی تاکید کرد و گفت: همچنین خودداری از فعالیت‌های ساختمانی به‌ویژه در ارتفاع، مراقبت از کندو‌های زنبورعسل و انتقال به مکان مناسب، قرار دادن قیم برای نهال‌های جوان و تازه غرس شده، در خانه ماندن کودکان سالمندان و افراد گروه‌های حساس از دیگر توصیه‌ها است. 

هواشناسی ایران 1401/01/03؛ هشدار بارش‌های سیل‌آسا در 19 استان/ مردم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنندهشدار زرد هواشناسی در سمنان اعلام شدهواشناسی ایران 1401/01/02؛ هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها/ وزش باد شدید و تگرگ در تهران

رنجبر بیان کرد: تمرینات لازم جهت جلوگیری از خسارت به دلیل وزش باد شدید اجتناب از تردد در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و عدم نصب چادر و پارک خودرو‌ها در اطراف موارد ذکر شده انجام شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی فارس گفت: همچنین نقشه فعلی بارندگی در استان نشان نمی‌دهد و برای اوایل هفته آینده به تدریج 5 تا 8 درجه کاهش دما پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/424/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۱۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های پراکنده،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز سه‌شنبه خبر و به کشاورزان هشدار احتیاط داد.   به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز یکشنبه (۹ اردیبهشت) بارش رگباری باران در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت.   آسمان تهران امروز (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۰؛هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید