Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با توجه به مصرف بالای بنزین در ایام تعطیلات نوروز از اتخاذ تمهیدات لازم برای عرضه بدون مشکل بنزین در تمامی این ایام خبر داد.

خبرگزاری میزان _ تسنیم نوشت: یکی از شاخصه‌های ایام نوروز هر سال، رشد مصرف بنزین ناشی از افزایش تردد‌های برون شهری و مسافرت‌های نوروزی جاده‌ای مردم در این ایام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نوروز ۱۴۰۱ نیز پس از دو سال تجربه نوروز با محدودیت‌های کرونا، با کاهش همه‌گیری این ویروس، محدودیت‌های سفر‌های نوروزی برداشته شده و مردم در اقصی نقاط کشور در حال گذراندن تعطیلات و اقدام به سفر‌های نوروزی به ویژه از مسیر‌های جاده‌ای و با استفاده از وسایل نقلیه شخصی هستند.

وزیر نفت روز دوشنبه (یکم فروردین ماه ۱۴۰۱) در بازدیدی سرزده از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع میانگین روزانه ۱۱۶ میلیون لیتر بنزین در کشور در فاصله روز‌های ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ خبر داد که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ (۲۵ تا ۲۹ اسفند) ۲۳ درصد افزایش یافته است.

همچنین آمار رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نشان می‌دهد که در روز ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰، شاهد ثبت یک رکورد جدید در مصرف بنزین کشور با ثبت مصرف ۱۳۱ میلیون لیتر بنزین در این روز بودیم.

میزان مصرف بنزین در دو روز پایانی سال ۱۴۰۰ و دو روز ابتدایی سال جدید بدین صورت است:

با وجود رشد مصرف بنزین در ایام نوروز امسال، کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص تأمین بنزین مورد نیاز مردم در این ایام گفت: "با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده برای مصرف بنزین کشور، هماهنگی و برنامه‌ریزی در بخش‌های تولید، انتقال و ذخیره‌سازی به‌نحوی انجام شده است که بنزین به قدر کفایت وجود دارد و مشکلی در زمینه تأمین سوخت نوروزی در کشور وجود ندارد. "

بیشتر بخوانید: میانگین مصرف بنزین کل کشور ۱۹ میلیون لیتر افزایش یافت

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: بنزین سوخت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بنزین سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مصرف بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۲۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق گفت: باید تدابیر لازم در کشور عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی (ع) صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمدکاظم آل‌صادق امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در نشست مشترک با مشاور وزیر داخلی عراق اظهار کرد: با شکوه برگزار شدن مراسم اربعین‌حسینی سال گذشته مرهون تعامل و همدلی مسئولان دو کشور بود.

وی با تاکید بر اینکه تدابیر لازم در کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی صورت گیرد، افزود: مقرر شده خط‌مشی راه‌ها و نصب علائم بیشتر در مسیرها کار شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق اضافه کرد: با توجه به اینکه تردد زائران بیشتر در گذرگاه مهران است باید در ایام اربعین‌حسینی با هماهنگی دو کشور امکانات از جمله سرویس‌های بهداشتی، سوله‌های خنک‌کننده و منابع نگهداری آب و یخ فراهم شود.

کد خبر 751171

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است