Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالیانه قریب به ۲۰۰ میلیون قطعه ماهی زینتی در ایران تولید می شود که سهم استان البرز طی سال های اخیر ۱۴.۵ میلیون قطعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود به رسم سال های گذشته سال جدید را سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری کردند و خطاب به مسئولان کشور فرمودند؛ «درخواست مؤکّد دارم، اکتفا نکنند دوستان به اینکه حالا روی کاغذهایِ سربرگهایِ دستگاههایِ گوناگون؛ اینها کار نیست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر معظم انقلاب لازمۀ رسیدن به رشد اقتصادی را «رونق تولید ملّی» دانستند و فرمودند تولید کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است. تولید ملّی در واقع راه اصلی عبور از سختی ‌ها و دشواریهای اقتصادی برای کشور است، یعنی مهمترین مسائل اقتصادی کشور را مسئله‌ تولید، رواج تولید ملّی و رونق تولید ملّی، حل می کند.   به همین دلیل و با توجه به سفارش رهبر معظم انقلاب  در پیام نوروزی ۱۴۰۱ و تاکید ایشان بر اشتغال زایی که در منجر به رفاه عمومی، کاهش تورم و افزایش درآمد سرانه خواهد شد، بر آن شدیم تا با یک سلسه گزارشاتی اهمیت تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در استان البرز را بررسی کنیم. با شبکه خبری تیتریک، همراه باشید.   دنیای زیر آب و اسرارش همیشه مورد توجه انسان بوده و می تواند حداقل نیاز ارتباط با طبیعت را براورده کند.      کارآفرین موفق فردیسی با علاقه ای که به طبیعت و ماهیان زیر آب دارد توانسته است یکی از بزرگترین مراکز پرورش ماهی زینتی را راه اندازی کند.    سعید طرلانی به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ با ۵ میلیون تومان سرمایه کار را آغاز کردم و در حال حاضر قریب به ۱۸۰ گونه زینتی پرورش می دهم.    وی ادامه می دهد: دنیای رنگارنگی از انواع ماهی های زینتی در مرکز ما وجود دارد و توانسته ام زمینه اشتغال ۳۲ نفر را مستقیما فراهم کرده ام.    این کارآفرین ۳ مجموعه بزرگ پرورش ماهی را مدیریت می کند، مجموعه ای که نیم میلیون قطعه انواع ماهی های زینتی صادر کرده است.    طرلانی ادامه می دهد؛ مقصد ماهی های زینتی البرز، گرجستان، سوریه، عراق، افغانستان و ترکیه صادر می شوند و منبع درآمد ما خواهند بود.      وی این شغل را به کسانی که سرمایه کمی برای درآمدزایی دارند پیشنهاد می دهد اما پیش از آن کسب اطلاعات را برای شروع ضروری می داند.    محمدزاده رئیس اداره امور دام جهاد کشاورزی فردیس هم به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ جوانان می توانند طرح اشتغال خود را از جهاد پیگیری کنند.    وی ادامه داد: از بسته بندی محصولات تا پرورش قارچ و محصولات گلخانه ای از جمله فعالیت هایی هستند که برای جوانان درآمد زایی می کند.    سالیانه قریب به ۲۰۰ میلیون قطعه ماهی زینتی در ایران تولید می شود که سهم استان البرز طی سال های اخیر ۱۴.۵ میلیون قطعه است.    قریب به ۲۶ واحد پرورش ماهی زینتی در البرز فعالیت دارند و امکان پرورش ماهی زینتی در حجم اند و هزینه حداقلی در منازل وجود دارد.    انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ماهی های زینتی ماهی زینتی میلیون قطعه پرورش ماهی تولید مل ی ۵ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۲۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد و اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود. 

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدري از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد. 

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با 37، ایران و عراق با 25، لبنان با 17 شرکت کننده هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند. 

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندي از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت. 

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(8 و 9 می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید. 

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود