Web Analytics Made Easy - Statcounter

 امیر سرتیپ دوم حسین خلیلی از پیشکسوتان و اسطوره های هشت سال دفاع مقدس در حاشیه برگزاری نمایشگاه هوایی دزفول ضمن تبریک عید باستانی نوروز با اشاره به دو سال وقفه در برگزاری نمایشگاه هوایی دزفول و استقبال پرشور مردم از بیستمین نمایشگاه راهیان نور اظهار کرد: امسال بحمدالله شاهد استقبال کم نظیر مردم عزیز ایران اسلامی از نمایشگاه هوایی دزفول هستیم وزائرین عزیز از جای جای ایران اسلامی در بیستمین نمایشگاه پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول حضور پیدا کردند که پس از دو سال وقفه این نمایشگاه باری دیگر با شکوه و جلال خاصی در حال برگزاری است و شور و شوق مردم عزیز در بازدید از این نمایشگاه به خوبی مشخص است و میبینیم که این وقفه نه تنها خللی در اراده مردم ایجاد نکرده بلکه مردم را مشتاق تر و تشنه تر از گذشته برای بازدید از این نمایشگاه می بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نمایشگاه به نوعی فضای بازگویی ارزش ها، فداکاری ها و اتفاقاتی است که در دوران دفاع مقدس شکل گرفته است، نمایشگاهی که تبیین گر حماسه های شهیدانی همچون شهید والامقام شهید دوران است کسی که به فرموده مقام معظم رهبری اگر ما حماسه این شهید را از نزدیک شاهد نبودیم فکر می‌کردیم یک افسانه است.

امیر خلیلی خاطر نشان کرد: نمایشگاه هوایی امسال مزین به نام و یاد شهید خلعتبری است که در اولین روز از عید نوروز به درجه رفیع شهادت نائل شدند و این توفیقی بود که نصیب ایشان شد کسی که در یک درگیری هوایی ناباورانه به شهادت رسید شخصی که در عملیات مروارید چندین فروند از هواپیماه های عراقی را سرنگون کرده بود و با توجه به توانایی خود به نام حسین ماوریک معروف بود.

وی اظهار کرد: حماسه آفرینی های کارکنان پایگاه هوایی وحدتی دزفول هیچگاه فراموش شدنی نسیت چرا که این پایگاه مقتدرانه در مقابل دشمن بعثی ایستاد و در اولین روزهای جنگ درس بزرگی به دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران داد، و ثابت کرد که نیروی هوایی یک نیروی قدرتمند و حافظ ارزش ها و آرمان های جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: امروز شاهد پرواز عقابان تیز پرواز نیروی هوایی هستیم که در مقابل چشمان هزاران بیننده در حال قدرتنمایی هستند و این نتیجه تلاش نیروهای متخصص و فنی این نیرو می باشد که با گذشت سال ها از تولید این هواپیماها همواره در تجهیز و بروزسازی تجهیزات دریغ نکرده و با استفاده از دانش بومی قدرتمند تر از گذشته در حال حرکت به جلو می باشند.

امیر خلیلی در ادامه با اشاره به جایگاه نیروی هوایی در کشورخاطر نشان کرد: جایگاه کنونی نیروی هوایی نسبت به گذشته به طور کامل چه از نظر نیروی انسانی وچه از نظر تخصصی که در گذشته وابسته به بیگانگان و مستشاران خارجی و کارخانه‌های سازنده بوده کاملا متفاوت می باشد چرا که امروز این نیرو به خودکفایی کامل رسیده است و ما میتوانیم به جرات اذعان کنیم که علاوه بر تجهیزات در تربیت نیروی انسانی نیز کاملا جایگاه متفاوتی نسبت به گذشته پیدا کرده ایم.

وی گفت: امروز وظیفه ما و تمامی کسانی که دلشان برای ایران عزیز میتپد حفظ ارزش ها وآرمان‌های نظام جمهوری اسلامی می باشد، گرچه دشمنان این نظام همواره در سدد توطئه چینی می باشند و در این راه از هیچ چیزی دریغ نمی کنند ولی بی شک مردم فهیم ما این توطئه ها را باطل خواهند کرد.

امیر خلیلی در پایان با اشاره به وظیفه همگان در قبال شهدای انقلاب اسلامی افزود: شهدای بزرگ نیروی هوایی کسانی بودند که دین خود را نسبت به انقلاب ادا کردند و امروز وظیفه ما زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان و الگو پذیری از آنان می باشد شهیدانی که حماسه آفریدند و تا ابد در تاریخ ماندگار شدند.

کد خبر 1615346

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد

ارتش رژیم اشغالگر روز سه‌شنبه اعلام کرد: «نیروی هوایی در ماه‌های آینده به طور کامل سامانه دفاع موشکی پاتریوت آمریکایی را کنار گذاشته و سامانه‌های پیشرفته‌تری را جایگزین آن خواهد کرد.»

به گزارش ایسنا، روزنامه «تایمز رژیم صهیونیستی» به نقل از بیانیه‌ای در وبگاه ارتش اشغالگر نوشت: «سیستم پاتریوت که در نیروی هوایی اسرائیل با نام "یاهالوم" (کلمه عبری به معنای «الماس») شناخته می‌شود، ظرف ۲ ماه برای همیشه از رده خارج می‌شود.»

فرمانده تیپ ۱۳۸ نیروی پدافند هوایی رژیم صهیونیستی که سیستم پاتریوت را اداره می‌کند، گفت: «در حال حاضر در حال کاهش تعداد آتشبارها تا زمان خاموش کردن کل سامانه هستیم.»

در فوریه گذشته، فرماندهی نیروی هوایی اشغالگران گزارش داد که در حال توقف فعالیت چندین آتشبار پاتریوت است و اعضای نیروی هوایی به جای آن آموزش کار با سیستم «گنبد آهنین» را می‌گذرانند.

سامانه پاتریوت ساخت آمریکا برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ در جنگ اول خلیج فارس برای رهگیری موشک‌های «اسکاد» در اراضی اشغالی مستقر شد، اما اولین استفاده واقعی از آن در سال ۲۰۱۴ برای رهگیری پهپاد حماس بود.

در طول دهه گذشته، طبق گفته ارتش اشغالگر، این سامانه تنها ۱۰ هدف را رهگیری کرده و موشک رهگیر همیشه در برابر چالش نبوده است، به طوریکه در طول سال‌ها نتوانست اهداف زیادی را ساقط کند.

رژیم صهیونیستی چندین سامانه موشکی دفاع هوایی از جمله «گنبد آهنین» و «فلاخن داوود» دارد.

این بیانیه ارتش اشغالگر ۲ هفته پس از آن منتشر شد که سیستم دفاع هوایی اسرائیل در معرض بزرگترین آزمایش تاریخ خود یعنی حملات مستقیم ایران به اراضی اشغالی با صدها موشک و پهپاد قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم