Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا قلی پور روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نوروز امسال هشت سیاه چادر در محورهای مختلف استان نصب و راه اندازی شده است تا مکانی برای استراحت و پذیرایی از مسافران عبوری باشد، این سیاه چادرها و استراحت گاه های عشایری اکنون در شهرستان های اسفراین، فاروج،بجنورد ومانه و سملقان فعال است.

وی گفت: عشایر این استان با راه اندازی سیاه چادر در نقاط مختلف جاده آسیایی از مسافران نوروزی و کاربران جاده ای پذیرایی و استقبال می کنند،عشایر استان با غذاها و نوشیدنی های سنتی و دمنوش ها از مسافران پذیرایی کرده و تولیدات لبنی، گیاهان دارویی تولیدی خود و صنایع دستی را به مسافران عرضه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلی پور خاطرنشان کرد: این طرح فرصتی مناسبت برای معرفی جاذبه های گردشگری استان بویژه در زمینه عشایری این منطقه است همچنین بستری برای درآمدزایی و رونق اقتصادی عشایر است، این سیاه چادرها در نزدیکی مجتمع خدمات رفاهی بین راهی راه اندازی می شود تا مسافران بتوانند از ظرفیت این مجتمع ها هم برای سوخت گیری و یا سایر امکانات استفاده کنند.

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی  خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط جوی برخی از سیاه چادرها نتوانستند با حداکثر ظرفیت فعالیت کنند اما با مساعد شدن هوا سیاه چادرها مجدد در حال برپایی است.

خراسان شمالی ۳۰ هزار عشایر دارد که با داشتن ۷۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند و به طور میانگین ۲۵ درصد از گوشت قرمز این استان نیز از سوی عشایر تامین می‌شود.

برچسب‌ها بجنورد زندگی عشایری جامعه عشایری خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد زندگی عشایری جامعه عشایری بجنورد زندگی عشایری جامعه عشایری خراسان شمالی خراسان شمالی سیاه چادرها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد

حسن جعفری گفت: این پرواز به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای مواجه شد.

وی اضافه کرد: پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان