Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا حقی در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: برای حضوری شایسته در رقابت‌های جاده قهرمانی آسیا، چهار مرحله اردو در تهران و یک اردو را در ترکیه پشت سرگذاشتیم و با تمام توان در اندیشه افتخارآفرینی برای ایران هستیم.

وی ادامه داد: اردوی اول و دوم ما در جزیره قشم و کیش بود اما اردوهای بعدی را در تهران برگزار کردیم تا بچه ها به آمادگی مناسب برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شرایط کرونایی و این که ورزشکاران ۲ سال از رقابت دور بودند اردوی ترکیه را هم در دستور کار قرار دادیم که تنها توانستیم در بخشی از آن حضور یابیم که شامل دو مسابقه تک مرحله‌ای بود اما بازهم اثرات مطلوب خودش را داشت.

مربی تیم ملی دوچرخه‌سواری یادآور شد: روند پیشرفت ورزشکاران مشهود و مشخص است و نسبت به قبل خیلی بهتر شده اند. این پیشرفت را مدیون خود ورزشکاران و خانواده آنها هستیم چرا که با توجه به مشکلات اقتصادی و نداشتن تجهیزات لازم، پای کار آمدند و خودشان را به روز کردند. 

حقی تاکید کرد: دوچرخه‌سواری ورزشی تجهیزات محور است و اگر یک ورزشکار وسیله مناسبی نداشته باشد رقابت بسیار سخت می‌شود، چرا که سایر تیم‌ها از امکانات روز بهره می‌برند و نداشتن این لوازم یعنی جدال نابرابر. باتوجه به اقداماتی که انجام دادیم سعی کردیم ملی‌پوشان را در شرایط خوب روحی و روانی قرار دهیم و به همین دلیل در اردوی سوم نفرات اصلی را مشخص کردیم و تیم را یک ماه قبل از مسابقات بستیم. در گذشته ما تا پای پرواز نمی‌دانستیم که در تیم اعزامی هستیم یا نه؛ اما این شیوه را اجرایی کردیم تا ورزشکار خودش را پیدا کرده و بتواند آرامش و تصویرسازی خوبی از مسابقات داشته باشد. 

وی گفت: واقعا از نظر قطعات و سخت افزار بسیار ضعیف هستیم، فدراسیون توان مالی برای خریداری تجهیزات روز را ندارد و هر چه داریم ثمره زحمت خود ورزشکاران و خانواده آنها بوده است. تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جاده قهرمانی‌ آسیا به ۱۴ دوچرخه نیاز داشت اما در انبار فدراسیون فقط پنج دوچرخه وجود داشت که آنها هم نواقصی داشتند که خود بچه‌ها آنها را تکمیل و مشکلات را رفع کردند. 

او در واکنش به این سئوال که فدراسیون برای حضور در رقابت‌های جاده قهرمانی آسیا چه کرد، افزود: وضعیت فدراسیون مشخص است، در دوره سرپرستی به سر می‌برد و در حد توان و بضاعت اردوهای خوبی را برای ملی‌پوشان در نظر گرفت. اردوی ترکیه را هم داشتیم اما برای خرید تجهیزات به روز نیازمند حمایت و نگاه ویژه مسوولان ورزش هستیم و بعد از این مسابقات و قبل از بازی‌های آسیایی باید در این خصوص چاره اندیشی شود تا در هانگژو دچار مشکل نشویم. 

حقی به سایر رکابزنان آسیایی اشاره کرد و گفت: نمی شود به جدال ورزشکاری بروید که تا دندان مصلح است، تجهیزات سایر رقبای آسیایی ما در حد تور فرانسه است و این جدال نابرابر منصفانه نیست. الان ازبکستان،‌ ژاپن، کره و حتی تیم‌هایی که تا چند سال پیش حرفی برای گرفتن نداشتند از ما پیش گرفته و این کار را سخت می‌کند. 

مربی تیم ملی دوچرخه‌سواری خاطر نشان کرد: از وزیر ورزش و جوانان و سایر مسئولان می‌خواهم نشستی را هماهنگ کنند تا دغدغه ورزشکاران به گوش آنها برسد. مشکلات بسیاری داریم که باید در مورد آنها حرف زد و به نتیجه رسید.

وی به مسابقات جاده قهرمانی آسیا هم اشاره کرد و گفت: در سه رده سنی جوانان، امید و بزرگسالان به مصاف رقبا می‌رویم. در رده جوانان یک نفر را داریم که خیلی امیدواریم به مدال برسد. یکی از بهترین تیم‌های رده سنی امید را در اختیار داریم که اتحاد و همدلی خوبی بین آنها ایجاد شده و اگر اتفای روی ندهد شانس مدال داریم. در رده سنی بزرگسالان نیز چهار رکاب زن داریم که با کوله باری از تجربه عضو تیم ملی هستند و در این رده نیز برای خود شانس مدال را می بینیم اما با همه این موارد اوج کار و تمرکز ما به بازی های آسیایی هانگژو معطوف است و می خواهیم در آنجا توانایی و ظرفیت دوچرخه سواری را نشان دهیم.

برچسب‌ها مسابقات قهرمانی آسیا فدراسیون دوچرخه سواری دوچرخه سواری قهرمانی آسیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسابقات قهرمانی آسیا فدراسیون دوچرخه سواری دوچرخه سواری قهرمانی آسیا مسابقات قهرمانی آسیا فدراسیون دوچرخه سواری دوچرخه سواری قهرمانی آسیا قهرمانی آسیا دوچرخه سواری جاده قهرمانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۲۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکبری: شانس بالای سپاهان در جام حذفی/ حواشی تمرکز مورایس را به‌هم زد

ایسنا/اصفهان بازیکن سابق سپاهان و پرسپولیس معتقد است ژوزه مورایس مربی بسیار بزرگی است، اما حواشی اخیر تمرکز او را به‌هم زده است.

لیگ برتر فوتبال به ایستگاه بیست وپنجم رسید. در حساس ترین دیدار این هفته از رقابت‌ها فردا(چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت) پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان سپاهان خواهد بود. دیداری که همواره طی فصل‌های گذشته از جذابیت خاصی برخوردار است. تقابل تیم‌های دوم و سوم لیگ می‌تواند در تعیین قهرمان لیگ بیست‌و سوم تاثیرگذار باشد.

جلال اکبری هافبک پیشین دو تیم سپاهان و پرسپولیس نیز معتقد است فردا مهم ترین هفته لیگ برتر در چند سال اخیر است و نتایج دیدارهای پرسپولیس و سپاهان و همچنین دیدار تراکتور و استقلال می‌تواند تیم قهرمان را تا حدود ۸۰ درصد مشخص کند.

هر سه تیم اول لیگ شانس قهرمانی دارند

اکبری در گفت وگو با ایسنا درباره تقابل پرسپولیس و سپاهان اظهار کرد: حساسیت این دیدار همیشه در حدی است که می‌توانیم به آن الکلاسیکوی ایران بگوییم اما امیدوارم بار روانی‌اش روی کیفیت تیم‌ها تاثیر نگذارد. انتظار می‌رود بازی مثل همیشه باکیفیت باشد و دور از هر حاشیه و اتفاق برگزار شود. در مجموع هنوز هر سه تیم اول شانس قهرمانی دارند و نتایجش بسیار تاثیرگذار خواهد بود.  

سپاهان در نیم‌فصل‌های دوم افت می‌کند

کاپیتان پیشین سپاهان در رابطه با دلیل افت طلایی‌پوشان در نیم فصل دوم گفت: سپاهان طی فصل‌های اخیر در نیم فصل‌های دوم هر فصل دچار افت شده است و در حال حاضر هم همین شرایط را دارد. همیشه تا یکقدمی نتیجه‌گیری می‌رود اما نمی‌دانم دلیلش چه چیزی است و آیا ریشه یابی کرده‌اند یا خیر. احساس می‌کنم جدایی بازیکنان بسیار تاثیرگذار است. مثلا جدایی محمد قربانی و آل کثیر در نیم فصل امسال و مصدومیت بازیکنان به تیم ضربه زد و شاید مدیریت نادرست هم دریغ بوده است. مثلا آل کثیر نباید به تیم رقیب می‌رفت چون این مساله به تیم آسیب می‌زند. سپاهان مشکل مالی هم ندارد و این‌ها همان بازیکنان نیم فصل اول هستند که درخشیدند.

هر توجیهی قابل قبول نیست!

او در خصوص حواشی چند وقت اخیر تیم سپاهان و اعتراض این باشگاه به مسائل داوری عنوان کرد: معتقدم مسائل داوری تاثیر زیادی روی نتایج نمی‌گذارد. آنقدر کیفیت و ساختار سپاهان نسبت به تیم‌هایی مثل صنعت نفت بهتر است که نیازی به اعتراض به مسائل داوری ندارند. باید نتایج بهتری می‌گرفتند و نباید سه امتیاز را به تیم ته جدولی می‌دادند. سپاهان از نظر بازیکن و مربی بسیار قوی تر از تیم صنعت نفت بود و هر توجیهی قابل قبول نیست.

حواشی تمرکز مورایس را به‌هم زد

اکبری درباره عملکرد مورایس در لیگ بیست‌و سوم گفت: به نظرم او از نظر کیفیت و سواد بسیار سطح بالایی دارد و با دانش است. او از بزرگترین مربیانی است که به ایران آمده است اما معتقدم در مقطعی هم تمرکزش به‌هم ریخت. حواشی زیادی پیرامون او شکل گرفت اما هیچوقت نمی‌توانیم او را قضاوت کنیم و دلیل موجه برای او بیاوریم. با این حال معتقدم همین حواشی کمی تمرکزش را به‌هم زد. مسائل مختلفی باعث شدند او به این شرایط برسد. مورایس عادت نداشت این همه حاشیه ببیند اما در ایران با مسائل مختفی دست و پنجه نرم کرد. او باید خودش را با شرایط وقف دهد.

شانس قهرمانی سپاهان در جام حذفی از همه تیم‌ها بیشتر است

او درباره شانس سپاهان برای قهرمانی در جام حذفی گفت: باتوجه به کسب سهمیه آسیا در جام حذفی، این تیم باید تمام تمرکز و کیفیتش را برای این مسابقات بگذارد. جام حذفی برای سپاهان مهم است و از همه تیم‌ها شانس بیشتری دارد اما تیم‌هایی مثل تراکتور، آلومینیوم و مس رفسنجان هم مدعی هستند. طلایی پوشان نباید حریفان را دست کم بگیرند اما تجربه نشان داده که سپاهان از نظر شخصیتی همواره در قامت یک تیم قهرمان ظاهر شده و می‌تواند عنوان قهرمانی جام حذفی را به دست بیاورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • اکبری: شانس بالای سپاهان در جام حذفی/ حواشی تمرکز مورایس را به‌هم زد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود