Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا اظهارداشت که عدم لغو سریع تصمیم طالبان برای تعطیلی مدارس دخترانه در افغانستان به آرزوی طالبان برای بهبود روابط با جهان آسیب می‌زند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای نسبت به عواقب تصمیم طالبان برای عدم بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن تصریح کرد: اگر این تصمیم طالبان به سرعت لغو نشود بشدت به مردم افغانستان، چشم‌انداز رشد اقتصادی این کشور و آرزوی طالبان برای بهبود روابط خود با جامعه بین‌المللی آسیب می‌زند.

حدود دو ماه پیش «تام وست» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفته بود که اگر تمام مدارس دخترانه افغانستان با آغاز سال تحصیلی بازگشایی شوند، آمریکا و جامعه جهانی آماده پرداخت حقوق معلمان افغانستان خواهند بود.

«گرایام اسمیث» عضو گروه بین‌المللی بحران با اشاره به این موضوع گفت که تصمیم طالبان برای عدم بازگشایی مدارس دخترانه درحالیکه افغانستان کنفرانس مهمی را برای جمع‌آوری کمک‌های مالی پیش رو دارد، در بدترین لحظه ممکن اعتماد بین طالبان و جهان خارج را تضعیف می‌کند.

31 مارس (11 فروردین) سازمان ملل، انگلیس، آلمان و قطر از یک کنفرانس مجازی با هدف جمع آوری 4.4 میلیارد دلار برای کمک‌های بشردوستانه به افغانستان میزبانی خواهند کرد.

واکنش‌ها به تصمیم طالبان برای عدم بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستانطالبان: پوشش اسلامی شرط بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان استترکیه خواستار بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان شد

درحالیکه قرار بود تمام مدارس دخترانه افغانستان روز گذشته (چهارشنبه 3 فروردین) پس از 7 ماه تعطیلی بازگشایی شود، طالبان با اعلام تصمیمی ناگهانی از بسته ماندن مدارس دخترانه در سطوح متوسطه و دبیرستان خبر داد و دلیل آن را تلاش برای ایجاد یونیفورمی برای مدارس مطابق با «شریعت و فرهنگ» افغانستان خواند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار آمریکا اخبار افغانستان طالبان اخبار آمریکا اخبار افغانستان بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان تصمیم طالبان عدم بازگشایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۲۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان

علیرضا قاسمی در بازدید از مناطق سیل زده گفت: سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و طوفان بی‌سابقه باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد، به طوری‌که ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستا‌هایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستا‌ها و شهر‌های درگیر اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.

وی از فعالیت تانکر‌های آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم