Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@06:38:01 GMT

نگاه ویژه به ارزان‌سازی سفر راهیان نور

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۳۱۹۴

نگاه ویژه به ارزان‌سازی سفر راهیان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، محمد عباس‌پور مسوول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا امروز در حاشیه اردوی راهیان نور، با بیان اینکه امسال اقدامات و برنامه‌های خوب در برنامه راهیان نور صورت گرفت، اظهار کرد: با توجه شرایط کرونایی و وقفه دو ساله راهیان نور می‌طلبید که با عزم جدی به مقوله راهیان نور نگاه کرد؛ چرا که مهم‌ترین مطالبه رهبر معظم انقلاب بود، این مساله پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اقدامات در راستای بسترسازی راهیان نور، افزود: احیا، مرمت و تعمیر اردوگاه‌های مازندران در‌ خوزستان بود؛ مازندران دارای سه اردوگاه( شهید جعفرزاده در اندیمشک، شهید بلباسی در خرمشهر و یادمان شهدای هفت‌تپه) است، براین اساس در دوماه اخیر گروه‌های جهادی  در راستای تحول اردوگاه‌ها و مرمت و احیای زیرساخت‌ها به این مکان‌ها اعزام شدند.

مسوول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا بیان کرد: در راستای کیفیت بخشی به سفر راهیان نور در بحث احیا، مرمت و همچنین خدمات‌رسانی با کیفیت به زائران شهدا که در این اردوگاه‌ها اسکان و پذیرایی می‌شوند، وارد عمل شدیم.

این مسوول با بیان اینکه امسال یکی از نگاه‌های ویژه به سفر راهیان نور  بحث ارزان‌سازی این سفر بود، تصریح کرد: با توجه به وضعیت معیشتی و گرانی‌ها، با تدبیر هیات رئیسه و خیران این اتفاق صوصورت  گرفت و در بحث تغذیه و غذای زائران ،شاهد ارزان بودن هزینه اردو راهیان نور بودیم.

عباس‌پور اضافه کرد: امسال علاوه بر بسترسازی و ارزان‌سازی راهیان نور، برنامه‌های متنوع فرهنگی هم برگزار کردیم که یکی از آن برنامه‌ها طرح شهید بصیر و یادمان‌گردی، بود که کاروان‌ها به‌صورت تجمیعی به یادمان‌ها عزیمت و از برنامه‌های روایت‌گری بهره‌مند می‌شدند.

وی یادآور شد: دومین برنامه فرهنگی، برگزاری رزمایش فرهنگی در اردوگاه شهید باکری است که هر ساله این رزمایش فرهنگی برگزار و زائران هم در این برنامه شرکت می‌کنند.

مسوول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا با بیان اینکه ارائه خدمات بهداشتی و  و درمانی با حضور پزشکان حاذق از جمله برنامه‌ها در اردوگاه است، اظهار کرد: تا به امروز چهار فرودین ماه ۸هزار ۷۳۰ نفر در اردوگاه‌های مازندران پذیرش شدند.

این مسوول ادامه داد: ۴هزار و ۴۴۳ برادر و  ۴هزار و ۲۸۷ خواهر  هستند که این آمارها قطعا تا پایان راهیان نور  ادامه دارد .

عباس‌پور اظهار کرد: یکی از کارهای اردویی، سیستمی کردن سامانه ثبت‌نام بود اما احتمال این را می‌دادیم که برخی مردم به این سامانه دسترسی نداشته باشند،برای همین پذیرای آن دسته از زائرانی که به‌صورت خودجودش به راهیان نور آمدند و  در سیستم ثبت‌نام نکردند هم بودیم.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز حدود ۳۲۱ خودروی  شخصی وارد اردوگاه شهید بلباسی خرمشهر شد، گفت: ظرفیتی هم از خادمان شهدا داریم  که در دو اردوگاه شهید جعفرزاده در اندیمشک و شهید بلباسی در خرمشهر و یادمان شهدای هفت تپه ۲۰۰ خادم برادر و ۸۸ خادم خواهر به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

مسوول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا یادآور شد: برنامه دیگری هم به‌صورت کشوری داشتیم که اعزام خادم به یادمان‌های ملی است که امسال ۷۰ خادم را برای استقرار در یادمان‌های ملی  اعزام کردیم.

عباس‌پور در پایان گفت: انشاالله با پیگیری‌های انجام شده و با استقرار گروه‌های جهادی در ایام‌ غیر راهیان نور برای ارتقای مجموعه اردوگاهی مازندران، شاهد کیفیت خدمات‌رسانی به زائران باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: عرصه ایثار و شهادت اردوی راهیان نور ارزان سازی سفر نوروز ۱۴۰۱ مازندران اردوگاه ها برنامه ها عباس پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۵ هزار همدانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور

معاون هماهنگ کننده فرماندهی سپاه استان، گفت: در سال جدید ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر از استان به مناطق عملیاتی غرب و ۱۲ هزار نفر نیز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، کامران کریمی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: انقلاب اسلامی پس از پیروزی با فتنه‌های مختلفی روبه‌رو بوده و امروز نیز با جنگ نرم روبه‌رو هستیم که بهترین راه مقابله با آن نیز انجام کار فرهنگی مانند برگزاری اردوهای راهیان نور است.

وی با تشریح اهمیت اردوهای راهیان نور، افزود: سال گذشته توانستیم 10 هزار و 600 نفر از جوانان را به مناطق عملیاتی جنوب و غرب اعزام کرده و علاوه بر این زائر سرای شهید همدانی در اردوگاه شهید مسعودیان و زائر سرای شهید باکری در خرمشهر را مهیای حضور جوانان کنیم.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی سپاه استان با بیان اینکه امسال نیز به مناسبت عملیات بازی‌دراز جوانان در قالب 50 اتوبوس به مناطق عملیاتی غرب اعزام شده و از مناطقی مانند مرصاد، قراویز، بازی دراز و پادگان ابوذر بازدید خواهند کرد، گفت: با توجه به اینکه امسال شهید شاخص استان، شهید تقی بهمنی در قراویز به شهادت رسیده است در تلاشیم در این منطقه یادواره ای برای این شهید بزرگوار برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در تلاشیم در اردوهای راهیان نور غرب کشور افراد از مراکز مهم منطقه در قالب راهیان نور پیشرفت نیز بازدید داشته باشند، مطرح کرد: امسال 13 هزار و 200 نفر از استان به مناطق عملیاتی غرب و 12 هزار نفر نیز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در استان بوشهر
  • اعزام سه هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • اعزام ۳۰۰۰ نفر از استان همدان به مناطق عملیاتی غرب کشور
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • اعزام ۲۵ هزار همدانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور