Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:10:33 GMT

مدیرکل میراث فرهنگی: ۲۹۳ واحد اقامتی در قم فعال است

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۳۶۲۳

مدیرکل میراث فرهنگی: ۲۹۳ واحد اقامتی در قم فعال است

علیرضا ارجمندی روز پنجشنبه در حاشیه بازرسی از تعدادی از واحدهای اقامتی استان قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ۱۳ هزار و ۷۰۰ تخت در این استان داریم که ان شاءالله امسال، ۲ هزار تخت به این میزان افزوده می شود.

وی درباره بازرسی میدانی انجام شده از تعدادی از واحدهای اقامتی در شهر قم، با اشاره به گزارش های ارسالی به این اداره کل درباره برخی از واحدهای اقامتی گفت: بر اساس گزارش های رسیده، تعدادی از این واحدها بیش از نرخ مصوب، از مسافران هزینه اقامت دریافت می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور تعداد زیاد مسافر در این ایام به منظور زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: گشت های ما در تعطیلات عید نوروز بیش از ۲۰۰ مورد نظارت بر اماکن اقامتی داشتند و گزارش های خود را ارایه کرده اند.

ارجمندی افزود: امروز با همراهی نمایندگان نهادهای مرتبط به صورت مستقیم به اماکن اقامتی گزارش شده، آمدیم و بررسی میدانی انجام دادیم که منجر به پُلُمب پنج خانه مسافر و یک هتل در شهر قم شد.

وی گفت: نظارت بر اماکن اقامتی استان همچنان ادامه دارد تا بتوانیم ان شاءالله «خدمات مناسب» را با «قیمت مصوب» به زایران بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) ارایه دهیم.

وی به مسافران توصیه کرد: در هر واحد اقامتی که قصد اسکان دارند، حتما «نرخ‌نامه رسمی» و «مجوز» آن واحد را مطالبه کنند و تمام واحدهای اقامتی نیز موظف هستند، نرخ‌نامه و مجوز خود را در معرض دید مراجعه کنندگان قرار دهند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان قم گفت: مسافران می توانند هر گونه شکایت خود را از اماکن اقامتی، به اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم با شماره تلفن ۱۲۴ اعلام کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود، درباره تارنماهایی (سایت هایی) که در زمینه معرفی و کرایه واحدهای اقامتی در سطح کشور فعالیت دارند، گفت: استفاده از این تارنماها با توجه به رشد فضای مجازی، فرصت بسیار خوبی است، اما لازم است که در سطح «ملی» نظارت‌های لازم توسط نهادهای مسئول بر این تارنماها صورت بگیرد تا نرخ‌نامه‌ها را رعایت کنند.

ارجمندی با تاکید بر رعایت تمام موارد قانونی توسط واحدهای اقامتی تصریح کرد: به طور حتم، امکان فعالیت از اماکن اقامتی بدون مجوز در سطح استان سلب خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیشتر واحدهای اقامتی استان قم موارد قانونی را رعایت می کنند، گفت: لازم است، نظارت بر واحدهای اقامتی توسط همه دستگاه های مرتبط انجام شود.                  

مسافران برای اسکان می‌توانند از تارنمای «قم‌زایر» استفاده کنند

مدیرکل امور رفاهی زایرین استانداری قم نیز در حاشیه این بازدید در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس گزارش های رسیده و با توجه به استقبال زیاد مسافران در این روزها، برای راستی‌آزمایی واحدهای اقامتی ورود کردیم که متاسفانه امروز شاهد بودیم که وضعیت نرخ نامه ها در تعدادی از واحدهای اقامتی استان به ویژه در خانه مسافرها رعایت نشده است.

حمیدرضا جعفری کافی آباد اظهار داشت: امیدوار هستیم، با استمرار و تداوم بازرسی و نظارت بر تمام اماکن اقامتی استان، بتوانیم به نحو مطلوبی که مورد رضایت زایران حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) باشد، این مساله را ساماندهی کنیم.  

وی درباره تارنماهایی (سایت هایی) که در زمینه معرفی و کرایه اماکن اقامتی در سطح کشور فعالیت می کنند، گفت: لازم است که وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی در سطح کشور در ساماندهی این تارنماها اقدام های لازم را انجام دهد و با افراد متخلف در این زمینه برخورد جدی صورت بگیرد.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی تارنمای «قم‌زایر» به نشانی اینترنتی http://qomzaer.ir گفت: هنگامی که مسافران و زایران از ورودی‌های گوناگون وارد استان قم می‌شوند، از طریق ارسال پیامک، لینک این تارنما برای آن ها ارسال می شود و زایران گرامی می توانند از طریق آن مشخصات اماکن اقامتی دارای مجوزدار و سایر موارد مورد نیاز خود را همچون اماکن زیارتی، سیاحتی و درمانی، پارکینگ و سرویس های بهداشتی دریافت کنند.

رییس کمیته نظارت، ارزیابی و آمار ستاد تسهیلات زایرین استان قم افزود: علاوه بر تارنمای مذکور، در مراکز مختلف، راهنمایان زایر حضور دارند و اقدام به راهنمایی‌های لازم به زایران و مسافران گرامی می کنند. 

وی گفت: ان شاءالله با همکاری تمام دستگاه های مرتبط در این زمینه، بتوانیم یک آرامش خاطری را برای همه زایران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) فراهم کنیم. 

امروز، بازرسی از تعدادی از واحدهای اقامتی استان قم با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط همچون ادارات کل میراث فرهنگی و تعزیرات، استانداری و نیروی انتظامی انجام شد و تعدادی از این واحدهای متخلف پُلُمب شدند و یا تذکر دریافت کردند.

در این بازرسی میدانی که نماینده اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم نیز حضور داشت، تمامی واحدهای اقامتی که بیش از نرخ نامه مصوب از مسافران هزینه دریافت کرده بودند، موظف شدند تا مبلغ اضافی را به مسافران بازگردانند.

یکی از مسافران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: برای اسکان در یکی از واحدهای اقامتی استان قم از طریق یکی از تارنماهای (سایت های) فعال در این زمینه، اقدام کردم که پس از حضور در محل اقامت، دیدیم که همه امکانات ذکر شده در تارنما را ندارد.

وی از مسئولان درخواست کرد تا نظارت های لازم را بر روی این گونه تارنماها و خریدهای اینترنتی داشته باشند تا مسافران با خیالی آسوده، هنگام سفر بتوانند محل اقامت مورد نظر خود را، از پیش انتخاب کنند.

یکی دیگر از مسافران نیز در گفت وگو با ایرنا، با تاکید بر نظارت بر رعایت نرخ نامه های مصوب توسط واحدهای اقامتی، بر نظارت بر مسایل بهداشتی و ایمنی این واحدها نیز تاکید کرد.   

برچسب‌ها قم اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قم میراث فرهنگی استانداری قم هتل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قم میراث فرهنگی قم اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قم میراث فرهنگی استانداری قم هتل واحدهای اقامتی استان قم واحدهای اقامتی استان اماکن اقامتی میراث فرهنگی اداره کل نرخ نامه کل میراث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۳۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: گرامیداشت ٦ اردیبهشت، به‌عنوان سال‌روز نام‌گذاری سنندج در تقویم سالانه کردستان با یادآوری شکوه گذشته، میراثی ماندگار برای آیندگان است.

منصور مهرزاد افزود: در این روز فرهنگی، موزه مردم‌شناسی خانه کُرد (عمارت آصف)، موزه باستان‌شناسی سنندج (عمارت ملالطف الله) و کاخ‌موزه خسروآباد از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب به‌صورت رایگان میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی به‌مناسبت این روز در سنندج برگزار می‌شود، عنوان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری شهرداری سنندج در این روز اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج