Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@23:38:09 GMT

هشدار وزش باد و اطلاعیه جهاد کشاورزی گلستان

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۳۶۳۶

هشدار وزش باد و اطلاعیه جهاد کشاورزی گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان جهاد کشاورزی گلستان با توجه به شرایط آب و هوایی پیش رو، اطلاعیه ای برای باغداران و گلخانه داران صادر کرد.

در متن اطلاعیه برای آگاهی گلخانه داران گلستانی مطرح شده:

با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع پدیده وزش باد شدید در عصر امروز پنج شنبه (۴ فروردین ١۴٠١) و به منظور جلوگیری از پیامدهای احتمالی ناشی از خسارت به سازه و پوشش گلخانه ها و جداشدن سقف های موقت، گلخانه داران نسبت به بازدید از تاسیسات پوشش‌های گلخانه ای در راستای کاهش خسارت های احتمالی اقدام لازم را انجام داده و تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین گلخانه‌داران به منظور کاهش خسارات وارده، اقداماتی از قبیل بازبینی پوشش‌های نایلونی و ترمیم پارگی آن ها برای جلوگیری از ورود باد به تونل‌های گلخانه و بازبینی هیترها و سیستم گرمایشی گلخانه برای جلوگیری از افت دما و سرمازدگی و همچنین بستن دریچه‌ها و روشن کردن فن‌های خروجی گلخانه برای ایجاد مکش در پوشش های نایلونی برای جلوگیری از پارگی آن ها را به کار گیرند.

در اطلاعیه شماره دو خطاب به باغداران استان آمده:

با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر وقوع پدیده باد شدید در عصر امروز پنجشنبه (۴ فروردین ١۴٠١) و به منظور کاهش خسارت ناشی از آن باغداران نسبت به نصب و یا ترمیم و تثبیت قیم نهال‌های تاره غرس شده اطمینان حاصل کنند.

انجام عملیات به باغی مانند تغذیه مناسب و مبارزه با آفات و بیماری ها، درختان را نسبت به وقوع تنش‌های اقلیمی همچون وقوع باد شدید مقاوم و از شکستن تنه و شاخه های آنها جلوگیری می کند.

کد خبر 5453021

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان واحد های گلخانه ای جهادکشاورزی گلستان اطلاعیه بوشهر نوروز مسافران نوروزی ویروس کرونا گردشگری نوروز 1401 کرمانشاه بارش برف سفرهای نوروزی آمار کرونا عید نوروز اردوهای راهیان نور سانحه تصادف تصادفات رانندگی گلخانه داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، در اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استان کرمان آمده است: از بعد از ظهر روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با ورود سامانه بارشی شاهد ناپایداری های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش تند بادهای لحظه ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد استان کرمان خواهیم بود.

در این اطلاعیه با اشاره به اینکه بیشینه بارش ها روز پنجشنبه و در نیمه غربی ارتفاعات جنوبی و برخی از مناطق شمالی استان خواهد بود آمده است: با توجه به نوع بارش های این فصل، آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه های فصلی، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل ها در برخی از مناطق محتمل می باشد؛ همچنین طی این مدت بر سرعت وزش باد در شمال غرب و شرق افزوده خواهد شد، لذا خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا به ویژه در جنوب شرق استان دور از انتظار نیست.

براساس این اطلاعیه این سامانه بارشی تا روزجمعه ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ فعال می باشد و همه مناطق استان به ویژه نیمه غربی، شمال و ارتفاعات جنوب استان شامل شهرستان های کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، رودبارجنوب، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، فاریاب، قلعه گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان و منوجان را در بر می گیرد.

اداره کل مدیریت بحران استان کرمان همچنین نسبت به بارش رگباری باران، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی در برخی مناطق استان، اصابت صاعقه، وزش باد نسبتاً شدید و احتمال کاهش کیفیت هوا درمناطق مستعد خیزش گرد و خاک هشدارداد و از ساکنین این مناطق خواست از فعالیت های کوهنوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع و لایروبی کانال ها و آب روها خودداری کنند.

کد خبر 6092820

دیگر خبرها

  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • خسارت وقوع طوفان سهمگین در اوکلاهما | ویدئو
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر