Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@17:38:00 GMT

زلنسکی: مذاکرات با روسیه جنجال‌برانگیز است

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۳۶۵۲

زلنسکی: مذاکرات با روسیه جنجال‌برانگیز است

رئیس‌جمهور اوکراین با اشاره به اینکه هر روز مذاکره بین اوکراین و روسیه انجام می‌گیرد گفت که این مذاکرات گاهی اوقات بسیار جنجال‌برانگیز می‌شود. «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین صبح روز (چهارشنبه) در یک سخنرانی ویدئویی در خصوص مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه گفت: «دشوار است؟ بله خیلی. گاهی اوقات جنجال‌برانگیز و افتضاح است، اما ما قدم به قدم جلو می‌رویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مذاکرات صلح تقریباً هر روز انجام می‌شود».

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز گذشته (سه‌شنبه) در خصوص روند مذاکرات میان هیأت‌های روس و اوکراینی گفت که پیشرفت مذاکرات بسیار «کندتر از آنچه که ما انتظار داریم» است.

اظهارات پسکوف در پاسخ به زلنسکی بود که گفته بود که نکات کلیدی در خصوص تمامیت ارضی و به رسمیت شناختن مناطق جدایی‌طلب دونتسک و لوهانسک را می‌توان به همه‌پرسی گذاشت.

مسکو در اواخر فوریه، پس از یک بن بست هفت ساله بر سر عدم اجرای مفاد توافقنامه مینسک توسط اوکراین و به رسمیت شناختن نهایی جمهوری‌های دونباس در دونتسک و لوهانسک توسط روسیه، به این کشور همسایه حمله کرد.

پروتکل مینسک با میانجیگری آلمان و فرانسه برای تنظیم وضعیت مناطق در داخل کشور اوکراین طراحی شده است.

روسیه اکنون از اوکراین خواسته است که رسماً خود را یک کشور بی طرف اعلام کند که هرگز به ناتو نخواهد پیوست. کی‌یف اصرار دارد که حمله روسیه کاملاً بی‌دلیل بوده است و این ادعا را رد کرده است که قصد دارد این دو جمهوری را با زور بازپس گیرد.

کشور‌های غربی نیز در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین، به عنوان تحریم‌های اقتصادی بی سابقه‌ای را علیه سازمان‌ها و افراد روسی اعمال کرده‌اند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اوکراین زلنسکی مذاکره روسیه جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که قرار است کمک‌هایی هنگفت از ایالات متحده آمریکا دریافت کند، خواستار دریافت تسلیحات بیشتر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، زلنسکی امروز یکشنبه دوباره از جامعه جهانی خواست تا سلاح‌های دفاع هوایی بیشتری را در اختیار این کشور قرار دهند درحالیکه به تازگی یک کمک 61 میلیارد دلاری در آمریکا برای اوکراین در نظر گرفته شده است.

زلنسکی همچنین درخواست کرد که مذاکرات رسمی برای ورود اوکراین به اتحادیه اروپا و دعوت از کی‌یف برای پیوستن به ناتو آغاز شود.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت که کی‌یف در حال مذاکره با واشنگتن درباره حجم حمایت‌های نظامی، مالی و سایر موارد برای ده سال آینده است.

وضعیت برای نیروهای اوکراینی در شرق رو به وخامت گذاشته است و آنها منتظر دریافت تسلیحات آمریکایی هستند. زلنسکی بارها درخواست سامانه‌های دفاع هوایی به ویژه سامانه‌های پاتریوت کرده است.

اظهارات زلنسکی در مورد ورود به اتحادیه اروپا نیز در حالی است که کی‌یف نامزد پیوستن به این بلوک 27 کشوری است اما روند الحاق سال‌ها طول می‌کشد.

همچنین آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مورد ورود اوکراین به ناتو گفته است که این کشور در نهایت به ائتلاف نظامی خواهد پیوست. زلنسکی در اینباره بیان کرد که هر کشوری که ارزش‌های مشترک دارد و آماده دفاع از آنها است شایسته دعوت شدن به ناتو است. 

ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد