Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون جهانی تکواندو اعلام کرد یازدهمین دوره رقابت‌های پومسه قهرمانی جهان با حضور نمایندگان ۶۲ کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های جهانی پومسه برگزار خواهد شد و ۷۸۴ تکواندوکار از ۶۲ کشور برای حضور در این دوره از رقابت‌ها آماده هستند و این تعداد بیشترین شرکت‌کننده در ادوار مختلف این رویداد محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تعداد ورزشکار از ۲۰ کشور آسیایی، ۲۱ کشور اروپایی، ۱۴ کشور از قاره آمریکا، ۷ کشور از آفریقا و یک کشور از اقیانوسیه حضور دارند، که قرار است در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کره‌جنوبی در شهر «گویانگ» و طی روزهای اول تا چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به رقابت بپردازند.

کره‌جنوبی برای سومین‌بار میزبان رقابت‌های پومسه قهرمانی جهان است. این رقابت‌ها سال ۲۰۰۶ به میزبانی شهر سئول راه اندازی شد. ترکیه، مصر، ازبکستان، روسیه، کلمبیا، اندونزی، پرو و چین تایپه دیگر میزبانان این مسابقات در طول سال‌های گذشته بوده‌اند.

پیش از این قرار بود پیکارهای فوق در سال ۲۰۲۰ به میزبانی دانمارک و در شهر هرنینگ برگزار شود که به دلیل پاندومی کرونا به تعویق افتاد.

به گزارش ایمنا، تیم‌ملی ایران با ترکیب امیر علیزاده (گیلان)، یاسین زندی (مازندران)، علی سلمانی، علی نادعلی، هادی ترکاشوند، حسین بهشتی و محمد تقی حاتمی (اصفهان) نادر خدامرادی (تهران) در بخش مردان، فاطمه سلمانی زاده، شیما نساجی و مرجان سلحشور (اصفهان)، آتوسا فرهمند (البرز) ساناز تقی پور (تهران) در بخش بانوان در مسابقات جهانی حضور خواهند داشت.

همچنین گفتنی است؛ هدایت تیم‌های ملی مردان و زنان ایران برعهده احمد اخلاقی و بدری اسدی است.

کد خبر 563689

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تکواندو تیم ملی تکواندو تکواندو پومسه پومسه کره جنوبی ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۳۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی جهان: والیبال ایران فینالیست شد

به گزارش "ورزش سه" مسابقات والیبال قهرمانی دانش‌آموزان جهان با حضور 29 تیم در صربستان پیگیری می‌شود.

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران که با هدایت آرش صادقیانی سرمربی تیم ملی زیر 17 سال کشورمان در این رقابت‌ها شرکت کرده است، امروز (شنبه، هشتم اردیبهشت) در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف چین‌تایپه رفت و با شکست حریف فینالیست شد.

تیم ایران در این دیدار سه بر دو به پیروزی رسید تا ششمین برد خود در این رقابت‌ها را به دست آورد و راهی دیدار نهایی شود. تیم ایران در ست‌های اول و دوم با امتیاز مشابه 26 بر 24 مغلوب حریف شد، اما در ست‌های سوم تا پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 19، 25 بر 16 و 20 بر 18 به پیروزی رسید تا فینالیست شود.

سرمربی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران درباره عملکرد تیم کشورمان در این رقابت‌ها گفت: تیم ایران در گروه D با تیم‌های اوگاندا، آلمان و بلژیک همگروه بود که در سه مسابقه مرحله مقدماتی موفق به شکست حریفان با نتیجه دو بر صفر شد و به عنوان صدرنشین گروه به مرحله بعد صعود کرد.

آرش صادقیانی تصریح کرد: والیبالیست‌های کشورمان در مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان با هلند روبرو شدند و این تیم را نیز شکست دادند تا در مرحله یک چهارم نهایی با ایتالیا روبرو شوند و این تیم را نیز از پیش رو برداشتند.

وی با بیان این‌که از ساعت 10:30 امروز (شنبه، هشتم اردیبهشت) به وقت تهران و در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف چین‌تایپه رفتیم، گفت: خوشبختانه با شکست این تیم راهی دیدار نهایی شدیم.

سرمربی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران با یادآوری حضور چهار تیم قدرتمند ترکیه، ایران، چین‌تایپه و آلمان در مرحله نیمه‌نهایی گفت: ایران با شکست چین تایپه به فینال صعود کرد و در طرف مقابل تیم آلمان هم موفق به شکست سه بر دو ترکیه شد و به دیدار نهایی صعود کرد تا حریف ایران در فینال شود.

وی در پایان گفت: تا کنون مسابقات به صورت دو برد از سه ست برگزار شده بود و در مرحله نیمه‌نهایی و دیدارهای رده‌بندی و فینال، رقابت‌ها به صورت سه برد از پنج ست برگزار می‌شود.

دیدار نهایی مسابقات والیبال قهرمانی دانش‌آموزان جهان ساعت 19 روز یکشنبه نهم اردیبهشت به وقت محلی (صربستان) برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • ورزشکاران پاراکانو در قهرمانی جهان مشخص شدند
  • قهرمانی جهان: والیبال ایران فینالیست شد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۶ اردیبهشت
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان