Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@23:06:48 GMT

صعود ژاپن به جام جهانی با شکست استرالیا

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۳۷۵۵

خبرگزاری آریا- ژاپن با برد مقابل استرالیا صعود خود را به جام جهانی قطر قطعی کرد.
به گزارش آریا، در چارچوب هفته نهم انتخابی جام جهانی 2022 قطر، ژاپن در سیدنی به مصاف استرالیا رفت و به برتری 2 بر صفر رسید. گل‌های ژاپن را کائورو میتوما در دقایق 89 و 4+90 به ثمر رساند تا این تیم یک برد ارزشمند در خاک استرالیا بدست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاپن با این برد 21 امتیازی شد و صعود خود را به جام جهانی قطعی کرد. عربستان سعودی با یک بازی کمتر و 19 امتیاز در رده دوم جای دارد. این تیم نیز با شکست استرالیا راهی جام جهانی شد. استرالیا با 15 امتیاز در رده سوم جای دارد و راهی پلی‌آف خواهد شد.
استرالیا شروع خوبی در دور نهایی انتخابی جام جهانی 2022 (آسیا) داشت. این تیم سه بازی نخست خود را با پیروزی پشت سر گذاشت. این تیم در هفته چهارم با نتیجه دو بر یک مغلوب ژاپنی شده بود که دو بازی از سه بازی نخست خود را با شکست پشت سر گذاشته بود؛ شاگردان موریاسو که به‌شدت تحت فشار قرار داشتند با غلبه بر استرالیا در مسیر صعود قرار گرفتند و همزمان با افت این تیم، رتبه دوم را مال خود کردند.
در هفته ماقبل پایانی دور انتخابی در آسیا، عربستان (19)، ژاپن (18)، استرالیا (15) رتبه‌‌های اول تا سوم گروه دوم قرار داشتند و در چنین شرایط حساسی‌، همه نگاه‌ها به دیدار تیم‌های ژاپن و استرالیا بود؛ دیداری که از ساعت 13:40 در ورزشگاه ملی استرالیا آغاز شد و میزبان برای صعود مستقیم نیاز به پیروزی در آن داشت. شاگردان گراهام آرنولد می‌توانستند با کسب سه امتیاز بازی امروز هم انتقام دیدار رفت را بگیرند و هم شمار امتیازاتشان با ژاپن رده دومی را برابر کنند. در مقابل سامورایی ها با یک تساوی صعود خود و عربستان را قطعی می‌کردند.
نیمه اول تقابل دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید. میزبان در حضور تماشاگران خودی توفیقی در باز کردن دروازه  ژاپن در نیمه اول نداشت. این شرایط را در نیمه دوم هم شاهد بودیم. هر چه به دقایق پایانی نزدیک‌تر می‌شدیم، استرالیا فشار خود را بیشتر می‌کرد اما ژاپن هم در ضدحملات خطرناک ظاهر می‌شد و در نهایت هم به گل رسید تا میزبان هیچ بهانه‌ای برای افسوس نداشته باشد. 
کائور میتوما که در دقیقه 84 به جای مینامینو وارد زمین شد، 5 دقیقه بعد از حضورش در زمین دروازه استرالیا را باز کرد. تلاش شاگردان آرنولد در وقت‌های اضافه مثل کل 90 دقیقه حاصلی در پی نداشت و تعویض طلایی ساموریایی‌ها پیش از پایان بازی (4+90) استرالیا را دبل کرد تا ژاپن دو بر صفر پیروز این دیدار خارج از خانه شود.
با کسب پیروزی دو بر صفر مقابل استرالیا، ژاپن 21 امتیازی شد تا در فاصله یک هفته تا پایان دور انتخابی، به‌عنوان سومین تیم آسیایی جواز حضور در جهانی را به‌دست بیاورد. با این نتیجه البته صعود عربستان هم قطعی شد تا تکلیف صعودهای مستقیم قاره آسیا مشخص شود. استرالیا هم باید شانس صعود خود را در پلی‌آف محک بزند. این تیم باید از سد تیم سوم گروه اول گذشته و سپس با تیم پنجم آمریکای جنوبی دیدار کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ژاپن جام جهانی استرالیا جام جهانی صعود خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغالِ ملی‌پوش پارادو و میدانی خوزستانی

ایسنا/خوزستان دارنده چندین مدال طلا و نقره پرتاب نیزه پاراالمپیک، بازی های پاراآسیایی و جهانی می گوید در حالی خود را برای جهانی ژاپن و پارالمپیک پاریس آماده می‌کند که همچنان درگیر نداشتن شغل است و فعلا به صورت ثابت فقط ماهانه یک میلیون تومان حقوق از صندوق حمایت از قهرمانان دریافت می‌کند.

امان‌الله پاپی در گفت و گو با ایسنا، درباره آمادگی اش پیش از حضور در مسابقات جهانی ژاپن، اظهارکرد: اکنون در اردوی آمادگی در تهران هستیم و ۲۴ اردیبهشت ماه به ژاپن اعزام خواهیم شد. بعد از بازی های آسیایی هانگژو دچار آسیب دیدگی شدید شدم اما اکنون شرایط خوبی دارم و باید خودم را در شرایط مسابقه بسنجم. مطمئن باشید در جهانی ژاپن نیز به دنبال بهترین مدال هستم.

وی بیان کرد: سطح رقابت های جهانی پیش رو از پارالمپیک پاریس پایین تر نیست و همه رقبای من نیز آماده حاضر می شوند تا پیش از پارالمپیک خودی نشان دهند.

این ملی پوش خوزستانی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا مساله اشتغال شما حل شد؟ عنوان کرد: متاسفانه خیر. از سال ۲۰۱۷ که عضو تیم ملی ام و در مسابقات مختلف موفق به کسب مدال شده ام، تنها درخواست من حل مشکل اشتغالم بوده است اما هنوز مسئولان استان خوزستان نتوانسته اند شرایط اشتغال من را فراهم کنند. حتی در همین زمینه با استاندار خوزستان، مدیرکل ورزش استان و نمایندگان خوزستان صحبت و چندین بار هم به استانداری مراجعه کردم اما مشکل حل نشده است.

وی ادامه داد: واقعا خیلی پیگیر حل مشکل اشتغالم بوده‌ام و اکنون شرایط به صورتی است که حتی دیگر دوست ندارم برای پیگیری این موضوع به اداره کل ورزش خوزستان بروم و البته می‌دانم برای آن ها اهمیتی هم ندارد.

پاپی گفت: من دو رقیب ایرانی دارم که البته اکنون عضو کشورهای دیگر هستند و مطمئنا با بهترین شرایط وارد رقابت ها جهانی می شوند و این در حالی که است که پس از سه سال، من به خاطر مدال پارالمپیک ماهانه یک میلیون تومان از صندوق حمایت از قهرمانان دریافت می کنم و حقوق تیم ملی هم به صورتی است که هر زمان در اردو باشیم حقوق دریافت می‌کنیم. این در حالی است که من روزی یک میلیون تومان بابت ماساژور می‌دهم.

وی بیان کرد: من حتی امکانات خوبی برای تمرین ندارم و این در حالی است که دارنده دو مدال جهانی، دو مدال بازی های پاراآسیایی و یک مدال پارالمپیک هستم. در حال حاضر چون عاشق ورزش هستم با این انگیزه تمرین می کنم و احتمالا پس از پارالمپیک پاریس نیز خداحافظی کنم.

این ملی پوش پارا دو و میدانی با بیان این که فدراسیون از نظر تجهیزات به ما کمک می‌کند، افزود: من نمی گویم مسئولان استان خوزستان به من پول بدهند، فقط می‌خواهم شرایط اشتغال من را مهیا کنند تا حداقل بیمه داشته باشم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسمی؛ پارما به سری آ صعود کرد
  • شگفتی بزرگ: سه قهرمان آسیا حذف شدند
  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغال ملی‌پوش پارادوومیدانی خوزستانی
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغالِ ملی‌پوش پارادو و میدانی خوزستانی
  • ارتش تک‌نفره قایدی برای صعود به فینال کافی نبود
  • صعود فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی
  • آقاپور: با طیبی تیم را در فینال جهان می‌بینم
  • آقاپور: می‌توانیم به فینال جام جهانی فوتسال برسیم