Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی ستیزه عصر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران به اهمتی راهیان نور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره و اظهار کرد: پرچمداران واقعی راهیان نور شهدا هستند.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه قدس گیلان با اشاره به میزبانی از بیش از ۷۰۰ زائر ایرانی و خارجی در سومین روز فروردین، افزود: این افراد در قالب کاروان‌های خودرویی شخصی و ناوگان حمل و نقل عمومی برای زیارت قدمگاه شهدای کربلای ایران راهی پایتخت دفاع مقدس خوزستان شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ ستیزه با اشاره به جزئیات حضور مهمانان و زوار راهیان به اردوگاه شهدای گیلان، اضافه کرد: از این تعداد ۳۲ زائر در قالب خودروی شخصی بوده و ۴۴۱ زائر نیز غیر گیلانی و از استان‌های تبریز، مشهد، همدان، کرمانشاه، البرز، تهران، اردبیل، اصفهان، کردستان، قم، چهارمحال، خوزستان، قزوین و زنجان و سیستان بودند.

وی همچنین به اشاعه فرهنگ همایش راهیان نور به دیگر کشورها و حضور زائران خارجی نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۴۸ نفر و ۲ اتوبوس زوار خارجی جامعه المصطفی العالمیه قم از کشورهای سوریه، لبنان، عراق، گرجستان، پاناما، اندونزی، تانزانیا، نیجریه، ترکیه، آلمان، مالی، پاکستان، تایلند، بنگلادش، سوئد، هلند و مالزی مهمان اردوگاه شهدای گیلان در راهیان نور بودند.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه قدس گیلان با اشاره به حضور گسترده و کم نظیر زوار خارجی در همایش راهیان نور، تصریح کرد: حضور کم نظیر زوار خارجی در همایش راهیان نور نشان دهنده اثرگذار بودن فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بوده که می‌توان از این ظرفیت ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره گرفت.

سرهنگ ستیزه از برگزاری رزمایش بزرگ فرهنگی و تربیتی راهیان نور خبر داد و اضافه کرد: این رزمایش با حضور و استقرار بیش از ۹ هزار زائر در سرزمین نور در اردوگاه راهیان نور شهدای گیلان برگزار شد.

کد خبر 5453062

منبع: مهر

کلیدواژه: اردوهای راهیان نور سپاه قدس گیلان اعزام زائران بوشهر نوروز مسافران نوروزی گردشگری ویروس کرونا نوروز 1401 بارش برف کرمانشاه آمار کرونا سفرهای نوروزی عید نوروز اردوهای راهیان نور سانحه تصادف تصادفات رانندگی راهیان نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی(مرال) در لنز دوربین تله‌ای حافظان طبیعت در ارتفاعات جنگلی شهرستان رودبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان حمزه عشوری امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ اظهار کرد: تصاویر زیبا و ارزشمندی از یک رأس گوزن قرمز (مرال) نر در ارتفاعات جنگلی شهرستان رودبار توسط یک کارگروه زبده از تشکلهای مردمی حافظان هیرکانی و همراهی یکی از محیط‌بانان حفاظت محیط زیست گیلان به ثبت رسیده است.

وی افزود: جنگل‌های هیرکانی گیلان از عرصه‌های طبیعی و بی نظیری است که هنوز می‌توان غرش پلنگ ایرانی و بانگ گوزن قرمز (مرال) را در آن شنید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان خاطرنشان کرد: آموزش جوامع محلی، برخورد قاطع با شکارچیان غیرمجاز و تعامل با جوامع بومی و محلی و تلاش شبانه روزی محیط‌بانان سبب شده تا امنیت در زیستگاه برای این گونه‌های حیات وحش تأمین شود.

عشوری تصریح کرد: مشاهده گونه‌های ارزشمند همچون مرال، پلنگ و خرس قهوه‌ای در این استان گیلان نشان از این دارد که زیستگاه‌ها برای این حیوانات امن است.

به گزارش ایمنا، مرال یا گوزن قرمز که به آن «گاوکوهی» نیز گفته می‌شود از گونه‌های باشکوه جنگل‌های پهن برگ هیرکانی شمال ایران است و یکی از نمادهای تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده در زیستگاه‌های استان گیلان است.

کد خبر 748829

دیگر خبرها

  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم