Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران سرمدیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به حجم فزاینده مسافران نوروزی در کاشان اظهار داشت: طبق پیش بینی‌های قبلی امسال شاهد افزایش ورود مسافران نوروزی به کاشان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰ تا سوم فروردین ۱۴۰۱ بیش از هشت هزار نفر در مراکز اقامتی دائم کاشان اسکان داده شده‌اند، ابراز داشت: از این بین سه هزار و ۵۸۳ نفر در اقامتگاه‌های سنتی شهرستان کاشان پذیرش شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان با بیان اینکه دو هزار و ۲۵۰ نفر نیز در هتل‌های کاشان اسکان داده شده‌اند، تصریح کرد: ۷۵۳ نفر از گردشگران و مسافران نوروزی نیز در اقامتگاه‌های بومگردی و یک هزار و ۵۷۰ نفر در سایر اقامتگاه‌های دائمی اسکان داده شده‌اند.

وی همچنین با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۳ هزار نفر نیز در مراکز اقامتی موقت کاشان اسکان داده شده‌اند، گفت: از این تعداد ۱۵ هزار نفر در ستاد اسکان فرهنگیان، بیش از هفت هزار نفر در کمپ‌های موقت اقامتی (چادر) و حدود یک هزار و ۵۱ نفر نیز در خانه مسافرها اسکان داده شده‌اند.

سرمدیان با اشاره به اینکه ضریب اشغال اتاق در تأسیسات گردشگری اقامتی کاشان بالای ۶۰ درصد است، خاطرنشان کرد: مدت اقامت مسافران نوروزی در کاشان به طور میانگین ۱.۵ روز است که سعی می‌کنیم این زمان را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ مرکز اقامتی شامل هتل، اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی در کاشان وجود دارد، تاکید کرد: دو هزار و ۴۳۰ تخت در این مراکز وجود دارد که ۱۰۰ درصد این اقامتگاه‌ها طی نوروز امسال تاکنون تکمیل شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان عدم وصول شکایت از واحدهای اقامتی و پذیرایی از طرف گردشگران، در چند روز نخست را از آمادگی کامل مراکز اقامتی و پذیرایی و ارتقا سطح کیفی و کمی خدمات قابل ارائه دانست و افزود: انجام بازرسی‌های مستمر به صورت انفرادی و گروهی با مشارکت کارشناسان بهداشت، ادارات نظارت بر اماکن عمومی و صمت را عامل مهمی در حفظ کیفیت خدمات عنوان کرد.

وی در ادامه از اهتمام تمامی کمیته‌های ده گانه و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان در آمادگی کامل برای پذیرش میهمانان نوروزی خبر داد و گفت: این ستاد که به ریاست فرماندار ویژه شهرستان از اوایل بهمن ماه با تشکیل جلسات متعدد، تمامی نیازها و نواقص را مورد ارزیابی قرار داده و با جلسات کارشناسی کمیته‌ها با موضوعات حمل و نقل و ترافیک، مباحث انتظامی و امنیتی، بهداشت، راهنمای مسافر، تنظیم بازار، اسکان و رفاه، تبلیغات و اطلاع رسانی، مناسبات فرهنگی و برنامه‌ریزی و آمار، شهرستان کاشان به صورت ویژه آماده پذیرایی از هموطنان عزیز گردید.

کد خبر 5453051

منبع: مهر

کلیدواژه: اسکان نوروزی مسافران نوروزی اقامت مسافران میراث فرهنگی بوشهر نوروز مسافران نوروزی گردشگری ویروس کرونا نوروز 1401 بارش برف کرمانشاه سفرهای نوروزی آمار کرونا عید نوروز اردوهای راهیان نور سانحه تصادف تصادفات رانندگی اسکان داده شده اند مسافران نوروزی مراکز اقامتی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۴۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم

شهردار قم گفت: بیش از چندین هزار میلیارد پروژه در ایام دهه کرامت در قم افتتاح خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: اگر قم و مشهد دارای کرامت هستند، به دلیل وجود بارگاه ملکوتی آستان مقدس حضرت معصومه(س) و آستان قدس رضوی(ع) است.

وی افزود: بیش از 65 موضوع برنامه‌های مختلفی را در ستاد شهرداری قم خواهیم داشت.

شهردار قم با اشاره به اینکه بیش از چندین هزار میلیارد پروژه در ایام دهه کرامت در قم افتتاح خواهد شد، بیان کرد: همچنین به نام گرامی‌داشت دهه کرامت برنامه نشست شوراهای اسلامی شهرهای کشور به میزبانی قم برگزار خواهد شد.

ارائه اسکان به زائران در مسجد جمکران

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز در این نشست گفت: برنامه‌های مختلفی را با محوریت همکاری و هم‌افزایی با آستان مقدس حضرت معصومه(س) در نظر گرفته‌ایم.

حجت الاسلام مهدی حسین آبادی با بیان این که در کنار اقدامات فرهنگی در بحث اسکان زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) همکاری خواهیم داشت، افزود: سال گذشته نیز مسجد مقدس جمکران در بحث اسکان اقدامات مطلوبی انجام داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • حریق یک مرکز اقامتی در میدان ولیعصر تهران
  • آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • آتش‌سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • خبر خوش برای مستاجران
  • طبیعت بهاری کاشان، بهشتی در دل کویر