Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@15:46:57 GMT

وزیر: آوزش و پرورش ظرفیت تحقق شعار سال را دارد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۴۳۰۴

وزیر: آوزش و پرورش ظرفیت تحقق شعار سال را دارد

یوسف نوری روز پنجشنبه در حاشیه زیارت یادمان شهدای فتح المبین در گفت وگو با ایرنا،  افزود: مهمترین اقدام در این راستا به عنوان اولویت نخست، استعدادیابی دانش آموزان است تا بتوان ضمن شناسایی دانش اموزان با استعداد، با آموزش، فرصت یادگیری در راستای تحقق شعار سال را فراهم کرد.

وی افزود: وجود ۶۸۰ هزار پژوهش‌سرا ظرفیتی برای آموزش و پرورش است تا به مرکر نوآوری برای تحقق شعار سال تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید ۱۰۴ هزار هنرستان کشاورزی با ۵ هزارو ۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی که فعالیت جدی در این بخش ندارد، فعال شوند تا در راستای آموزش های دانش بنیان اشتغال و کار آفرینی به کار گرفته شوند.

وی یادآور شد: هنرستان های کشاورزی بهترین ظرفیت برای ایجاد فرصت های شعلی و توانمندسازی نیروی کار است که با برنامه ریزی در این راستا بکار گرفته می شوند.

نوری تصریح کرد: مهمترین اقدام برای تحقق شعار سال، استعداد یابی دانش اموزان و هدایت آنها به سمت امور دانش بنیان است و آموزش و پرورش این ظرفیت علمی را دارد تا نیروی کار آفرین و مولد تربیت کند.

وی درباره مشکلات آموزش و پرورش شهرستان های شوش و کرخه گفت: یکی از برنامه های آموزش و پرورش ایجاد اردوگاه متناسب با طرفیت های دفاع مقدس در این منطقه است و ما آمادگی داریم در صورت اختصاص زمین، برای احداث اردوگاه اعتبار لازم را تامین کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: همچنین از ظرفیت های فرهنگی و میراث فرهنگی و وجود ۲ اثر ثبت جهانی در این شهرستان باید در راستای توسعه گردشگری به ویژه گردشگری دانش اموزی استفاده کرد.

نماینده مردم شوش وکرخه درمجلس شورای اسلامی هم اظهار داشت: شهرستان های شوش و کرخه مشکلات زیادی از نظر زیر ساخت های آموزشی و مدارس دارند که انتظار داریم با نگاه ویژه وزیر برطرف شود.

محمدکعب عمیر با بیان اینکه آموزش وپرورش باید مهارت محور باشد، یادآور شد: در این راستا فعال کردن‌ پارک علم و فناوری شهرستان شوش ضروری است تا بتوان تجهیزات مورد نیاز صنعت حفاری و نفت را تامین کند .

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس در پایان تاکید کرد: دولت و مجلس با هم افزایی توان تحقق شعار سال را دارند.

برچسب‌ها دفاع مقدس یوسف نوری دولت شوش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس یوسف نوری دولت دفاع مقدس یوسف نوری دولت شوش آموزش و پرورش تحقق شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۴۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سازمان بازرسی به صندوق ذخیره بعد از ۲۷ سال!

وزیر آموزش و پرورش گفت: اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان اصلاح می‌شود؛ هم‌اکنون تیمی از سازمان بازرسی در صندوق مستقر شده که تاکنون سابقه نداشته است، ۲۷ سال از عمر صندوق ذخیره فرهنگیان می‌گذرد و چون خصوصی تلقی میشد، سازمان بازرسی به آن ورود نکرده است! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه درباره صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در صندوق ذخیره که مجموعه‌ای از مسائل و مشکلات است با کمک سازمان بازرسی، اساسنامه را اصلاح خواهیم کرد.

وی افزود: اشکال صندوق ذخیره فرهنگیان از اساسنامه آن است که یک اساسنامه‌ای به اصطلاح شتر، گاو و پلنگ است و سازمان بازرسی هم این موضوع را تایید کرد.

نظارت آنلاین معلمان بر صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون تیمی از سازمان بازرسی در صندوق ذخیره فرهنگیان مستقر شده است که تاکنون سابقه نداشته است، 27 سال از عمر صندوق ذخیره فرهنگیان می‌گذرد و چون خصوصی تلقی می‌شد، سازمان بازرسی به آن ورود نکرده است‌.

صحرایی گفت: از سازمان بازرسی خواستم تا به صندوق ذخیره فرهنگیان ورود کند تا به خوبی اداره شود.

وی بیان کرد: بعد از گفتگوی طولانی با سازمان بازرسی، حکمی را به برنامه هفتم توسعه اضافه کردیم تا اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان تصویب و سرمایه آن برای شفاف شدن بورسی شود.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود سازمان بازرسی به صندوق ذخیره بعد از ۲۷ سال!
  • سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • سند تحقق شعار سال استان یزد تدوین می‌شود
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند