Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@07:34:02 GMT

جاده مرگ بوشهر در صدر آمار فوتی‌ها

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۴۶۶۰

جاده مرگ بوشهر در صدر آمار فوتی‌ها

سرهنگ صادق مزارعی رئیس پلیس راه استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار فارس از بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر اکنون در شمار تصادف‌ها در مقایسه با سال گذشته ۱۲ درصد و از لحاظ فوتی افزایش ۷۰ درصدی تجربه کرده است.

رئیس پلیس راه استان بوشهر افزود: عمده دلیل افزایش فوتی‌ها در مقایسه با سال قبل نیز تصادفی بود که در محور ساحلی بوشهر - گناوه با هفت فوتی رخ داد و در مجموع تصادف‌های این استان شرایط خوبی نداشته و آمار آن بسیار بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: با گرم شدن هوا بسیاری از رانندگان ورودی به استان بوشهر تجربه رانندگی در هوای گرم و مسیر طولانی ندارند که این مهم در نهایت خستگی و واژگونی خودروها را به دنبال دارد به عبارت دیگر تصادف‌های منجر به واژگونی به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.

این مقام انتظامی اظهار کرد: رانندگان به طور حتم باید پس از هر ۲ ساعت رانندگی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنند همچنین بیشترین شدت تصادف‌ها ناشی از سرعت غیرمجاز است که باید رانندگان این مهم را توجه کرده و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

مزارعی توضیح داد: محورهای دوطرفه استان بوشهر مانند محور ساحلی بوشهر - گناوه، جم - فیزوزآباد و دالکی- کنارتخته مستعد تصادف‌های رخ به رخ هستند که رانندگان باید در این محور احتیاط بیشتری داشته و از سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ اجتناب کنند.

وی بیان کرد: بیشترین فراوانی تصادف‌های استان بوشهر در چند روز اخیر  نیز در مسیر ساحلی بوشهر - گناوه گزارش شده است.

رئیس پلیس راه استان بوشهر خاطرنشان کرد: براساس گزارش‌های دریافتی در سه روز گذشته میزان ترددها در استان بوشهر در مقایسه با پارسال سه برابر شده است؛ از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس که از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده بوشهر افزایش ۶۸ درصدی در ورود مسافر را تجربه کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تصادف نوروز مسافرت جاده بوشهر جاده مرگ رانندگی رئیس پلیس راه استان بوشهر استان بوشهر تصادف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند

تین نیوز

انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی، نحوه درخواست ابطال ( غیر فعال نمودن )  کارت هوشمند رانندگان را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، بر  اساس نامه تاریخ 26 فروردین امسال انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی به کلیه شرکت های حمل و نقل بین المللی عضو و غیر عضو که به امضای احمد زمانیان رئیس هیئت مدیره این انجمن رسیده، ابطال و یا غیر فعال نمودن کارت هوشمند راننده و یا ناوگان حمل و نقل، در صورت احراز تخلف و رای صادره از سوی کمیسیون های ماده 11 و 14 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با دستور مراجع قضایی مبنی بر انجام این امر امکان پذیر است.

کمیسیون ماده 11 ، مرجع رسیدگی به شکایات و تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای و کمیسیون ماده 14 نیز از دیگر کمیسیون های بخش حمل و نقل جاده ای است که به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل جاده ای رسیدگی می کند. کمیسیون های ماده 12  نیز ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر است.

حمل بار بدون اخذ بارنامه دولتی، حمل بار اضافه بر ظرفیت مندرج در کارت خودرو، رعایت نکردن مقررات حمل بارهای عادی و ترافیکی، فقدان یا عدم بکارگیری تجهیزات ایمنی، در اختیار گذاشتن وسیله نقلیه به راننده ای که نام وی در بارنامه درج نشده، جابه جایی مسافر بدون اخذ صورت وضعیت، مسافرگیری در اطراف پایانه مسافربری، اخذ کمیسیون اضافی از راننده، عدم مسئولیت پذیری شرکت در خصوص پرداخت کامل و به موقع کرایه رانندگان از جمله مواردی هستند که در کمیسیون های حمل و نقل جاده ای قابل رسیدگی هستند.  سوء استفاده از کارت هوشمند رانندگان، تحمیل هزینه ها و مسئولیت های اضافی به رانندگان، عدم پرداخت حقوق دولتی، صدور بارنامه یا صورت وضعیت صوری، اجبار به حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت مقررات مربوط به سالن اعلام بار و درج اطلاعات نادرست در بارنامه نیز به عنوان بخش دیگری از موارد قابل طرح در کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • یک فوتی دیگر در پی حادثه تصادف نوجوانان بسکتبالیست قزوینی
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • دو تصادف فوتی در دو نقطه از شهر تهران
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • ۴ کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره
  • یک فوتی و ۳ مصدوم در تصادف مرگنلر - چایپاره
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره استان ایلام با ۴ فوتی
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره با ۴ فوتی