Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا رضا مُشکی شامگاه پنجشنبه در جریان بازدید از بزرگترین خانه خشتی جهان ( خانه حاج آقا علی ) در قاسم آباد رفسنجان با تبریک سال نو، اظهار کرد: حوزه گردشگری در رفسنجان از ظرفیت های قابل توجه است و با توجه به غنای فرهنگی و وجود آثار گردشگری متنوع در این شهرستان، جا دارد سرمایه گذاران در این عرصه ورود کنند و این صنعت را احیا کنند و توسعه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در هفته اخیر و در ایام نوروز امسال ۳۵ هزار نفر از اماکن و آثار تاریخی و نیز بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در رفسنجان دیدن کردند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر از آثار باستانی و تاریخی و ۱۵ هزار از نفر اماکن مذهبی بازدید داشتند.

سرپرست فرمانداری رفسنجان خاطرنشان کرد: خانه حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی در رفسنجان است که این عمارت زیبا در هفت هزار متر مربع زیربنا در حدود ۲۵۰ سال بل در دوره قاجاریه توسط حاج آقا علی معروف به زعیم الله احداث شده است.

وی همچنین میزان اقامت گردشگران در اماکن اقامتی رفسنجان را در هفته گذشته تا کنون ۳ هزار نفر عنوان کرد و افزود: این افراد در اماکن اقامتی از جمله خانه های بومگردی، مدارس و هتل ها اسکان یافتند.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها کرمان رفسنجان میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان رفسنجان میراث فرهنگی کرمان رفسنجان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۴۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌ معنوی و طبیعی کشور بر ضرورت بازنگری فنی حریم اثر تاریخی عمارت خسروآباد سنندج تاکید کرد و گفت: باید مطالعات لازم برای این محدوده در اسرع وقت انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، علیرضا ایزدی شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت_ ضمن بازدید از محدوده عمارت خسروآباد سنندج اظهار کرد: اجرای ضوابط اختصاصی حریم بناهای تاریخی یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی است.

وی افزود: باید حریم‌ها را با لحاظ اینکه مردم کمتر دچار آسیب شوند، اصلاح کنیم. مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری سنندج در خصوص بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اعمال اصلاحات و بازنگری، عرصه و حریم قانونی آثار حفظ شود. در این بازدید مقرر شد مشاور واجد شرایط و صلاحیت کار در بافت‌های تاریخی تعیین و موضوع در کوتاه‌ترین زمان انجام شود. به گزارش ایمنا، عمارت خسروآباد در سنندج که با شماره ۱۴۹۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده، بنایی واجد ارزش‌های معمارانه است که به دلیل باغ و بنا در کنار هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کد خبر 748550

دیگر خبرها

  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم