Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدتقی گنجعلی شامگاه پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سامان که با حضور مدیرکل و معاونان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری و تعدادی از مدیران این شهرستان برکزار شد، تاکید کرد: برای جلوگیری از بروز هرگونه خسارت و آسیب در پل تاریخی هوره، محدودسازی تردد از این پل تاریخی با رعایت ضوابط فنی مورد توجه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ساخت پل جایگزین برای تردد خودروهای سنگین و جلوگیری از رفت و آمد خودروهای سنگین از پل تاریخی هوره با جدیت از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان پیگیری و اجرایی شود.

گنجعلی تصریح کرد: تهیه و اجرای طرح کلی جمع‌آوری فاضلاب در حاشیه رودخانه زاینده‌رود محدوده شهرستان سامان به‌عنوان یکی از اولویت‌های این شهرستان ضروری است.

وی یادآور شد: حفظ و نگهداری دالان تاریخی روستای سوادجان در شهرستان سامان از خواسته‌های اهالی این روستا به‌شمار می‌رود که باید به آن توجه شود.

سرپرست فرمانداری سامان اظهار داشت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به مرمت آرامگاه دهقان سامانی، مسجد جامع و بخش تاریخی مسجد ابوالفضل (ع) مرکز شهرستان توجه کند.

گنجعلی گفت: راه‌اندازی نمایشگاه و فروشگاه محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سامان با هدف معرفی هر چه بهتر فرهنگ مردم این شهرستان ضروری است.

شهردار سامان نیز گفت: حاشیه رودخانه زاینده‌رود، پل تاریخی زمانخان، باغات و بناهای تاریخی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به‌شمار می‌رود که زمینه حضور مسافران مختلف در طول سال و به‌ویژه تعطیلات نوروز را فراهم کرده است.

بیژن سنایی سامانی تاکید کرد: تدوین طرح جامع گردشگری سامان با هدف تقویت زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان می‌تواند در تسریع روند توسعه گردشگری منطقه کمک کند.

وی افزود: بازنگری طرح‌های توسعه گردشگری قبلی و ساماندهی ورودی و خروجی‌های سامان در میزبانی از مسافران و گردشگران ورودی به این شهرستان تاثیرگذار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برخورداری شهرستان سامان از ظرفیت‌های گردشگری فراوان و نزدیکی آن به مرکز استان زمینه حضور سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف گردشگری را فراهم کرده است.

علیرضا جیلان تاکید کرد: طرح‌های توسعه‌ای مختلف به‌ویژه در بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نقاط مختلف استان و شهرستان سامان برای تصویب در سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری اماده شده است.

وی با اشاره به اصلاح روشنایی پل تاریخی زمانخان سامان در آینده‌ای نزدیک افزود: هم‌اکنون هیچ‌کدام از باغ‌های گردشگری این شهرستان مجوز فعالیت ندارد.

جیلان تصریح کرد: طراحی و ساخت پل جدید در کنار پل تاریخی هوره شهرستان سامان و جلوگیری از تردد خودروهای سنگین بر روی آن باید در سریع‌ترین زمان ممکن تصمیم‌گیری و اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری میراث فرهنگی سامان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری میراث فرهنگی سامان چهارمحال وبختیاری میراث فرهنگی سامان گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری شهرستان سامان میراث فرهنگی پل تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری

محمد موسوی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری در نخستین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی شهرستان سامان، گفت: در این شهرستان به دلیل موقعیت جغرافیایی، خاک حاصلخیز، وجود رودخانه زاینده‌رود احتمال وقوع این دو تخلف وجود دارد.

وی با بیان اینکه همه باید حافظ آب، خاک و اراضی ملی این مملکت باشند تا آیندگان نیز از این موهبت بهره‌مند شوند، افزود: برخی تخلفات از جمله تغییر کاربری اراضی و احداث ساختمان در باغات، خاک را از بین می‌برد.

موسوی اضافه کرد: احداث ساختمان در باغ‌ها و اراضی کشاورزی نیازمند اخذ مجوز قانونی است و در صورت احداث بنا و ساختمان غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و شکایت اداره جهادکشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری به مراجع قضایی، این تکلیف بر دوش دادگستری است، که طبق قانون رسیدگی کند.

وی گفت: با توجه به زندگی آپارتمان‌نشینی و اینکه آپارتمان‌های کنونی، متراژ‌های پایینی دارند و انبار‌های مناسب برای نگهداری ادوات کشاورزی و ابزار‌های مورد نیاز وجود ندارد و کشاورز در زمین کشاورزی خود، نیاز به سرپناه کوچکی دارد، نیاز است قانونگذار در خصوص احداث بنا‌های کوچک در اراضی کشاورزی تصمیم‌گیری کند.

بیشتر بخوانید

قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان

موسوی اظهار داشت: تاکنون در مجلس شورای اسلامی، در خصوص احداث بنا در اراضی کشاورزی، قانون مناسبی وضع نشده است و طبق قانون فعلی، بنا‌های احداثی باید تخریب شوند که این مساله می‌طلبد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص ساخت بنا‌های مجاز با متراژ معین در باغات، برای انباری تصمیم‌گیری کنند.

وی با تشکر از دادگستری شهرستان سامان و همه دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی، دولتی، حاکمیتی، محلی در این شهرستان، گفت: در این شهرستان در سال‌گذشته روند ارتکاب جرم تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغات ۲۳ درصد و تصرف عدوانی ۲۵ درصد کاهش داشته است.

موسوی با اشاره به اینکه سامان، یکی از شهرستان‌های گردشگری استان است و سالانه میزبان مسافران زیادی از سراسر کشور است، بیان داشت: اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی استان، نگاه ویژه‌ای به شهرستان سامان داشته باشد و تسهیلات اشتغالزایی بیشتری، به متقاضیان واجد شرایط اختصاص دهد.

وی با اشاره به مشکلات برخی از طرح‌های کشاورزی در شهرستان سامان به خصوص دهستان شوراب صغیر اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از طرح‌های کشاورزی در این شهرستان به دلایل گوناگون از جمله خشکسالی، منحل و یا ابطال شدند که باید برای احیا و یا واگذاری مجدد این طرح‌ها به واگذار شوندگان تصمیم گیری شود.

موسوی یکی از مهمترین مشکلات طرح‌های کشاورزی در استان و به خصوص شهرستان سامان را انتقال به دیگری عنوان کرد و ادامه داد: بار‌ها اعلام شده انتقال زمین کشاورزی توسط مستاجر اولیه به دیگران غیرقانونی است و در آینده مشکلاتی گریبانگیر طرفین قرارداد می‌شود و در صورت طرح دعوی، دادگاه طبق مُرِ قانون عمل می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود