Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@04:15:21 GMT

کاهش ۱۰ درصدی تصادفات فوتی در محورهای گیلان

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۴۸۰۴

کاهش ۱۰ درصدی تصادفات فوتی در محورهای گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جاور صفاری شامگاه پنج شنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به آخرین وضعیت تردد در محورهای استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر ترافیک در محورهای استان عادی و روان است.

وی با بیان اینکه ترافیک در جاده‌های مواصلاتی نیز پرحجم گزارش شده است، افزود: نیروهای پلیس راه گیلان در محورهای برون شهری استان گیلان برای تسهیل در تردد خودروها حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد موج اول سفرها از استان در حال پایان است به همین واسطه شاهد بار خروج خودروها در محورهای استان هستیم، گفت: در محور سراوان به سمت امامزاده هاشم از صبح امروز دارای بار پرحجم اما روان ترافیکی بود.

وی با بیان اینکه تراکم خودروها در محدود شهر رودبار بیشتر بود، اضافه کرد: تا به امروز ۶۴۰ هزار خودرو وارد استان گیلان شده که در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۲۴ درصدی ورود خودروها هستیم.

سرهنگ صفاری با اشاره به کاهش ۴۲ درصدی تصادفات در محورهای استان گیلان در مقایسه با سال گذشته، تصریح کرد: در زمینه حوادث فوتی نیز آمارها در مقایسه با مدت مشابه ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با وجود کاهش حوادث رانندگی در محورهای استان گیلان از ابتدای آغاز سفرهای نوروزی ۷۹ نفر از هموطنان در این حوادث مصدوم و چهار نفر جان باخته‌اند.

رئیس پلیس راه گیلان عدم رعایت سرعت مطمئنه و عدم توجه به جلو دو عامل مهم در بروز حوادث رانندگی در محورهای گیلان بوده است، تأکید کرد: هموطنانی که در موج دوم سفرها استان گیلان را برای سفر انتخاب می‌کنند از عجله و شتاب در حین رانندگی در محورهای برون شهری این استان جدا خودداری کنند.

کد خبر 5453140

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس راه گیلان تصادفات رانندگی نوروز بوشهر مسافران نوروزی گردشگری ویروس کرونا نوروز 1401 بارش برف کرمانشاه سفرهای نوروزی آمار کرونا اردوهای راهیان نور سانحه تصادف عید نوروز تصادفات رانندگی محورهای استان استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۴۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود

ایسنا/گیلان معاون سازمان راهداری، خواستار تحلیل تصادفات در سطح استان ها شد و بیان کرد: متولیان حوزه ایمنی راه ها، لکه های حادثه خیز را شناسایی کنند و محور به محور به تحلیل آمارهای سه ساله تصادفات بپردازند.

رضا اکبری امروز، ۸ اردیبهشت ماه در جلسه ایمنی راه های استان گیلان، با اشاره به نقش موثر مدیران و راهداران در کاهش سوانح جاده ای، اظهار کرد: متولیان حوزه ایمنی راه ها اقدام به بررسی آمارهای سه ساله سوانح و تصادفات جاده ای در استان مربوطه کنند.

وی با تاکید بر لزوم ارائه راهکارهای جدید برای کاهش تلفات در تصادفات جاده ای، افزود: استان های گردشگری مانند گیلان نیازمند ایمنی راه ها هستند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به گزارش های بین المللی، سهم جاده در تصادفات را زیر ۱۰ درصد دانست و تصریح کرد: جاده در سوانح ترکیبی سهم بالایی دارند و سهم عامل انسانی را تشدید می کند.

اکبری، هزینه کرد در حوزه زیرساخت های راه را موجب افزایش ایمنی دانست و عنوان کرد: جاده های استاندارد راننده استاندارد می سازد و لذا متولیان حوزه راهداری باید بیشترین مسئولیت پذیری را داشته باشند تا شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن باشیم.

وی ماموریت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه و دستگاه های حوزه حمل و نقلی را خطرشناسی و نجات بخشی دانست و یادآور شد: باید اعتبارات را به سمت رفع نقاط پر خطر ببریم.

معاون سازمان راهداری، خواستار تحلیل تصادفات در سطح استان ها شد و بیان کرد: متولیان حوزه ایمنی راه ها، لکه های حادثه خیز را شناسایی کنند و محور به محور به تحلیل آمارهای سه ساله تصادفات بپردازند؛ روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای باید این آمارها را در شهرستان خود استخراج و بهترین و موثرترین راهکار برای کاهش تصادفات را اعلام کنند.

وی یکی از مشکلات حوزه ایمنی راه در استان گیلان را کمبود علائم راهنمایی و رانندگی و یا جانمایی غیر اصولی آنها دانست و خاطرنشان کرد: تابلوهای راهنمایی و رانندگی به کاربران جاده کمک می کند و لذا نباید در بین تابلوهای تبلیغاتی کنار جاده محو شود.

غلامعلی نیک فهم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز، این استان را دارای بالغ بر ۱۳ هزار کیلومتر راه همسنگ دانست و اظهار کرد: ۹۲۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم و مابقی راه اصلی و بزرگراه و فرعی است.

وی با اشاره به کوهستانی بودن گیلان، هزینه های راهداری را بسیار بالا دانست و گفت: افتتاح هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین - رشت کمک بسیار بزرگی به ورودی های استان کرد و شاهد کاهش ترافیک در پیک سفرها هستیم.

مدیرکل راهداری گیلان همچنین به افتتاح تقاطع میدان گیل لاهیجان اشاره کرد و یادآور شد: محور سنگر به سیاهکل نیز دارای پیشرفت ۹۰ درصدی بوده و به زودی تکمیل می شود.

نیک فهم از رفع هفت نقطه پر حادثه استان در قالب آشکارسازی و نصب روشنایی و ایمن سازی طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در طرح نوروزی امسال یک میلیون و ۷۳۴ هزار و ۹۱۸ دستگاه خودرو وارد استان شد، اما شاهد کاهش تصادفات بودیم.

وی بالغ بر ۵۰ درصد تلفات در حوادث جاده ای را مربوط به عابران پیاده و موتورسواران دانست و اضافه کرد: از فردا آموزش ایمنی تردد این دو قشر را از شهرستان شفت آغاز می کنیم و این روند ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی