Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا راستیار گفت: ۱۰ میلیون و ۸۹۱ هزار و ۳۳۱ وسیله نقلیه از ابتدای طرح نوروزی تا دیروز در جاده‌های این استان تردد کردند که نسبت به میزان پارسال با ۸ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۹۴ تردد افزایش ۳۴ درصدی را داشته است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای فارس گفت: در روز چهار‌شنبه سوم فروردین‌ماه تعداد یک میلیون و ۱۳۸ هزار و ۶۹۹ وسیله نقلیه در جاده‌های استان تردد کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۷۰۱ هزار و ۴۴۶ تردد؛ رشد ۶۹ درصدی را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در روز گذشته ۵ درصد بوده است و متوسط سرعت ثبت شده در این روز نیز ۷۹ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

راستیار گفت: بیشترین تردد وسایل نقلیه به ترتیب مربوط به جاده‌های شیراز_مرودشت_ مرودشت_شیراز، صفاشهر_آباده، سعادتشهر_ مرودشت، شهررضا_آباده- دشت ارژن_قائمیه، شیراز_ دشت ارژن، کازرون_بوشهر، کوار_ فیروزآباد، شیراز_ کوار و شیراز_سروستان است.

او با بیان اینکه تردد ورودی‌های شهر شیراز نسبت به پارسال افزایش ۱۹ درصدی را به همراه داشته است، گفت: از کل تردد صورت گرفته طی روز گذشته، ۶۱ هزار و ۶۶۰ تردد را خودرو‌های سنگین، یک میلیون و ۷۰ هزار و ۳۹۷ تردد را خودرو‌های سواری و وانت و ۶ هزار و ۶۴۲ تردد را اتوبوس‌ها شامل می‌شود.

او گفت: در محور شیراز- مرودشت ۵۷ هزار و ۸۱۴ تردد، مرودشت_ شیراز ۴۳ هزار و ۹۸۷ تردد، شیراز_ کوار ۲۴ هزار و ۱۴۳ تردد، شیراز_دشت ارژن ۳۱ هزار و ۷۵، کازرون_بوشهر ۲۰ هزار و ۲۴۵ تردد، شهررضا_ آباده ۱۸ هزار و ۸۴۷ تردد، صفاشهر_آباده ۱۱ هزار و ۹۴۸ تردد، صفاشهر_سعادت‌شهر ۲۵ هزار و ۱ تردد، شیراز_سروستان ۱۵ هزار و ۱۱۶ تردد و نورآباد_گچساران نیز ۱۲ هزار و ۳۹۹ تردد ثبت شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای فارس به حجم بالای ترافیک در ورودی‌های شیراز اشاره و گفت: در حال حاضر تمام محور‌های مواصلاتی باز و تردد بدون مشکل در جریان است.

راستیار با درخواست از مردم برای همکاری بیشتر با عوامل راهداری و پلیس راه گفت: این همکاری سبب می‌شود که تعطیلات نوروزی با حادثه کمتری سپری شود.

او از رانندگان و همه سرنشینان خودرو‌ها و ناوگان عمومی خواست که بستن کمربند ایمنی را جدی بگیرند و شهروندانی که به هر دلیل قصد تردد در محور‌های مواصلاتی استان را دارند می‌توانند با تماس با تلفن ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افزایش تردد جاده های فارس راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی مراسم روز معلم در آباده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، همزمان با گرامیداشت روز معلم، جمعی از خادمیاران رضوی کانون خدمت رضوی آباده در اردوگاه میثاق این شهر از مقام معلم تجلیل کردند. قرائت زیارت خاصه امام رضا،  اهدای گل و لوح تقدیر به معلمان از برنامه‌های این مراسم بود.

شهرستان آباده در شمال فارس و در فاصله ۲۷۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • برپایی مراسم روز معلم در آباده
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • افزایش ۴ درصدی ترددها در جاده های کرمان
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • یک کشته در برخورد دو کامیون در آزاد راه اصفهان- شیراز
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد