Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگر جهان عرب با اشاره به مواضع غیرانسانی وزیر خارجه اسبق آمریکا در قبال مردم عراق نوشت که این گونه مقامات آمریکایی چهره واقعی و زشت آمریکا هستند که برخی از عرب‌ها آن‌ها را تمجدید و تقدیس می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل ایران اکونومبست، «عبدالباری عطوان»، روزنامه‌نگار فلسطینی‌الاصل و تحلیل‌گر مسائل جهان عرب به  فوت وزیر خارجه اسبق آمریکا واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بعد از انتشار مرگ «مادلین آلبرایت»، در حساب توییتری خود نوشت: «نمی‌توان اظهارات مادلین آلبرایت را که امروز (سه شنبه شب) فوت کرد، فراموش کنم. او گفته بود که محاصره عراق و حمله به این کشور قابل توجیه است حتی این کار منجر به شهادت یک میلیون کودک عراقی شود.»

عطوان ادامه داد: «این همان چهره واقعی زشت و خون‌آشام آمریکاست که برخی از عرب‌ها متأسفانه تقدیسش می‌کنند.»

آلبرایت که روز چهارشنبه در 84 سالگی بر اثر ابتلا به سرطان فوت کرد. او نخستین وزیرخارجه زن آمریکا بود و در پراگ به دنیا آمده بود.

او رسما به نقش کشورش در کودتای 28 مرداد اذعان کرد اما حاضر به عذرخواهی رسمی نشد. وی در مصاحبه‌ای سال 1996 گفته بود از تحریم‌ها علیه عراق، علی‌رغم آنکه به مرگ نیم میلیون کودک عراقی منجر شده حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۴۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جالب نویدکیا به غیبت منتظر محمد

به گزارش ورزش سه، منتظر محمد ستاره عراقی تیم مس رفسنجان در دیدار با گل‌گهر سیرجان غایب بود و برای حضور در تیم ملی عراق فراخوانده شده بود.

محرم نویدکیا در واکنش به غیبت این بازیکن واکنش جالبی داشت و گفت: ما می‌توانستیم منتظر را به تیم ملی عراق ندهیم اما دور از انصاف بود، او کاپیتان تیم ملی امید عراق است و حق دارد که در تیم ملی کشورش حضور داشته باشد.

نویدکیا با رد شایعه مصدومیت این بازیکن گفت: منتظر مصدومیتی ندارد، او دو اخطاره بود و فردا برای عراق بازی خواهد کرد.

تیم ملی زیر 23 سال عراق فردا در دیدار رده‌بندی جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا به مصاف اندونزی خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • روایتی دیگر از چهره جدید دانشگاه کلمبیا
  • واکنش جالب نویدکیا به غیبت منتظر محمد
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  • دستاورد تجمعات دانشجویان آمریکایی شفاف شدن چهره غرب است
  • ببینید | واکنش متفاوت ۲ بازیگر زن به قضاوت‌های مردم درباره چهره‌شان
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • واکنش دوستان بازیگر زن سریال نون خ به چهره و ظاهرش (فیلم)