Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «من قاسم سلیمانی هستم، سرباز ولایت»، در راستای بیان ابعاد مختلف شخصیت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت گردآوری شده است. خبرگزاری میزان – کتاب «من قاسم سلیمانی هستم، سرباز ولایت»، در راستای بیان ابعاد مختلف شخصیت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت گردآوری‌شده است، خبرگزاری میزان در سلسله برش‌هایی، به بازخوانی این کتاب می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  فصل چهار، بخش چهارم|غزه رژیم صهیونیستی کـه از لبنـان و حزب‌الله و نیروهـای مقاومت شکست خورد بـه فکر انتقام و جنگی دوباره بود، از همین رو تابستان ۸۷ بـه غـزه حمله کرد، جنگی که ۲۲ روز طـول کشید و بعداً معلـوم شد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی باز به یـاری جبهـه مقاومت رفتـه بـود.     در این جنگ بـرای اولین بار موک‌های فجـر ۵ علیـه رژیم صهیونیستی استفاده شد و شهر‌های فلسطین اشغالی مــورد اصابـت قـرار گرفت. سال ۹۳ حاج قاسم در پیامی بـه فرماندهـان مقاومت فلسطینی دربـاره گوشه‌ای از واقعیات جنگ ۲۲ روزه سخن گفت: ما در محضر خدای عزوجل، با شهدا عهـد می‌بندیم که بر عهد خود پایبنـد بمانیـم و دگرگون نشویم، همان‌گونه کــه بودیم و هستیم بــه تکلیف دینی خـود در حمایت از مقاومت عمل کنیم، ما تأکید می‌کنیم که در اصرار برای پیروزی مقاومت و بالا بردن آن تا پیـروزی ادامه خواهیم داد.   محور مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۸۹ با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قـوا با یک درجه ارتقا بـه درجه سرلشکری نائل آمد، اما هنوز هم در افکار عمومـ همه ایشان را حاج قاسم می‌خواننـد، اما این پایان ماجرا نبود.     با توطئه جدید غـرب و پشـتیبانی مالی کشـور‌هایی مانند عربستان سعودی، که به شکل‌گیری گروهک‌هـای تروریستی تکفیری اعم از داعش و جبهه‌النصره در منطقه انجامیـد، شهید سلیمانی مأموریتی تازه یافـت و آن‌هم مقابله با این تهدیـدات در دو کشور عراق و سوریه بود.   شهید سلیمانی با کمک شهیدان همدانی و تقوی در عراق حشدالشعبی و در سوریه بسیج مردمی را شکل داد و با کمک آن‌ها و هدایت و مشاوره نیـروی قـدس سـپاه، طـی ۶ سال، بساط تروریست‌ها در این دو کشـور تقریباً جمـع شد، درواقع باید این‌طور گفت که ایشان و نیروهایش که با درخواست رسمی دولت‌های سوریه و عراق، به این دو کشور رفتـد، مانع سقوط دمشق و بغـداد شدند و هم او بود که با سفر به مسکو، نقش به سزایی در همراه کردن روسیه و پوتیـن بـرای ورود بـه میـدان نبـرد سوریه داشت.     در تاریک‌ترین لحظات هجوم داعش به عراق و زمانی که مسئولان این کشور ملتمسانه به دنبال دریافت کمک از امریکا و ایران بودند، تنها یک نفر بود که توانت مسیری امیدوارکننده برای مقابله با داعش در دروازه‌های بغـداد فراهـم کند.     حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس ایران با هماهنگی مستقیم بـا فرمانـده کل قـوا امام خامنه‌ای، اجازه کمک گسترده نظامی به عراق برای مقابله بـا داعش را به‌دست آورد، جنگنده‌هـای ایرانی بـا هماهنگـی دولت عراق ستون‌های داعش را در نزدیکی سامرا بمباران کرده و با کند کردن پیشروی داعش اجازه تشکیل یک حلقه دفاعی به دور بغـداد برای جلوگیری از نفوذ تروریست‌های تکفیـری را فراهـم کردند.   در مرحله بعدی کمک‌های نظامی به سمت کرد‌ها سرازیر شد و در نهایت اولین گام در عقب راندن داعش با عملیات مشـترک نیروهـای کرد و ارتش عـراق شهر آمرلی آزاد شد، نبرد علیـه داعش در سوریه و عراق از آن پـس نزدیک به چهار سال دیگر به طول انجامید تا زمانی که ابوکمال اولیـن شهری که در سوریه بـه تصرف داعش در آمده بود، در عملیاتی تخت فرماندهی سردار قاسم سلیمانی آزاد شد.   بیشتر بخوانید: پیام فرمانده کل ارتش بمناسبت شهادت دو تن از خلبانان نیروی هوایی ارتش

انتهای پیام/

برچسب ها: دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۵۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد الصحاف» سخنگوی جنبش حقوقی مردمی عراق تاکید کرد طرف آمریکا از گروهک‌های تروریستی برای تضمین منافع خود در عراق حمایت می‌کند.

وی در ادامه افزود: آمریکا از هر راهی که شده تلاش می‌کند از باقی مانده تشکیلات تروریستی داعش در عراق به عنوان بهانه‌ای برای طولانی کردن حضور خود در این کشور محافظت کند.

الصحاف اضافه کرد: موضع آمریکا، تداوم حضور نظامی در عراق برای تضمین منافع خود در این کشور و منطقه به ویژه خلیج فارس است.

وی بیان کرد: حضور آمریکا در عراق غیر قانونی بوده و باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک بر اساس یک جدول زمانی مشخص به پایان برسد.

هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی روز گذشته تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری با هدف باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد. این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

کد خبر 6090762

دیگر خبرها

  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود