Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از شبکه "المیادین"، موفق حمید مسؤول روابط عمومی جمعیت اسیران وآزادگان فلسطینی نیز تأیید کرد که مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی به تمام خواسته‌های اسیران فلسطینی تن داده است.

در همین حال دفتر اطلاع رسانی اسیران فلسطینی اعلام کرد که مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی تسلیم خواسته‌های اسیران فلسطینی شد و تصمیم انتقال اسیران زندان ابد را هر ۶ ماه لغو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دفتر اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به خواسته اسیران فلسطینی تن داده است که پیش از آن، آنها از آن محروم بودند.

قدری ابوبکر رییس سازمان امور اسیران فلسطینی نیز در واکنش به تسلیم شدن رژیم صهیونیستی در برابر خواسته فلسطینی‌ها گفت که جنبش اسیران با استقاومت و اتحاد خود توانست یک درس واقعی به اشغالگران صهیونیست بدهد.

ابوبکر اعلام کرد که ما در برابر یک واقعیت و معادله جدیدی قرار گرفته‌ایم مبنی بر این که هرگونه خدشه وارد کردن به مقام اسیر، در واقع خدشه وارد کردن به جنبش اسارت با همه گروه‌ها و سازمان‌هایش است.

جنبش ملی اسارت فلسطین نیز در این باره اعلام کرد که پس از آن که دشمن صهیونیست دریافت که تا چه میزان موضوع اسیران برای مردم فلسطین مهم است، مجبور شد که از تمام اقداماتی خود عقب نشینی کند.

براساس گزارش جنبش ملی اسارت فلسطین، اراده پولادین اسیران فلسطینی بار دیگر ثابت کرد که آنها با اتحاد ملی خود قادر خواهند بود به دشمن صهیونیست پاسخ دهند و هیبت دشمن ما را درهم بشکنند.

اعتصاب غذای اسیران فلسطینی با اعلام زمان شروع از خوردن غذا امتناع کرده، تنها به نوشیدن آب آن هم به مقدار کم اکتفا می‌کنند. این نوع اعتصاب غذا به دلیل آنک‌ه با خوردن آب همراه است زمانی بسیار طولانی به طول می‌انجامد.
این نوع از اعتصاب غذا را «خضر عدنان» ، اسیر فلسطینی در سال ۲۰۱۱ برای نخستین بار انجام داد و پس از آن اسیران بسیاری با انجام این نوع اعتصاب از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شده‌اند.

موج اعتصاب غذا در سال ۲۰۲۱

در سپتامبر ۲۰۲۱ در پی فرار ۶ نفر از اسیران فلسطینی از زندان جلبوع، فشار رژیم صهیونیستی بر اسیران فلسطینی بشدت زیاد شد. در نتیجه ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۹ شهریور ) ،یکهزار و  ۴۰۰ اسیر فلسطینی در اعتراض به وضع موجود اعلام اعتصاب غذا کردند.

رژیم صهیونیستی که وضعیت را به سمت بحرانی شدن دید، با قبول خواسته‌های اسیران فلسطینی و کاهش فشارهای ایجاد شده تلاش کرد به اعتصاب غذای ایجاد شده پایان دهد. با این اعلام، ۱۳۸۰ اسیر فلسطینی ۵ روز پس از آن به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

«هشام ابوهواش» یکی از ۲۰ اسیر باقیمانده از موج اسیران اعتصاب کننده فلسطینی بود  که در اعتراض به تمدید بازداشت اداری به اعتصاب غذای خود ادامه داده است.

«هشام ابوهواش» جوان ۴۰ ساله فلسطینی ساکن شهر «دورا» در استان الخلیل در کرانه باختری فلسطین است. او تاکنون ۸ سال از مجموع ۴۰ سال عمرش را در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر برده است. ابوهواش صاحب چهار  پسر و یک دختر است. ابوهواش از اکتبر ۲۰۲۰ زندانی شد و در اعتراض به بازداشت اداری از سپتامبر ۲۰۲۱ دست به اعتصاب غذا زده بود. 

بازداشت اداری نوعی بازداشت در سرزمین اشغالی است و افراد بدون تفهیم اتهام و دادگاه و بدون آن‌که بدانند جرم مشخصی مرتکب شدند، بازداشت می شوند. در برخی موارد این نوع بازداشت سال‌ها به طول می انجامد و پس از سال ها افراد پس از دادگاهی گاه تبرئه شده و گاه به زندان محکوم می شوند.

برچسب‌ها شبکه المیادین رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شبکه المیادین رژیم صهیونیستی فلسطین شبکه المیادین رژیم صهیونیستی فلسطین خواسته های اسیران فلسطینی زندان های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا اعتصاب غذای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۵۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است

ایسنا/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: امروز در تمام دنیا آزادگان جهان به دنبال این هستند رژیم صهیونیستی دست از جنایاتش بردارد و از روزگار محو شود.

مهدی احمدی نژاد عصر ۹ اردیبهشت ماه در تجمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در اعلام همبستگی با دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از ملت مظلوم فلسطین اظهار کرد: تمام وعده‌های الهی حق است و هرجا که باطل باشد نابود می‌شود و حق جایگزین می‌شود.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم جهاد تبیین را انجام بدهیم و در این برهه زمانی این امر بسیار مهم است و باید اطلاع رسانی کنیم.

احمدی نژاد به برخورد دوگانه مغرضان، دشمنان و جهان غرب در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: آن زمانی که رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که ما در کنار مردم ایران هستیم و در کنار جوانان و دانشجویان هستیم، امروز چرا چنین برخوردی دارد؟ مگر دانشجویان آمریکایی چه خواستند؟ فقط توقف جنگ و کشتار را خواستند.

وی ادامه داد: دانشجویان دنبال تغییر حکومت در دنیا که نیستند فقط می‌خواهند کشتار مردم بی دفاع را متوقف کنید ولی همین را هم تحمل نمی‌کنند، وارد دانشگاه می‌شوند و ضرب و شتم می‌کنند.

احمدی نژاد افزود: عملیات طوفان الاقصی جرقه‌ای بود در دنیا که سلسله‌وار حرکت‌هایی ایجاد شد و همه آنها وعده‌ الهی بوده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: طوفان الاقصی صدای مظلومان بود که این صدا به گوش جهانیان رسید.

وی گفت: آمریکایی که دم از حقوق بشر می‌زند، نشان داد چهره‌ای کریه را مخفی کرده و امروز چهره غرب به طور کامل شناسانده شده و مهمترین اتفاقی که افتاد، بیدار شدن اذهان آزادگان جهان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • تجمع دانشگاهیان ارومیه در حمایت از دانشجویان معترض آمریکایی
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • اسیر صهیونیست: احساس می‌کنیم ما را رها کرده‌اید+ فیلم
  • حماس پاسخ رسمی تل‌آویو درباره پیشنهاداتش درخصوص غزه را دریافت کرد
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد