Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@20:55:38 GMT

سازمان ملل آزمایش موشک قاره‌پیما کره شمالی را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۵۷۸۱

سازمان ملل آزمایش موشک قاره‌پیما کره شمالی را محکوم کرد

به گزارش ایرنا،استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل گفت: دبیرکل سازمان ملل پرتاب موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی را که امروز در ۲۴ مارس انجام شد، به شدت محکوم کرد.

وی افزود: این یکی دیگر از موارد نقض تعهد اعلام شده کره شمالی در سال ۲۰۱۸ مبنی بر عدم انجام اینگونه پرتاب ها و نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوجاریک ادامه داد: پرتاب این موشک دوربرد خطر تشدید قابل توجه تنش ها در منطقه را به همراه دارد. دبیرکل سازمان ملل  از کره شمالی می‌خواهد که از انجام هرگونه اقدام تضعیف کننده بیشتر خودداری کند.

به گفته وی، گوترش بر تعهد خود برای همکاری با همه طرف ها برای یافتن راه حل دیپلماتیک مسالمت آمیز جهت خلع سلاح هسته ای کامل و راستی آزمایی کره شمالی تاکید می کند.

به گزارش ایرنا، ارتش های کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند که کره شمالی روز پنجشنبه یک موشک بالستیک قاره پیما را به سمت دریا در سواحل شرقی این کشور شلیک کرده است.

این شلیک می تواند اولین آزمایش با ظرفیت کامل بزرگترین موشک های این کشور مسلح به سلاح هسته ای از سال ۲۰۱۷ باشد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت که شلیک یک پرتابه ناشناس از کره شمالی شناسایی شده که گمان می رود یک موشک بالستیک دوربرد قاره پیماست که در ارتفاعات فضا شلیک شده است.

کره شمالی از سال ۲۰۱۷ تاکنون چنین موشک هایی با برد یا ظرفیت کامل را آزمایش نکرده است.

در این میان، گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد که این آزمایش می تواند شامل یک موشک بالستیک باشد و انتظار می رود تقریبا ۵۰ دقیقه پس از اولین گزارش پرتاب در منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن فرود آید.

کره شمالی ۱۶ مارس (۲۵ اسفند ۱۴۰۰) موشکی شلیک کرد که احتمال می رود اندکی پس از پرتاب بر فراز پیونگ یانگ منفجر شده باشد. گزارش ها حاکی است که کره شمالی درصدد آزمایش بزرگترین موشک خود بوده است.

آمریکا و کره جنوبی در هفته های اخیر هشدار دادند که کره شمالی ممکن است در تدارک برای آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما با برد کامل برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ باشد.

مقام های آمریکایی گفته اند دستکم دو آزمایش جدید کره شمالی معرف بزرگترین سیستم موشک بالستیک قاره پیما این کشور بوده است.

آزمایش موشکی امروز (پنجشنبه) کره شمالی، دستکم سیزدهمین آزمایش موشک بالستیک این کشور در سال جاری بود. آزمایش های موشکی کره شمالی با محکومیت و انتقادهای آمریکا، کره جنوبی و ژاپن همراه بوده است.

به گفته کارشناسان، کره شمالی ظاهرا آماده پرتاب یک ماهواره شناسایی است که می تواند به اندازه آزمایش های تسلیحاتی این کشور مسلح به سیستم هسته ای بحث برانگیز باشد، زیرا از همان فناوری ممنوعه موشک های بالستیک در آن استفاده شده است

منبع: الف

کلیدواژه: موشک بالستیک قاره پیما یک موشک بالستیک سازمان ملل کره شمالی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۵۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله جدید حزب الله به مرکز نظامی اشغالگران در حومه پادگان زرعیت در الجلیل غربی خبر داد.

همچنین یک هدف نظامی اسرائیلی در حومه پادگان برکه ریشه هدف قرار گرفت.

همزمان رسانه های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در الجلیل غربی خبر داده و اعلام کردند که حدود ۱۵ موشک از لبنان به سمت این منطقه شلیک شده است.

این منابع از شلیک موشک ضدزره از لبنان به سمت زرعیت نیز خبر دادند.

همزمان خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به حومه شهرک های الجبین و طیرحرفا در جنوب لبنان خبر داد.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6092418

دیگر خبرها

  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به اسرائیل
  • حزب الله پایگاه خربه ماعر را زیر آتش سنگین قرار داد
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی