Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:26:44 GMT

کسب رتبه اول پلیس فتا البرز در کشف جرایم سایبری

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۵۸۲۶

کسب رتبه اول پلیس فتا البرز در کشف جرایم سایبری

سرهنگ «رسول جلیلیان» روز جمعه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  استان البرز طبق ارزیابی کشف جرایم به لحاظ کیفی و کمی با تلاش کارشناسان این حوزه رتبه اول کشوری را به دست آورد.

وی به برخی از آمارهای جرایم کشف شده در سال گذشته پرداخت و گفت : در این مدت ۱۲ باند اسکیمر شناسایی که ۳۲ نفر دراین زمینه دستگیر شدند و تاکنون ۳۷۵ شاکی شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : اعضای این باندها بیش از ۵۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کردند و از آنها ۲ هزارو ۷۵۶ عدد کارت بانکی از انها کشف شد.

جلیلیان  بیان داشت:  سال گذشته هشت باند کلاهبرداری واتساپی متلاشی  شدند که دراین زمینه ۲۱ نفردستگیر و تاکنون ۲۶۴ شاکی شناسایی شدند.

وی یادآورشد که یکی از بیشترین جرایم سایبری ، کلاهبرداری اینترنتی است  که درسال گذشته چهارباند شناسایی ، ۲۳  نفر دستگیر و ۴۰۶ شاکی شناسایی شدند و از کلاهبرداران سه هزارو ۲۰۴ کارت بانکی کشف شده است.

 وی گفت: همچنین درسال گذشته ۱۸۷ صفحه خرید و فروش داروهای تقلبی و غیر مجاز شناسایی و افرادی که دراین زمینه فعالیت می کردند شناسایی شدند.

جلیلیان  خاطرنشان کرد: در سال گذشته  ۳۳۰ صفحه مجازی  که درزمینه اوباشگری در استان البرز و برخی استان های دیگر فعالیت می کردند شناسایی و با آنها برخورد شد .

وی اضافه کرد: فضای مجازی محلی برای عرض اندام ، کری خواندن، تهدید و قدرت نمایی نیست و پلیس فتا با هرگونه ناهنجاری اجتماعی در این فضا برخورد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد : همچنین طی سال گذشته ۸۶ نفر که در زمینه شرط بندی در این استان فعالیت می کردند توسط کارشناسان پلیس فتا استان البرز شناسایی و به بیش از ۱۱میلیارد ریال کلاهبرداری اقرار کردند.

رییس پلیس فتا البرز در بخش دیگری ازسخنان خود از افزایش ۱۰ درصدی جرایم اینترنتی از ابتدای نوروز خبرداد و افزود: مردم باتوجه به افزایش خرید در شرایط نوروز حتما موقع خرید نکات امنیتی حساب های بانکی خودرا رعایت کنند.

وی افزود: بیشترین جرایم اینترنتی درسال جاری نیز کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز بوده که این نیز ناشی از سهل انگاری کاربران است.

برچسب‌ها البرز جرایم سایبری پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز جرایم سایبری پلیس فتا البرز جرایم سایبری پلیس فتا شناسایی شدند سال گذشته پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۵۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز رتبه دوم تردد بین استانی در کشور را کسب کرد

علی زندی فر در گفت وگو با خبرنگار مهر مطرح کرد: از مجموع بیش از یک و نیم میلیارد تردد ثبت شده توسط سامانه‌های ترددشمار در کل کشور، استان البرز در سال ۱۴۰۲ با ثبت ۲۱۴ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۸۵۷ تردد بین استانی رتبه دوم تردد در کل کشور را ثبت کرد.

وی مطرح کرد: بر اساس آخرین آمار ثبت شده از سامانه‌های ترددشمار در استان البرز در سال گذشته ۱۰۷ میلیون و ۷۷ هزار و ۹ وسیله نقلیه وارد استان البرز و ۱۰۷ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۸۴۸ وسیله نقلیه از استان خارج شده‌اند که این آمار پس از استان تهران رتبه دوم را به البرز اختصاص داده است.

زندی فر افزود: بر همین اساس استان البرز با دارا بودن نیم درصد از کل راه‌های کشور در سال گذشته ۱۳/۵ درصد از ترددهای بین استانی کشور را به نام خود ثبت کرده است. استان‌های مرکزی، قم و قزوین پس از تهران و البرز رتبه‌های سوم تا پنجم تردد بین استانی را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 6097960

دیگر خبرها

  • گول پیامک‌های جعلی را نخورید
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • البرز رتبه دوم تردد بین استانی در کشور را کسب کرد
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری در مازندران
  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز