Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدافع چپ تیم فوتبال تراکتور در مصاحبه نوروزی با خبرنگار ما در مورد شرایط بحرانی این تیم به مسئولان باشگاه کنایه زده و گفت که فقط و فقط خودمان و هواداران را داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، ابوالفضل رزاق‌پور که در اوایل لیگ نوزدهم به عنوان بازیکن تیم ملی امید و یکی از جوانان آینده‌دار فوتبال کشور با قرارداد بلندمدت به تیم تراکتور پیوست، از جمله بازیکنان مازندرانی پرتعداد این فصل پرشورها به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازیکن در شروع کارش در تبریز بنابه درخواست خود برای کسب تجربه به دو تیم شاهین بوشهر و ماشین‌سازی قرض داده شد و کارنامه مناسب او در این تیم‌ها بود که کادرفنی تراکتور را مجاب به خدمت گرفتن این بازیکن جوان کرد.

مدافع چپ مازنی پرشورها در فصل جاری و در روزهای سخت تراکتور در لیگ برتر درحالی جزو نفرات فیکس این تیم بوده که موج تغییرات در کادرفنی هیچ تاثیری در جایگاه او نداشته و در بیشتر بازی‌ها برای سرخ‌پوشان به میدان رفته است.

وی با توجه به عملکرد خوبش در پنجره زمستانی مورد توجه جواد نکونام و فولاد قرار داشت و باشگاه خوزستانی پیشنهاد خوبی برای جذب این بازیکن ارائه کرده بود اما با مخالفت باشگاه تراکتور این انتقال منتفی و او در جمع پرشورها ماندنی شد.

اما در ادامه دو اشتباه ناخواسته در دیدار با سپاهان کافی بود تا شماره 2 تراکتوری‌ها به سیبل انتقاد هواداران این تیم تبدیل شود، البته او در بازی‌های بعدی طبق نمرات متریکا جزو نفرات موثر تیمش بوده است.

با این مقدمه کوتاه به استقبال دومین بخش مصاحبه‌های نوروزی‌مان و گفت‌وگو با مدافع چپ و خوش‌اخلاق تراکتوری‌ها می‌رویم که متن کامل این گفت‌وگو از حضور در جمع پرشورها تا زندگی در تبریز را در زیر می‌خوانید:

* سلام آقای رزاق‌پور، از اینکه دعوت ما را پذیرفتید تشکر می‌کنیم، ضمن تبریک سال نو، اگر صحبت ابتدایی دارید بفرمایید.

سلام عرض می‌کنم خدمت شما و تمام مخاطبین آناج و عید نوروز را تبریک می‌گویم.

* به عنوان اولین سوال، روزی که پیشنهاد تراکتور را دریافت کردید، چه احساسی داشتید؟

آن موقع از تیم‌های مطرح تهران هم پیشنهاد داشتم و در لحظات آخر نقل و انتقالات از طریق یکی از دوستانمان پیشنهاد تراکتور به دستم رسید و وقتی این موضوع را با خانواده‌ام مطرح کردم خیلی استقبال کردند، فکر کنم در عرض ۲ الی ۳ روز کارهای نقل‌وانتقالم انجام شد و روزی که آمدم فکر کنم فردایش تراکتور با پرسپولیس در یادگار بازی داشت که یک بر صفر هم تراکتور با گل آقا احسان برنده شد. آن روز به عنوان هوادار به ورزشگاه رفته بودم و وقتی جو را دیدم خیلی مطمئن‌تر شدم که جای خوبی آمده‌ام.

* در رویاهای خود حضور در این تیم را تصور کرده بودید؟

واقعیت اینکه فقط بگویم تراکتور نه ولی همیشه به این فکر می‌کردم که در تیم‌های بزرگ ایران و اروپا بازی کنم و تراکتور هم جزو بزرگترین تیم‌های ایران است. خیلی خوشحالم در اولین تیم بزرگی که بازی می‌کنم تراکتور است و خوشحالم که چنین تجربه‌ای را در سن کم به دست آورده‌ام.

* اینطور که شنیدیم شما با آقای الیاسی رابطه خوبی دارید، حضورتان در تراکتور به ایشان ارتباطی دارد؟

نه اصلا چنین بحثی نیست و ارتباط من با آقای الیاسی بعد حضور من در باشگاه تراکتور شکل گرفت و دلیل آن رابطه خوب ما نیست و آقای الیاسی در این موضوع دخیل نبودند.

* شما در اوایل حضورتان در تراکتور به دو تیم شاهین بوشهر و ماشین‌سازی قرض داده شدید، بازی در این دو تیم تصمیم درستی بود؟

هم بحث شاهین بوشهر و هم ماشین‌سازی من خودم کارهای انتقالم را پیگیری کردم و بنا به دلایلی سال اولی که به تراکتور آمدم یک سری مسائل به وجود آمد که بعد از عقد قرارداد به من سه ماهی اجازه حضور در تمرین را هم ندادند. به گفته خیلی ها دلیلش فنی بود ولی فکر نمی‌کنم این طور باشد. من آن زمان جزو قدیمی‌ترهای تیم ملی امید بودم و کاپیتان این تیم هم بودم و نزدیک بازی‌های مقدماتی المپیک جایگاه خودم را از دست دادم و خط خوردم چرا که حتی در تمرین تیم هم حضور نداشتم. زمانی که برگشتم ۵ هفته‌ای به نیم فصل مانده بود و شرایط جوری پیش رفت که نیم فصل را از دست دادم و بازی نکردم و با پیگیری‌هایی که داشتم بحث انتقالم به شاهین بوشهر بود و آن جا عملکرد خوبی هم داشتم. بعد بازگشت به تراکتور کسانی که آن موقع در راس کار بودند، به من گفتند باید بیاید سر تمرین تا او را ببینیم و من قبول نکردم چرا که من بازیکن تستی نبودم و با باشگاه قرارداد داشتم. کارنامه من مشخص است در این سن و سال و این موضوع را قبول نکردم. گفتم اگر شرایط این طور است رضایت مرا برای حضور در ماشین‌سازی صادر کنید تا در یک تیم دیگر تبریز بتوانم کمک کنم. بعد انتقال من به ماشین قبل شروع فصل دوباره با من تماس گرفتند که برگرد به تراکتور که گفتم نه و دوست دارم بیشتر بازی کنم و فوتبالیست بیشتر با بازی کردن روی فرم می‌ماند. شکر خدا عملکردم طوری بود که دوباره نیم‌فصل پیگیر شدند و من برگشتم.

* برسیم به تراکتور کنونی، عملکرد تیم هواداران را واقعا ناامید کرده و رسما «عیبی وار» جایگزین «عیبی یوخ» شده است، به نظر خودتان مشکل از بازیکنان است یا جای دیگر؟

همه مسائل دست به دست هم می‌دهد که وضعیت تیم متاسفانه به این صورت است. پارسال با آن همه تغییر و تحول تیم ما چهارم لیگ برتر شد و اگر در بحث قهرمان جام حذفی خوش شانس بودیم می‌توانستیم‌ حتی سهمیه هم بگیریم. اتفاقات زیادی بعد فصل افتاد و حتی فصل گذشته هم اتفاقاتی افتاد که باعث ناراحتی دوستان شد و خیلی از هم‌تیمی‌های خوبمان از ما جدا شدند و تصمیماتی که اول گرفتند و مسائلی که ابتدای فصل پیش آمد قبل بازی با النصر یک هفته باشگاه تعطیل بود و تکلیف‌مان را نمی‌دانستیم. یک سری مسائل پیش آمد که از لحاظ روحی و روانی و حتی تمرینی شرایط تیممان خوب پیش نرفت و باعث شد که شروع فصل خوب نتیجه نگیریم و آن نتیجه نگرفتن ما را تحت فشار برد. خیلی از بازیکنان ما جوان هستند و از پایه‌ها آمده‌اند و خیلی از بازیکنان دیگری هم که آمده‌اند شاید کمتر در این شرایط حساس در یک تیم بزرگ که به این مقطع می رسد حضور داشتند و متاسفانه این شرایط همچنان ادامه دارد و خود بازیکنان هم که هر روز صحبت می‌کنیم ناراحت هستند چرا که اولین ضرر برای خود بازیکن و خانواده‌اش است و تمام تلاششان را هم می‌کنند که از این شرایط خارج شویم ولی شرایط جوری شده که فقط و فقط خودمان و هواداران را داریم تا دلمان به چیزی گرم شود تا اینکه حداقل بیشتر از این شرمنده آن‌ها نباشیم.

* برخی پیشکسوتان باشگاه می‌گویند پیراهن تراکتور بر تن بازیکنان خیلی گشاد است، نسبت به این انتقاد چه نظری دارید؟

نظر همه دوستان قابل احترام است. پیشکسوتان زیادی در این تیم جوانی خود را گذاشته‌اند و جزو موسفیدان فوتبال تبریز هستند و ما انتقادشان را می‌پذیریم ولی آن طور نیست که بازیکنی نخواهد کار کند یا در سطح ضعیفی باشد. همه این بازیکنان کار کرده‌اند و عملکردشان در لیگ برتر مشخص است ولی خب تراکتور از آن دسته تیم‌هاست که بازی کردن در آن فقط مربوط به مسائل فنی نیست و باید در بحث روحی و روانی هم خیلی آماده باشی. تمام بازیکنان سعی می‌کنند بهترین عملکرد فنی خود را داشته باشند و امیدواریم از این به بعد ورق برگردد.

* شائبه کم‌کاری بازیکنان در بازی‌ها هم وجود دارد، آیا بازیکنان در تغییرات کادرفنی دخیل هستند یا خیر؟

نه این حرف غیرقابل باور است و هیچ کسی نمی‌آید اولاً با آبروی خود بازی کند. ثانیاً سعی می‌کنیم پولی که می‌گیریم حلال باشد. نمی‌شود چنین کاری انجام دهیم و منتظر عواقبش نباشیم. صد درصد این موضوع را تکذیب می‌کنم. هیچ‌ کدام از بچه‌هایی که در این تیم هم‌تیمی بودم و هستم، چنین آدمی نیستند و همیشه سعی کرده‌اند بهترین خودشان باشند.

* این شائبه هم بوده که بازیکنان در زمین باند تشکیل داده‌ و به برخی پاس نمی‌دهند، چنین چیزی وجود دارد؟

تیم حرفه‌ای اصلا این بحث‌ها را ندارد و مثلا در بارسلونا مثلث مسی، نیمار و سوارز خیلی به هم نزدیک بودند و نمی‌شود گفت که آن‌ها باند هستند. شاید من به نزدیک‌ترین دوستم در یک موقعیتی نتوانم پاس بدهم و به یک بازیکن دیگری که برای شهر دیگری است پاس دهم. در آن موقعیت ما جای طرف نیستیم و نمی‌دانیم او را دیده یا صدایش را شنیده و چنین چیزی اصلاً وجود ندارد. در شرایط بازی چنین مسایلی پیش می‌آید.

* سولدو، سرمربی سابق تراکتور بارها در نشست‌های خبری خود می‌گفت بازیکنان کنونی کیفیت بازیکنان جدا شده را ندارند. این موضوع از لحاظ روانی تاثیری روی بازیکنان داشت؟

با تمام احترامی که به آقای سولدو قائلم و خوشحالم که زیر نظر چنین بازیکن بزرگی کار کردم ولی این حرف‌شان را قبول ندارم. ایشان بازیکنانی که از تیم ما جدا شدند را ندیدند و کسی نمی‌داند اگر آن‌ها همچنان حضور داشتند شاید آقای سولدو از آن‌ها هم راضی نمی‌بود و نمی‌توانیم این صحبت را قبول کنیم. تمام بازیکنانی که اینجا آمده‌اند بازیکنان خوبی هستند ولی شرایط و تغییرات زیاد دست به دست هم داده تا تیم زیاد خوب نباشد. همه بازیکنان جدا شده بازیکنان بسیار خوبی هستند و از آن‌ها چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام ولی همه این بازیکنانی هم که طبق سیاست باشگاه آمده‌اند جزو بهترین‌هایی هستند که جذب شده‌اند و حتی در نیم‌فصل هم با وجود اینکه تیم‌مان خوب نتیجه نگرفته، فکر کنم ۷ الی ۸ بازیکن تیم پیشنهادهای خوبی داشتند. پس‌ نمی‌توانیم این را بگوییم که بازیکنان ضعیفی داریم و با این صحبت آقای سولدو اصلا موافق نیستم. معتقدم چند برد کسب کنیم، شرایط روحی تیم بهتر می‌شود و آنموقع کیفیت واقعی تمام بچه‌ها را می‌توانیم ببینیم.

* شما در نیم‌فصل از فولاد پیشنهاد داشتید و در بازی با این تیم هم برخورد گرمی با نکونام داشتید که اینگونه استنباط شد دل شما با فولاد است، اینطور است؟

بحث پیشنهاد فولاد به من برای این نیم فصل نیست و ۲ سالی است که آقای نکونام به من لطف دارند و پیگیر وضعیت من می‌شوند و اینکه بگوییم دل من با فولاد بوده این طور نیست. خدا را شکر عملکردی که در بازی با فولاد از لحاظ آماری داشتم همه چیز مشخص است و من قبل بازی‌ها از مربیان کسب اجازه می‌کنم و عملکردم در زمین همه چیز را مشخص می‌کند.

* در طول فصل جاری به جز اخباری که عملکرد درخشانی داشته و به تیم ملی دعوت شد، در بقیه بازیکنان تراکتور نشانه‌ای از پیشرفت وجود ندارد، چرا بازیکنان و تیم درجا می‌زنند؟

آقای اخباری که کیفیت‌شان مشخص است و سایر بازیکنان هم آن طوری که من شاهدم تمام تلاش خود را می‌کنند. حتی بیرون تیم هم می‌دانم که تمرین اصافه می‌کنند و دنبال پیشرفت هستند. بحث در جا زدن قسمتی مربوط به بازیکن است، قسمتی فنی و قسمتی هم بحث مدیریتی. وقتی تیمی از لحاظ روحی روانی حالت خوبی ندارد و یا در بازه زمانی تمرین خوب نباشد، بازیکن نمی تواند پیشرفت آن چنانی داشته باشد. فرق نیمه دوم بازی ما با فولاد با چهار بازی قبل، فرق بازی ما با سپاهان با یک سری بازی‌های نیم‌فصل اول، در بحث روحی و روانی بوده است. برای بازی سپاهان ما کار فنی زیای انجام ندادیم و آقای نصرتی بیشتر از لحاظ روحی خواستند که ما را بالا ببرند و در کنارش چند تا نکته فنی هم گفتند که با شرایط خوبی وارد زمین شدیم. متاسفانه دوستانی که بودند نتوانستند آن چنان که باید و شاید از بازیکن کار بکشند و کار با بازیکن ایرانی را بلد نبودند. ما فورواردهایی داریم که شاید تمام لیگ آرزوی داشتن‌شان را دارند ولی ما متاسفانه نتوانستیم در ۱۵ ۱۶ بازی از آن‌ها کارایی لازم را بگیریم و بحث بازی گرفتن یک هنر است که شاید زیاد به آن پرداخته نشد.

 

* در تراکتور مربی بسیار داشتید، اگر از کادرکنونی فاکتور بگیریم، کدام مربی بهتر بوده و راحت‌تر بودید؟ 

تمام مربیانی‌ که اینجا بودند از لحاظ رزومه و کارنامه چه بازیگری چه مربیگری، مربیان بزرگی بودند و من از همه آن یاد گرفته‌ام و نمی‌توانم فرق خاصی بین‌شان قائل شوم؛ تقریبا در یک سطح بودند و همگی مربیان خوبی بودند که توانستند یک سری فاکتورها به تیم اضافه کنند ولی تغییرات زیادی که صورت می‌گرفت باعث می‌شد که آن طور که باید و شاید نشود از یک مربی کار فنی زیادی یاد گرفت ولی همگی مربیان بزرگ و قابل احترامی بودند.

* به نظر می‌رسد با حضور ساغلام تیم کمی متحول شده است، نظر خودتان چیست؟

آقای ساغلام اولین باری است که با ایشان کار می‌کنم. یک دوره این جا بودند و تجربه دور گذشته و طریقه کار با بازیکن ایرانی و لیگ ایران به ایشان می‌تواند خیلی کمک کند. از لحاظ فنی هم کسانی که با ایشان کار کرده‌اند خیلی تعریفشان را می‌کنند و این مدتی که زیر نظر ایشان کار کرده‌ایم شرایط تمرینی خوبی داریم، در کنار آن از لحاظ روحی و روانی هم خیلی با بچه‌ها صحبت می‌کنند و جلسات آنالیز زیادی از تیم خودمان و تیم حریف برگزار می‌کنند. ایشان کار خودشان را خیلی خوب و مرتب پیش می‌برند و از ما هم همین را می خواهند. خیلی خوش‌بینم که با حضور آقای ساغلام به شرایط خوبی برسیم.

* آیا تراکتور در لیگ برتر می‌ماند؟

صد درصد. من خودم در سنین جوانی و نوجوانی که بازی‌های تراکتور را می‌دیدیم و در تیم‌هایی دیگری که بودیم همیشه تراکتور را مدعی دیدیم و از بازی مقابل این تیم استرس داشتیم. هیچ‌گاه نشده تراکتور در این شرایط باشد به جز یک دوره که‌ پنجره‌اش بسته بود. مطمئن باشید در لیگ برتر می‌مانیم و تمام عوامل با تمام وجود تلاش می‌کنند شرایط بهتر شود تا هیچ وقت کار به اینجایی نرسد که مردم چنین فکرهایی کنند.

یک سری بازی‌ها را متاسفانه از دست دادیم ولی بازی‌هایی مانده و بازی با تیم‌هایی که به ما نزدیک هستند داریم و انشاءالله تا آن موقع شرایطمان بهتر شود و با برد در آن بازی‌ها بتوانیم خیالمان را راحت کنیم.

* فضا را کمی عوض کنیم، بامزه‌ترین و بی‎‌مزه‌ترین بازیکن تراکتور از نظر شما چه کسانی هستند؟

بامزه‌ترین که چند نفر هستند که واقعا شیرین هستند. محمد قادری، محمد بلبلی، عبدالله ناصری را خیلی اذیت می‌کنیم ولی فوق‌العاده بازیکن باجنبه‌ای است.

در مورد بازیکن بی‌مزه هم واقعاً کسی را نمی‌توانم بگویم. همه از لحاظ شخصیتی جوری هستند که نمی‌شود چنین چیزی را گفت.

* رفیق فابریک‌تان در تراکتور کیست؟

من با همه بچه‌ها رابطه خوبی دارم و با خیلی‌ها هم‌تیمی هم بودم ولی با محمد عباس‌زاده شاید کمی بیشتر چون چندین سال هم‌تیمی بودیم و همشهری و هم‌اتاقی هستیم. ولی با بچه‌های دیگر و کل تیم رابطه خوبی دارم.

* هواداران تراکتور شعارهای جالبی دارند، کدام شعارشان را بیشتر می‌پسندید؟

«یل یاتار طوفان یاتار یاتماز تراختور بایراقی ...» را خیلی دوست دارم. متاسفانه نشده در حضور هواداران بازی کنیم و دوست داریم تماشاگران برگردند و تمام شعارها و مخصوصا شعاری که دوست دارم را از نزدیک بشنوم.

* بازیکن مورد علاقه‌تان ایرانی و خارجی؟

در بین بازیکنان ایرانی سبک بازی آقای حاج‌صفی را خیلی دوست دارم. در بچگی که فوتبال را شروع کرده بودیم خیلی از دوستان و مربیانم، مرا با ایشان مقایسه می‌کردند. از سبک بازی و فوتبال هجومی‌‌شان خوشم می‌آید و خارجی هم مارسلو ولی رئالی نیستم به هیچ عنوان اما چون برزیلی است و تکنیکی و رو به جلو خیلی دوستش دارم.

* اگر سال 1400 را بخواهید در یک جمله توصیف کنید چه می‌گویید؟

از لحاظ فوتبالی سال خیلی خوبی برایم بود و توانستم به تراکتور برگردم و در آسیا و ادامه لیگ عملکرد خوبی داشتم ولی در کل سال سخت و پر از چالش بود، چه برای خودم و چه برای مردم از لحاظ زندگی شخصی و کاری.

* چه سینی را به هفت سین اضافه می‌کنید؟

سلامتی

* بهترین عیدی که تا الان گرفته‌اید چه بوده است؟

معمولا عیدی‌هایی که می‌گرفتیم پول نقد بوده است. خدا را شکر همین که پدر و مادرم سالم هستند عیدی است و اینکه در سال گذشته مصادف شد با بازگشتم به تراکتور برایم شیرین بود.

* تغییری که می‌خواهید در سال 1401 در زندگی خود ایجاد کنید چیست؟

سعی می‌کنم بیشتر ببخشم به دیگران و کمک کنم. هر چقدر الان انجام می‌دهم. سعی می‌کنم روز به روز بیشترش کنم.

* سه ویژگی مثبت و سه ویژگی منفی از خودتان با توجه به دیدگاه‌های اطرافیانتان بیان کنید:

ویژگی مثبت نمی‌توانم از خودم بگویم و معمولا دیگران باید در این مورد نظر دهند. ویژگی منفی اینکه گاهی زود عصبانی می‌شوم و اینکه خیلی نمی‌توانم نه بگویم. نه بخاطر اینکه از من راضی باشند، اگر کسی از من چیزی یا کمکی خواست سعی می‌کنم حتی اگر در توانم نباشد کمک کنم و این نه گفتن را هنوز خوب یاد نگرفته‌ام و اینکه زود به آدم‌ها اعتماد می‌کنم و چوبش را مخصوصا در فوتبال زیاد خورده‌ام. خیلی زود اعتماد کرده و حرفشان را قبول می‌کنم و در این دو سه سال اخیر خیلی چوبش را خورده‌ام.

 

* شنیدیم معتقد و مذهبی هم هستید، در این مورد هم صحبت کنید.

خودم هم این حرف را قبول دارم و نسبت به آن حس خوبی دارم. از بچگی چون خانه‌مان به هیات و مسجد محلمان نزدیک بود اکثرا ایام ماه رمضان و محرم و صفر آن جا بودیم. در این مجالس که حضور پیدا می‌کنم حس خیلی خوبی به من دست می‌دهد. آدمی هستم که اعتقاد دارم و این باعث افتخارم است.

* رزاق‌پور اقتصادی است یا ولخرج؟

شدیدا ولخرج هستم و خودم که فکر می‌کنم اگر یک کمی مراعات می‌کردم وضعیت بهتری داشتم. سعی نمی‌کنم سر پول و یک سری چیزها بعضی خوشی‌ها را از خودم دریغ کنم.

* اهل موسیقی چطور؟

اهل موسیقی هستم و بیشتر پاپ ایرانی گوش می‌دهم. خارجی هم دو سه تا در گوشی ام دارم که زیاد متوجه نمی‌شوم ولی گوش می‌دهم و در کنارش نوحه هم زیاد گوش می‌کنم.

* مجرد هستید یا متاهل؟

مجردم

* شکست عشقی خورده‌اید؟

نه

* رابطه‌تان با فضای مجازی چطور است؟

سعی می‌کنم حدفاصلش را رعایت کنم و وابسته نشوم و از آن فضا به نفع خودم استفاده کنم. یک چیز نرمال و عرف و به جای اینکه بیشتر خودم را در آن نشان دهم، سعی می‌کنم بیشتر یاد بگیرم.

هر کسی طرز فکری دارد ولی من تلاش می‌کنم کارهای بیرون فضای مجازی‌ام را به خوبی انجام دهم مخصوصا بحث کاری و فوتبال که آن قدر در تمرین و بازی خوب باشم تا با عملکردم صحبت کند نه اینکه در فصای مجازی با عکس و یک سری چیزهای دیگر خودم را به دیگران بشناسانم.

* از مشکلات معیشتی مردم هم صحبت کنید.

من در جایگاهی نیستم که بخواهم در این زمینه‌ها نظر دهم و تخصصی هم ندارم. تنها کاری که از دستم برمی‌آید این است که دعا کنم زودتر این وضعیت تمام شود و مردم‌مان زندگی‌ خوب و راحتی داشته باشند. خودم از خانواده‌ای هستم که شهید داده‌ایم و می‌دانم که مردم‌مان چه در دوران جنگ و چه بعد از آن خیلی سختی کشیده‌اند. تا حد توانم سعی می‌کنم به دیگران کمک کنم و دست چند نفر را بگیرم که کمی از مشکلات‌شان شاید کمتر شود.

* از زندگی در تبریز راضی هستید؟

بله

* مردم تبریز را چطور دیدید؟

مردم تبریز مهمان‌نواز هستند مخصوصا که متوجه می‌شوند از شهر دیگر آمده‌ایم، بیشتر گرم می‌گیرند و تعارف می‌زنند که به خانه‌هایشان برویم. مردمی هستند که خونگرم هستند و جدای از بحث فوتبال روابط خوبی با کسانی که اهل اینجا نیستند برقرار می‌کنند.

* شما از جایی به تبریز آمدید که غذاهای لذیذی دارد، غذاها و شیرینی‌های تبریز چطور است و کدام را دوست دارید؟

غذا جذابیت آن چنانی برای ما ندارد چون سمت خودمان از لحاظ غذایی تنوع زیاد است ولی مثل اکثر مردمی که به تبریز آمده‌اند باقلوا و قرابیه را خیلی دوست دارم و یرآلما یومورتا را هم خیلی می‌پسندم و برایم بسیار جالب است.

* تورکی هم یاد گرفته‌اید؟

تقریبا متوجه می‌شوم ولی خیلی نمی‌توانم صحبت کنم. ولی ۷۰‌، ۸۰ درصد صحبت‌ها را متوجه می‌شوم.

* چند عبارت دو گزینه‌ای می‌گوییم، لطفا گزینه دلخواه‌تان را انتخاب کنید؟

تبریز یا قائمشهر؟

قائمشهر

پیتزا یا کباب؟

کباب

عشق یا ثروت؟

عشق

ذخیره در تیم پرطرفدار یا ثابت در تیم معمولی؟

ثابت در یک تیم معمولی

لیگ قهرمانان اروپا یا جام جهانی؟

لیگ قهرمانان اروپا

مسی یا رونالدو؟

صددر صد مسی

* سخن پایانی:

سال جدید را خدمت همه مردم ایران، همه هموطنانمان، تمام مردم آذربایجان و مازندران، دو شهر خوب تبریز و قائمشهر تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم سالی پر از سلامتی، دل خوش و پر از پول برایتان باشد و به تمام آرزوهایتان برسید و در آخر سال نو را خدمت مردم تبریز با عبارت "بایرامیز موبارک" تبریک عرض می‌کنم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: لحاظ روحی روحی و روانی شاهین بوشهر لیگ برتر ماشین سازی سعی می کنم ایشان کار رابطه خوب خیلی دوست دوست دارم آمده اند بازی ها کمک کنم نیم فصل هم تیمی بچه ها تیم ها تیم هم یک سری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۵۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکونام: مردم می‌دانند سر چه کسانی باید پایین باشد

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: باد روی عملکرد ما در نیمه اول، به‌ویژه روی دفع توپ‌ها و پاس‌ها تأثیرگذار بود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، جواد نکونام پس از تساوی بدون گل استقلال مقابل تراکتور تبریز در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر، گفت: بازی سخت و محکمی بود و می‌دانستیم مسابقه سنگینی پیش رو داریم. با توجه به کیفیت و بازیکنان خوبی که تراکتور داشت، تلاش کردیم بازی مورد نظر خودمان را ارائه کنیم. باد روی عملکرد ما در نیمه اول، به‌ویژه روی دفع توپ‌ها و پاس‌ها تأثیرگذار بود. با این حال در همین نیمه باید گل می‌زدیم و بازی را تمام می‌کردیم.

توقف شاگردان نکونام مقابل تراکتور؛ استقلال لغزید!

وی با بیان اینکه موقعیت‌های گلزنی زیادی در دیدارهایی مشابه بازی تراکتور - استقلال ایجاد نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم در یکی دو صحنه روی ضدحملات به گل برسیم که دقت ما در پاس‌های آخر خوب نبود. تعویض‌هایی برای گلزنی انجام دادیم، اما بازیکنان باکیفیتی در تیم تراکتور به زمین آمدند که بازی شرایط متفاوتی پیدا کرد. در این دیدارها که بازیکنان خسته می‌شوند، بازیکنان ذخیره خیلی موثر هستند.

سرمربی استقلال با بیان اینکه تراکتور تیمی پُرمهره محسوب می‌شود، گفت: ببینید حریف چه بازیکنانی دارد. با این حال تیم ما نتوانست کارهایی را که باید انجام می‌داد، انجام بدهد. مانند سایر بازی‌ها که به دلیل خستگی یا تغییر شرایط بازی تعویض می‌کنیم، در این مسابقه هم کارمان سخت شد. وقتی ابتدا و میانه فصل به دنبال یارگیری بودیم، به‌خاطر شرایط فعلی بود.

نکونام با تمجید از شاگردانش تصریح کرد: بچه‌های ما تاکنون شاهکار کرده‌اند و باید آنها را طلا گرفت. شما بازیکنان رده‌های امید و بزرگسالان ما را ببینید؛ بقیه تیم‌ها را هم ببینید. حداقل چهار تیم برتر و حتی برخی تیم‌هایی که پایین‌تر از ما هستند، به مراتب بیشتر از ما بازیکن دارند. این تیم ماست که تاکنون توانسته صدرنشین باشد و روی کارش تمرکز کند.

وی با بیان اینکه قهرمان لیگ در هفته پایانی مشخص می‌شود، گفت: بازیکنان وظیفه خودشان را انجام دادند و آنها و هواداران باید سرشان بالا باشد. مردم می‌دانند سر چه کسانی باید پایین باشد؛ ما شرایط سختی طی ماه‌های گذشته داشتیم. من در نیم‌فصل دوم کوین یامگا، مهدی مهدی‌پور، رافائل سیلوا و آرمین سهرابیان را از دست دادم. سعی می‌کنم چیزی درباره حسینی نگویم؛ رقابت بین او و دانیال اسماعیلی‌فر بود و فشار وجود داشت که حسینی هم محروم شد!

سرمربی استقلال در ادامه انتقادات خود اظهار داشت: تیم من تاکنون با این نفرات بازی کرده است. تلاش کردم از بهترین نفرات در ترکیب استقلال استفاده کنم. امروز تعداد بازیکنان استقلال با سه بازیکن زیر 23 سال به 20 نفر رسید. به من بگویید کدام تیم چنین شرایطی دارد که من هم بدانم. امسال نمی‌توانیم شرایط را تغییر بدهیم و امیدوارم وضعیت خوبی برای استقلال رقم بخورد.

نکونام عملکرد دروازه‌بان دوم استقلال را ستود و گفت: به محمدرضا خالدآبادی تبریک می‌گویم که خیلی خوب و پخته عمل کرد. او دروازه‌بانی فوق‌العاده است و بدون هیچ حاشیه‌ای در تمرینات و بازی‌ها حاضر شده است. آینده متعلق به اوست. حسین حسینی هم کاپیتان استقلال است و برای تیم ما بازی می‌کند. خالدآبادی فوق‌العاده کار کرد و نشان داد آینده درخشانی دارد. امیدوارم خالدآبادی در تیم ملی کشورمان موفق باشد.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • بازی تراکتور و استقلال فوتبال نبود
  • تراکتور از استقلال پرمهره تر است/ از نتیجه بازی راضی هستم
  • دست تک تک هواداران را برای حضور و حمایتشان می بوسم
  • پشت پرده برکناری علی خطیر؛ پرداخت پول بدون اجازه!
  • حمید مطهری: بازیکنانم در نیمه دوم فوق‌العاده بازی کردند
  • نکونام: مردم می‌دانند سر چه کسانی باید پایین باشد
  • به روز رسانی| نکونام: نیمه اول باید کار را تمام می کردیم/ تراکتور مهره داشت ولی هم و غم ما در این فصل جذب بازیکن بود
  • استقبال پرشور هواداران پرسپولیس و سپاهان از الکلاسیکو ایران +فیلم
  • حاشیه بازی تراکتور و استقلال| حضور مربیان تیم ملی و شعار هواداران تراکتور علیه مربی و بازیکن استقلال
  • عکس‌| هواداران تراکتور ورزشگاه را پر نکردند!