Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار مشهد گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان چهارم فروردین ماه جاری یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر-شب اقامت برای زائران بارگاه منور حضرت رضا(ع) در کلانشهر مشهد تامین و به آنها شده است.

به گزارش قدس آنلاین، محسن داوری افزود: با توجه به ورود چهار میلیون مسافر به مشهد در این ایام، ۱.۴ میلیون شب اقامت یاد شده در واحدهای اقامتی رسمی و اضطراری مشهد فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ظرفیت اقامتی مشهد هر شبانه روز در مشهد را ۳۷۲ هزار نفر - شب اعلام کرد و ادامه داد: ۱۲۰ هزار نفر-شب اقامت رسمی برای زائران در حدود ۷۰۰ خانه مسافر دارای مجوز، ۲۵۰ هتل، ۳۰۳ هتل آپارتمان و ۳۸۵ مهمانپذیر و بقیه در اقامتگاه های اضطراری شامل ۵۰۰ مدرسه و همچنین اردوگاه‌ها، رواقهای حرم مطهر رضوی، خوابگاه‌های دانشجویی، مهمانسراها و ورزشگاهها تدارک دیده شده است.

فرماندار مشهد گفت: اقامت در واحدهای رسمی طبق نرخ مصوب صورت می پذیرد اما برآورد می شود حدود چهار هزار منزل و اقامتگاه غیررسمی نیز در مشهد طی این روزها به اسکان مسافران پرداخته اند و از آنجایی که امکان نظارت بر این واحدهای شخصی و غیررسمی وجود ندارد دریافت هزینه ها در این واحدها به صورت توافقی ن بوده است.  

داوری همچنین به بازرسی شبانه روزی از واحدهای اقامتی اطراف مشهد اشاره کرد و گفت: مسوولان مشهد و استانداری خراسان رضوی به صورت تمام وقت بر نحوه اسکان زائران و همچنین نحوه ارائه خدمات به آنان نظارت دارند و مسافران می توانند برای آگاهی از اماکن اقامتی خالی با شماره ۱۳۷ تماس گرفته و از ظرفیت های اقامتی رسمی و اضطراری در نظر گرفته شده اطلاع یابند.

شهرستان مشهد گرچه افزون بر ۳.۵ میلیون نفر جمعیت را زیر پوشش دارد که اکثریت آن در کلانشهر مشهد سکونت دارند اما در شرایط عادی تا پیش از بحران کرونا سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان بوده است. حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت ثابت مشهد ساکن مناطق حاشیه‌ای آن هستند.   

منبع: ایرنا انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فرماندار مشهد اسکان زائران هزار نفر شب اقامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۶۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی مهیب در امام‌زاده ابراهیم شفت/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، شهرک چوبی امامزاده ابراهیم علیه السلام شفت به شکل مهیبی طعمه حریق شد.

شهرک چوبی امام‌زاده ابراهیم علیه السلام شفت بامداد امروز به شکل مهیبی طعمه حریق شد و بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی، اقامتی و تجاری در آتش سوخت.

مهدی نقدی فرماندار شفت در گفت‌وگو با فارس از اطفای حریق و ادامه تلاش‌ها برای خاموشی کامل شهرک خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی در این شهرک طعمه حریق شده است.به گفته وی، واحدهای اقامتی، تجاری و غیره نیز طعمه حریق شده‌اند و برآوردها در این زمینه همچنان ادامه دارد.

به گفته رئیس شورای تأمین شهرستان شفت، ارزیابی اولیه دلیل آتش‌سوزی احتمالاً اتصال برق در یک واحد نانوایی بوده که فعالیت نداشته است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902053

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی مهیب در امام‌زاده ابراهیم شفت/ عکس
  • فهرست انتخاباتی شورای وحدت فقط از کانال‌ رسمی منتشر می‌شود
  • فرماندار: طرح تأمین پارکینگ اطراف حرم مطهر رضوی را تحویل دولت داده‌ایم 
  • سهم سوغات، ۲۵درصد هزینه‌های زائران
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • اعزام زائران به سفر حج از بوشهر ۴ و ۵ خرداد
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند