Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدهادی زارع زاده روز جمعه در حاشیه بازدید از مراکز گردشگری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ابرکوه یکی از شهرهای گردشگر پذیر کشور است، افزود: کمیته ۱۰ گانه خدمات سفر به طور شبانه روز برای رفاه حال مسافران و گردشگران نوروزی آماده ارائه خدمات هستند.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در ۲سال گذشته اظهار داشت: حجم سفرهای نوروزی و پذیرش مسافران  در این شهرستان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری ابرکوه خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم  مسافران و گردشگرانی که ابرکوه را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کردند در آرامش کامل به بازدید از اماکن تاریخی و طبیعی  خود پرداخته و با خاطره خوش  شهر ما را ترک کنند.

رئیس ستاد خدمات سفر ابرکوه اضافه کرد: تاکنون ۵۱ هزار و ۹۲۵ نفر از مسافران و گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی و طبیعی این شهرستان که بیشتر سرو ۴۵۰۰ساله و خانه آقازاده است بازدید کردند.

زارع زاده  ادامه داد: از بیست و پنجم اسفندماه تاکنون نیز حدود ۲هزار نفرشب در اقامتگاه های سنتی این شهرستان اقامت کردند. 

سرپرست فرمانداری ابرکوه  خاطرنشان کرد: ۳۰ واحد گردشگری هم آماده خدمات رسانی ، اسکان و پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی ۱۴۰۱ است.

تاکنون ۴۰۰ اثر تاریخی در این شهرستان شناسایی شده که از این تعداد ۱۴۵ اثر تاریخی و طبیعی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و از این تعداد ۱۲۹ اثر غیرمنقول و ۱۲ اثر ناملموس است.

چهار اثر طبیعی  ، موزه های مردم شناسی خانه صولت و عبرت (خانه حسینیان) ، مسجد بیرون منزلگاه امام رضا (ع)، خانه آقازاده، خانه‌های قدیمی، دهکده گردشگری تیرجرد، قلعه‌های تاریخی ، مسجد جامع ، گنبدعالی ، سرو ۴۵۰۰ ساله ، سرو ۲۲۰۰ ساله و بافت ۱۶۲ هکتاری تاریخی از آثار ثبت شده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفر ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد  - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز ۳۰۰ کیلومتر و تا اصفهان ۲۸۰ کیلومتر است.

برچسب‌ها گردشگری مسافرت ابرکوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری مسافرت ابرکوه گردشگری مسافرت ابرکوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۶۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدحسن روزی‌طلب سرپرست اداره کل برنامه‌های سیاسی صداوسیما شد

به گزارش خبرگزاری مهر، طی حکمی از سوی محمدعلی صائب سرپرست معاونت سیاسی، محمدحسن روزی‌طلب به سمت سرپرست اداره کل برنامه‌های سیاسی منصوب شد.

به کارگیری حداکثری ظرفیت‌های خبرگزاری صداوسیما و شبکه خبر در تولید برنامه‌های سیاسی و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های محتوایی، تجهیزاتی و نیروی انسانی مجموعه‌های خارج معاونت سیاسی، محورهای اصلی اداره کل برنامه‌های سیاسی در دوره جدید است.

از سوابق روزی‌طلب می‌توان به مدیرمسؤولی روزنامه ایران و مدیرعاملی موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران، معاون مرکز اسناد انقلاب اسلامی، نویسنده بیش از ۲۰ عنوان کتاب در حوزه تاریخ سیاسی، مشاور و ناظر فیلم‌های سینمایی «ماجرای نیمروز»، «ماجرای نیمروز؛ ردخون» و «موقعیت مهدی» و سردبیری، نویسندگی و پژوهش ده‌ها برنامه تلویزیونی و مستند اشاره کرد.

کد خبر 6090413 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • محمدحسن روزی‌طلب سرپرست اداره کل برنامه‌های سیاسی صداوسیما شد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • معرفی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی
  • ارزیابی عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی