Web Analytics Made Easy - Statcounter

وام ضروری معنایی جز دریافت مبلغی نسبتاً مناسب در شرایط اضطرار ندارد؛ اما مبلغ وام بازنشستگان کارگری که براساس سهمیه و بعد از مراحل ثبت نام طولانی پرداخت می‌شود، اصلاً کافی و رضایت بخش نیست.

در روزهای پایانی اسفند، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش مبلغ وام بازنشستگان کارگری در سال جدید خبر دارد؛ به گفته او، بازنشستگان کارگری در سال جدید از وام ده میلیون تومانی بهره‌مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۱۴۰۰، مبلغ وام بازنشستگان کارگری فقط هفت میلیون تومان بود؛ اما حالا افزایش سه میلیون تومانی مبلغ وام، نمی‌تواند رضایت بازنشستگان را جلب کند. محمدعلی براتی (یک بازنشسته حداقل بگیر) در این رابطه می‌گوید: با ده میلیون تومان وام اضطراری، هیچ مشکلی از زندگی یک بازنشسته حل نمی‌شود چراکه این مبلغ به شدت ناکافی است.

او ادامه می‌دهد: فرض کنید یک بازنشسته بخواهد دخترش را به خانه بخت بفرستد یا یک اتوموبیل سواری برای خود خریداری کند، این مبلغ آن چنان ناکافی است که حتی کمک هم حساب نمی‌شود؛ خرید اتوموبیل پیشکش، حتی اگر بازنشسته بخواهد یک وسیله ساده برای خانه بخرد یا مبلغی را روی پول پیش خانه بگذارد تا سرپناه تهیه کند، بازهم ده میلیون تومان به شدت ناکافی است؛ بخش عمده‌ای از بازنشستگان کارگری، مستاجر و فاقد خانه ملکی هستند؛ در این شرایط وقتی تقاضای وام می‌کنند که مشکلی در زندگی‌شان پیش آمده باشد اما مبالغی که به عنوان وام پرداخت می‌شود، حلال هیچ مشکلی نیست!

به گفته‌ی این بازنشسته، خدمات رفاهی و امکاناتی که سازمان تامین اجتماعی در اختیار مستمری بگیران خود می‌گذارد، اصلاً کافی نیست؛ بدون مشارکت جامعه هدف، برای این امکانات و برای مبلغ وام در سال جدید تصمیم می‌گیرند و فکر نمی‌کنند که ده میلیون تومان وام، بعد از مدت‌ها معطلی و در نوبت ایستادن، به چه کار یک بازنشسته می‌آید؟!

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1615600

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازنشستگی صندوق بازنشستگی وام بازنشستگان کارگری ده میلیون تومان یک بازنشسته مبلغ وام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، صالح بهرام پور گفت: در حدود ۴۰۰ کلاس درس در جزیره کیش دایر است.

وی افزود: نزدیک به ۵۵۰ در مدارس دولتی و در حدود ۳۰۰ نفر از معلمان و کارکنان آموزش و پرورش در مدارس غیر دولتی مشغول فعالیت هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • فیش حقوقی جدید بازنشستگان صادر شد
  • ویسی فکر می‌کرد جریمه‌اش به ریال است!
  • سنگین‌ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیر فنی
  • جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیرفنی
  • سنگین ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیرفنی
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟