Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@17:16:34 GMT

تقویت پوشش نظارتی جاده‌ها با ناوگان پهپادی پلیس

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۶۶۵۱

تقویت پوشش نظارتی جاده‌ها با ناوگان پهپادی پلیس

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ احمد شیرانی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبر ۲۱ پنجشنبه شب افزود: پلیس از بهمن سال گذشته افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی سفر برای ایام نوروز را پیش بینی کرده بود.
وی ادامه داد: ابتدای بهمن دستورالعمل‌های ترافیکی تنظیم شد، نواقص سامانه‌های هوشمند در سطح جاده‌ها را برطرف کردیم ودر چند استان از پهپاد استفاده کردیم تا نقاطی را که در رصد کمتر دوربین‌های نظارتی است از طریق پهپاد کنترل کنیم و رزمایش ترافیکی با شرکت تمامی سازمان‌های خدماتی امداد و نجات که در این ایام فعالیت می‌کنند در روز ۲۴ اسفند برگزار کردیم که نمایش توان عملیاتی و هم افزایی بود و می‌بایستی در ایام نوروز انجام می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ شیرانی گفت: اولین جلسه شورای ایمنی مدیریت ترافیک کشور بعد از ۸ سال به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: تصادف به میزان تردد بستگی دارد در نوروز امسال با اطلاع رسانی‌ها و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی پلیس راهور که انجام شد برخلاف نوروز سال گذشته آمار کاهشی داریم و سفر‌های نوروزی، تردد و ترافیک متناسب با پیش بینی‌های پلیس راهور بوده است.

سرهنگ شیرانی گفت: با پیش بینی پلیس راهور طرحی برنامه ریزی شد که جاده چالوس و جاده هراز در روز‌های ۵ و ۶ فروردین که زمان بازگشت نیمه اول سفر‌ها می‌باشد به صورت یک طرفه مسیر شمال به جنوب را آزاد نگه داریم که هموطنان کمتر در ترافیک بمانند.

وی افزود: در جاده چالوس تا زمانی که قطعات بعدی آزادراه تهران - شمال افتتاح نشود این مشکل وجود دارد در بقیه جاده‌ها هم علی رغم استانداردی که دارد، اما گنجایش مشخصی هم دارد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم هوشمندسازی به طور کامل در کشور، اجرا شود بایستی سامانه‌های هوشمند حمل و نقل را اجرایی کنیم البته بخشی از آن اجرا شد، بخشی از سامانه‌هایی که در جاده‌ها وجود دارد دچار نقص است و همچنین بخشی از محور‌ها و جاده‌ها هنوز تحت پوشش سامانه‌های نظارتی قرار نگرفته است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل پلیس راهور گفت: محور‌های پر تردد مانند جاده تهران ــ مشهد، محور استان کرمان و اصفهان تحت پوشش نظارتی پلیس قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: ناوگان پهپادی پلیس به گونه‌ای است که در ایام نوروز و در طول روز می‌تواند همه مسیر‌های پر تردد استان‌هایی را که به صورت دشت است، پوشش دهد.

سرهنگ شیرانی درباره حضور فیزیکی پلیس در جاده‌ها گفت: طول جاده‌های کشور حدود ۲۴۰ هزار کیلومتر است و بایستی از تمام توان و سامانه‌هایی استفاده کنیم که با کمترین خطا و به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته فعال باشد.

وی درباره برنامه‌ها برای دور دوم سفر‌ها گفت: برگشت سفر‌ها موج ترافیکی ایجاد خواهد کرد و به مردم توصیه می‌کنیم مدیریت زمان سفر را داشته باشند و از مسیر‌هایی تردد کنند که آزادتر باشد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل پلیس راهور افزود: تحلیل تصادف‌ها نشان می‌دهد که در هر تصادف فوتی بیش از یک نفر کشته شدند و احساس مسئولیت بیشتر راننده را می‌خواهد، همچنین در تصادفات جاده‌ای با توجه به اینکه ۳۰ درصد تصادفات کشور مربوط به جاده‌ها می‌باشد، ولی ۷۰ درصد تلفات در جاده‌ها رخ می‌دهد بنابراین ضرورت رانندگی درست و صحیح در جاده‌ها را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در نیمه دوم تعطیلات با برنامه ریزی‌های صورت گرفته بتوانیم خدمات خوبی به هموطنان ارائه کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین نوروز 1401 آیت الله ری شهری پلیس راهور نظارت سفرهای نوروزی پهپاد مذاکرات وین نوروز 1401 آیت الله ری شهری قیمت گوشی پلیس راهور جاده ها سفر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۶۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۲ نوجوان یر اثر واژگونی موتورسیکلت در یزد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی زارع گفت: در ساعت ۲ و ۱۰ دقیقه بامداد در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف در بلوار "شهید صدوقی" شهر یزد مأموران پلیس راهور در محل حاضر شدند.

وی افزود: مأموران پس از حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک دستگاه موتورسیکلت با ۲ سرنشین واژگون شده و به یک درخت در وسط بلوار برخورد کرده است.

رئیس پلیس راهور استان یزد اظهار داشت: در این حادثه راکب ۱۷ ساله موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داد و ترک نشین موتورسیکلت که او هم «هم سن» راکب بود به شدت مجروح که پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

زارع تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان پلیس راهور، سرعت بالا و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه علت این حادثه بوده است.

زارع با بیان اینکه علت فوت هر ۲ نوجوان ضربه مغزی بوده است، یادآور شد: از خانواده‌ها تقاضا داریم به هیچ وجه موتورسیکلت را در اختیار فرزندان فاقد گواهینامه قرار ندهند و راکبان موتورسیکلت نیز حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنند.

کد خبر 6089803

دیگر خبرها

  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • فوت ۲ نوجوان بر اثر واژگونی موتورسیکلت در یزد
  • فوت ۲ نوجوان یر اثر واژگونی موتورسیکلت در یزد
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات