Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:19:33 GMT

درخواست واریز وجه فوری از طرف دوستان کلاهبرداری است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۶۷۸۶

درخواست واریز وجه فوری از طرف دوستان کلاهبرداری است

به گزارش ایرنا، سرهنگ حسن محمودی روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی کاربران فضای مجازی با مراجعه به پلیس فتا عنوان می کنند که حساب کاربری آنان مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفته و یا به نام آنان صفحه جعلی ایجاد شده است و بدین ترتیب از دنبال کنندگان آنان درخواست وجه می کنند.

وی ادامه داد: دنبال کنندگان صفحات وقتی پیامی با عنوان اینکه نیاز فوری به کمک مالی به میزان مبلغی مشخص از طرف دوست،آشنا و سایر افراد دریافت کردند، حتما توجه داشته باشند قبل از واریز وجه و در سریع ترین زمان ممکن با صاحب صفحه تماس تلفنی حاصل کنند و وی را در جریان کار قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی اظهار کرد: کاربران پس از بررسی صحت و سقم موضوع و پیام دریافتی از صاحب صفحه، متوجه جعلی بودن اکانت بنام دوستان و آشنایان شده یا از مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفتن آن صفحه توسط مجرمان سایبری آگاه شده و از واریز وجه خودداری خواهند کرد .

وی خاطرنشان کرد: برای استفاده از فضای مجازی، افراد باید نسبت به تنظیمات حریم خصوصی و امنیتی خود توجه، از رمزهای ترکیبی و پیچیده برای امنیت حساب خود استفاده و حتما برای فعال سازی تایید دو مرحله ای اقدام کنند.

وی اضافه کرد: هموطنان در مواجهه با پیام های واریز وجه از طرف اکانت های مختلف و بخصوص افراد نزدیک خود، عجولانه برخورد نکنند چرا که ممکن است آن صفحه جعلی بوده و یا مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفته باشد که در این صورت بلافاصله به پلیس فتا مراجعه کنند.

سرهنگ محمودی توصیه کرد: کاربران فضای مجازی هوشیار باشند و در صورتی که حساب کاربری آنان مورد دسترسی غیرمجاز مجرمان قرار گرفت‌، در اولین فرصت به طریقی موضوع را به دوستان و آشنایان خود اطلاع دهند تا از مورد کلاهبرداری واقع شدن آنان جلوگیری کنند.

وی گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران است.

 به گزارش ایرنا، شهروندان می توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی کلاهبرداری پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی کلاهبرداری پلیس فتا آذربایجان شرقی کلاهبرداری پلیس فتا مورد دسترسی غیرمجاز فضای مجازی واریز وجه پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان

سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان از دستگیری ۲ کلاهبردار ۲۰۰ میلیارد ریالی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: با مراجعه تعدادی مال باخته به پلیس فتا دیواندره مبنی بر اینکه ۲ نفر از طریق کانال‌های تلگرامی و پیج‌های اینستاگرامی با جلب اعتماد، مبالغ قابل توجهی از آنان با عنوان اخذ گواهینامه رانندگی، مدرک تحصیلی و ... کلاهبرداری کرده‌اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس فتا با اشراف اطلاعاتی، اقدامات فنی و هوشمندانه پلیسی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی ۲ نفر کلاهبردار را شناسایی و در یک عملیات ضربتی در یکی از استان‌های همجوار دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه در تحقیقات به عمل آمده از متهمان به ۲۰۰ ملیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کردند، گفت: در این رابطه ۱۹ نفر شاکی شناسایی شده است.

آزادی با هشدار اینکه پلیس قاطعانه با مخلان امنیت و آرامش مردم در فضای حقیقی و مجازی برابر قانوان برخورد خواهد کرد، عنوان کرد: متهمان به همراه پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • ۲ کلاهبردار در دیواندره دستگیر شدند
  • سورپرایز ایران خودرو برای خودروی محبوب
  • اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش
  • فوری | درخواست برخی چهره‌های حامی اغتشاشات برای بازگشت به ایران
  • اطلاعیه فوری پلیس درباره خبر پلمب این بیمارستان به‌دلیل کشف حجاب
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال