Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوترابی گفت: یزد در نوروز هم در بحث عمرانی و هم در بحث خدمات شهری و سیما و منظر در بالاترین میزان آمادگی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن ابوترابی عضو شورای شهر یزد و رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه بیش از 50 هزار متر گل‌کاری و نهال‌کاری در یزد، انجام شده،‌ در ارتباط با مسافران نوروزی گفت: ‌این حجم حضور مسافران در یزد در چندسال اخیر کم سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: امسال به حمدالله یزد میزبان مردم عزیز کشورمان است و بعد از دو سال که به دلیل شیوع کرونا محدودیت سفر وجود داشت،‌ امسال دوباره شاهد رونق گرفتن مسافرت‌ها هستیم.

* امسال مسافران به صورت ویژه یزد را مورد توجه قرار دادند

ابوترابی ادامه داد: امسال مسافران به صورت ویژه یزد را مورد توجه قرار دادند و این شهر و استان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کردند؛‌ الان هم شاهد حضور پرشور گردشگران در این شهر هستیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد گفت: یزد به دلیل فرهنگ بسیار غنی و معماری اسلامی و ایرانی خاصی که دارد؛‌ به صورت ویژه مورد نظر همه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

ابوترابی تصریح کرد: امسال همه مجموعه شورا و شهرداری تمام توان خود را به کار گرفتند که هم برای شهروندان یزدی و هم برای مسافران نوروزی شهر را به صورت کامل آماده کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم یزد همیشه به عنوان میهمان نوازی شهرت داشتند خاطرنشان کرد: شهر یزد الحمدالله همیشه به عنوان یک شهر جهانی و شهری که در دل مردم جای دارد شناخته می‌شده و به همین دلیل هم علاقه به این سفر در دل همه مردم وجود دارد.

*یزد نوروز 1401 در بالاترین میزان آمادگی را برای نوروز قرار داشت

عضو شورای اسلامی شهر میراث جهانی یزد ادامه داد: امسال مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری تمام توان و تلاش خود را به کار گرفت که هم در بحث عمرانی و هم در بحث خدمات شهری و سیما و منظر اقدامات گسترده‌ای در چند ماه گذشته صورت گرفت تا بالاترین میزان آمادگی را برای نوروز داشته باشیم.

ابوترابی گل‌کاری را یکی از اقدامات بسیار گسترده در سطح شهر یزد دانست و افزود: امسال در حوزه گل‌کاری و غرس نهال بالغ بر 50 هزار متر اقدام صورت گرفت تا چهره شهر را به سمت زیبایی هدایت کنیم.

*یزد در نوروز لباس نو به تن کرد

وی به رنگ‌آمیزی گسترده جداول و گاردریل‌ها در سطح شهر اشاره کرد و افزود: شهر یزد در ایام نوروز به عبارتی لباس نو و زیبایی به تن کرد و از هر جهت تلاش شد که این لباس بسیار زیبا،‌ با نشاط و مناسب باشد.

عضو شورای اسلامی شهر میراث جهانی یزد ادامه داد:‌ در حوزه رنگ‌آمیزی هم تلاش شد که تم کاری بسیار زیبا و جذابی برای مخاطبان در نظر گرفته شود که به چشم مسافران نوروزی و شهروندان یزد خوب باشد.

ابوترابی گفت: در بحث المان‌های نوروزی هم سعی شد که به صورت ویژه این موضوع مورد توجه قرار گیرد و در کنار نور‌پردازی برخی آثار تاریخی و زیرگذرها زیبایی خاصی به شهر داده شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته هم اقدامات خوبی صورت گرفت خاطرنشان کرد: امسال زیبایی شهر به نسبت سال‌های قبل بسیار بیشتر شده و این موضوع را مرهون تلاش‌های چندماهه در شهرداری هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر یزد تلاش برای نظافت شهر را یکی دیگر از اقداماتی دانست که به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و گفت: الحمدالله در این حوزه هم کارهای زیادی صورت گرفته و بسیاری از شهروندان بابت این نظافت و زیبایی تشکر می‌کنند.

*از همه ظرفیت های اقامتی استان یزد استفاده شد

ابوترابی با تاکید بر اینکه الان جمعیت بسیار زیادی از مسافران نوروزی به یزد سفر کرده‌اند خاطرنشان کرد: اکثر هتل‌ها، ‌اقامتگاه‌ها و بوم‌گردی‌های یزد به صورت کامل پر هستند و حتی بسیاری از آنها پیش از نوروز تکمیل ظرفیت شدند و از ظرفیت مدارس، ‌دانشگاه‌ها و مهمانسراهای ادارات هم استفاده شده است.

وی گفت: در دو روز گذشته بازدیدهایی از نقاط مختلف شهر به ویژه بافت تاریخی انجام دادم و استقبالی که امسال از شهر یزد مشاهده کردم به نظرم در سال‌های قبل بسیار کم‌نظیر بوده است.

*این حجم حضور مسافران در یزد در چندسال اخیر کم سابقه بوده است

عضو شورای اسلامی شهر میراث جهانی یزد ادامه داد: همچنان هم این روند در حال ادامه است و به حمدالله تمام مردم یزد هم در تلاش هستند که از این میهمانان در شان شهر یزد استقبال کنند.

ابوترابی تصریح کرد: این حضور به نظر می‌رسد که نسبت به سال‌های قبل با افزایش بسیار چشم‌گیری روبرو باشد و جمعیتی که امسال دیدیم را کمتر در سال‌های گذشته شاهد بودیم.

وی افزود: نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه شود این است که در بافت تاریخی هم اقدامات بسیار خاصی انجام شده و از شهروندان می‌خواهیم آنها هم از این امکانات ایجاد شده استفاده کنند.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: عضو شورای اسلامی شهر مسافران نوروزی مورد توجه قرار صورت ویژه قرار گرفت صورت گرفت هم در بحث شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۶۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد

امام جمعه سنندج گفت: بالاترین خدمت در دین اسلام خدمت به مردم، فقرا و نیازمندان جامعه و عمران و توسعه و آبادانی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: معلم جایگاه والایی در جامعه اسلامی دارد و دین اسلام بالاترین پاداش‌ها را برای عالمان، دانشمندان و معلمان اختصاص داده است.

وی افزود: جایگاه معلمی تا جایی بالاست که پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می‌فرمایند «إنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاق» که در آن هدف از بعثت خود را تکمیل فضائل اخلاقی بیان کرده است.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: بالاترین خدمت در دین اسلام خدمت به مردم، فقرا و نیازمندان جامعه و عمران و توسعه و آبادانی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

ماموستا رستمی اضافه کرد: شناسایی وظایف، صداقت و تعامل با مردم نیز از دیگر نکاتی که باید همواره مدنظر مسئولان قرار گیرد و آن‌ها ملجا و پناهگاه مردم باشند.

وی خدمت عام المنفعه به دور از باند و باندبازی و اجرای عدالت را نیز از دیگر انتظاراتی برشمرد که مردم از مسئولان مطالبه دارند.

کد خبر 750304

دیگر خبرها

  • علت افزایش قیمت ریالی حج بالارفتن نرخ ارز در کشور است
  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد
  • آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک
  • توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز
  • آمادگی سرمایه گذار برای ساخت مدرن ترین شهربازی در نیشابور
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • بودجه امسال شورای شهر اراک ۶ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شد
  • در صورت دریافت پیشنهاد مناسب؛ آمادگی آرسنال برای فروش گابریل ژسوس