Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی توزیع‌کنندگان عمده نهاده‌های دام و طیور و آبزیان، گفت: تنها راه حل بهبود وضعیت تولید و عرضه نهاده‌های دامی این است که به تدریج ارز ترجیحی برداشته شود تا بازار ثبات خود را کسب کند.

محسن حافظ در گفت‌وگو با میزان، در خصوص راهکاری جهت توسعه تولید نهاده‌های دامی در سال ۱۴۰۱، گفت: تا زمانی که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وجود دارد دولت مجبور است نظارت‌های سختی داشته باشد و از طریق سامانه بازارگاه بر عرضه نهاده‌های دامی نظارت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ولی دولت بدون داشتن اطلاعات کافی از نحوه عملکرد زنجیره‌ی تولید، به این مسئله ورود پیدا کرده و باعث شده است که عرضه نهاده‌ها به درستی صورت نگیرد.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی توزیع‌کنندگان عمده نهاده‌های دام و طیور و آبزیان، بیان کرد: سامانه بازارگاه با تأخیر نهاده‌ها را تزریق می‌کند بنابراین مرغداران به علت تأخیر در دریافت نهاده تخصیصی در هنگام دورۀ پرورش، مجبور می‌شوند کالای مورد نیاز خود را از بازار آزاد با قیمت‌های بالاتر تهیه کنند و این مسئله باعث می‌شود همیشه بازار آزاد را در گردانه خرید کالا برای مرغدار و دامدار داشته باشیم.

حافظ اظهار کرد: تنها راه حل بهبود وضعیت تولید و عرضه نهاده‌های دامی این است که به تدریج ارز ترجیحی برداشته شود تا بازار ثبات خود را کسب کند.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین تا زمانی که بازار آزاد نباشد و قیمت‌ها به ارز نیمایی و تک نرخی نرسد وضعیت تولید نهاده‌های دامی بهبود پیدا نمی‌کند، زیرا یارانه پرداختی دولت به دست مصرف کننده نهایی نمی‌رسد و مواد پروتئینی بالاتر از قیمت مصوب بر سر سفره‌ها می‌رود.

 

بیشتر بخوانید: تأمین ارز موردنیاز نهاده‌های دامی/ التهابات بازار نهاده های دامی فروکش کرد

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی نهاده دامی توزیع نهاده

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی نهاده دامی توزیع نهاده نهاده های دامی عرضه نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس

رضا فزونی تصریح کرد: در حال حاضر نسل سی و یکم مرغ مادر بومی پارسه در مرکز اصلاح نژادی شمس آباد جوجه ریزی شده است و با توجه به روند پلاک گذاری جوجه‌ها، رکوردبرداری از این جوجه‌ها آغاز شده است. 

این مقام مسئول اظهار کرد: آمار‌های مربوطه بر اساس رکورد‌های گله مادری و اطلاعات شجره نامه و همچنین جوجه‌های نسل جدید برداشت و پس از تحلیل و ارزیابی آماری و اصلاح نژادی، انتخاب مرغ و خروس‌های والدی نسل بعد صورت می‌پذیرد. 

با توجه به بهبود قابل توجه صفات اقتصادی مرغان بومی که طی سنوات متمادی حاصل شده و از طرفی به دلیل پتانسیل ژنتیکی بالای تولیدی این نوع از مرغان که در سطح روستا‌ها توزیع شده است می‌توان به بخش قابل توجهی از نیاز‌های بازار تخم مرغ و گوشت سفید دست یافت

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی