Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرتیپ محمد نجاتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۷۲ شهید گمنام در ۳۲ نقطه در دانشگاه ها، بوستان ها، پادگان ها و سایر اماکن تدفین شده اند.

وی افزود: اقداماتی برای ساخت برخی از یادمان های شهدای گمنام در این استان انجام شده است که بعضا پیشرفت فیزیکی مناسبی نیز دارند اما به علت نبود اعتبارات لازم نیمه کاره رها شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجاتی اظهار داشت: هم اکنون هویت برخی از شهدای گمنام در سطح کشور و همچنین استان شناسایی شده اند که محل دفن این شهدا به خانواده های آنان اطلاع رسانی شده است.

به گزارش ایرنا هویت کامل سه شهید گمنام مدفون در این استان در آبان ماه سال جاری از طریق انجام آزمایش DNA شناسیی شده بود که خانواده های این شهدا نیز برای زیارت قبور فرزندان خود به این استان سفر کردند.

نجاتی افزود: هم اینک باید یادمان های شهدای گمنامی که در استان به خاک سپرده شده اند را زیبا سازی کنیم چرا که خانواده های آنان بعد از شناسایی حضور خواهند یافت، شهدا برای دفاع از کشور جان خود را تقدیم کردند. 

وی گفت: خانواده سه شهید گمنامی که در این استان حضور یافتند از حضور پررنگ مردم در مراسم ها و همچنین یادمان های شهدا بسیار خوشحال بودند و حتی عنوان کردند که این شهدا متعلق به این استان هستند.

نجاتی از فرمانداران، شهرداران و سایر مسوولان خواست تا ساماندهی یادمان های شهدا را در اولویت کاری خود قرار دهند و افزود: بیشتر گلزارهایی که در بوستان ها و اماکن عمومی هستند بدون ساماندهی باقی مانده اند که این نیاز به مساعدت بیشتر دارد و در شرایط اقتصادی کنونی باید از مشارکت و همکاری دستگاه ها و مردم استفاده کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی با بیان اینکه طبق برنامه باید ساماندهی گلزار شهدای گمنام تا پایان سال ۱۴۰۱ به پایان برسد، اظهار داشت: گلزارها را باید به زیبایی ساماندهی کنیم.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است.

برچسب‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بجنورد خراسان شمالی شهدای گمنام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بجنورد خراسان شمالی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بجنورد خراسان شمالی شهدای گمنام یادمان های شهدا خراسان شمالی شهدای گمنام شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۷۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع شهدای گمنام در نیروی زمینی ارتش در تهران

دریافت 16 MB کد خبر 6097907

دیگر خبرها

  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • مراسم تشییع شهدای گمنام در نیروی زمینی ارتش در تهران
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • ویدیو/ بدرقه شهدای گمنام در رفسنجان و اصفهان
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • شهدا بار دیگر با پیام آزادگی در اصفهان تشییع شدند
  • آغاز مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان/ هیئتی به وسعت خیابان‌های شهر به راه افتاد