Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:52:00 GMT

کلید حل مشکلات اقتصادی کشور رونق تولید است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۷۲۳۲

کلید حل مشکلات اقتصادی کشور رونق تولید است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با اشاره به رحلت آیت‌الله ریشهری اظهار داشت: ضایعه تلخ و تأسف بار فقدان عالم مجاهد و روحانی انقلابی مرحوم آیت الله ری‌شهری برای ایران اسلامی تألم انگیز است.

وی اضافه کرد: عالم ربانی، علمی، اخلاقی، انقلابی، سیاسی، اداری که حدیث پژوهی متبحر بود و آثار نفیسی را از میزان الحکمه تا مجموعه‌های ارزشمندی مانند دانشنامه امیرالمومنین (ع)، دانشنامه امام حسین (ع)، دانشنامه امام مهدی و دانشنامه قرآن و حدیث با تکیه بر احادیث شیعه نگاشت او به حق یار و یاور صدیق اسلام و انقلاب و امام و رهبر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه دشتستان با اشاره به اعلام شعار سال توسط رهبری با هدف جریان سازی، فرهنگ سازی و جهت دهی فعالیت‌ها به سمت تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین خاطرنشان کرد: کلید حل مشکلات اقتصادی کشور رونق تولید است.

وی افزود: اگر بخواهیم گرانی، تورم و مشکلات معیشتی مردم حل شود باید به مسئله تولید ملی توجه شود، اگر تولید داخلی افزایش پیدا کند بیکاری برطرف می‌شود، گرانی و تورم مهار می‌شود، اشتغال افزایش می‌یابد، آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

مصلح ادامه داد: این نامگذاری یک مخاطب خاص دارد که عبارت باشد از مسئولان اجرایی و یک مخاطب عام دارد که عموم اقشار مختلف جامعه هستند که هر یک بر حسب وظیفه خود باید در این گفتمان سازی و جریان سازی نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به رحلت خیر بزرگ دشتستان افزود: خبر درگذشت خیر مؤمن و مخلص و نمازگزار دائمی جمعه و جماعت و شیفته خدمت در راه گسترش مکتب تشیع موجب تأثر و تأسف شد، این ضایعه را به مردم دشتستان، مستمندان به ویژه بازماندگان آن مرحوم تسلیت می‌گوئیم.

امام جمعه دشتستان گفت: آن مرحوم در ساخت و ساز مدارس علمیه و مساجد و حسینیه‌ها و رسیدگی به محرومین و نیازمندان بی نظیر بودند ایشان در همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی جزو پیشتازان در امور خیر و عام المنفعه بودند.

وی با هشدار در مورد تصادفات مرگبار اظهار داشت: با بهبود شرایط و کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا شاهد افزایش مسافرت‌های نوروزی و متأسفانه بالا رفتن آمار تصادفات منجر به مرگ هموطنان هستیم.

مصلح اضافه کرد: از همه هموطنان و همشهریان عزیز استدعا داریم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی مراقب سلامتی خود و عزیزان خود باشند و با بی احتیاطی و سرعت و سبقت‌های غیرمجاز ایام نوروز را به کام خود تلخ نکنند و جان خود و دیگران را در معرض خطر قرار ندهند.

کد خبر 5453364

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر خطبه های نماز جمعه دشتستان حسن مصلح بوشهر نوروز مسافران نوروزی گردشگری نوروز 1401 ویروس کرونا بارش برف سفرهای نوروزی کرمانشاه آمار کرونا سانحه تصادف اردوهای راهیان نور تصادفات رانندگی عید نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۷۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود

دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به رابطه مستقیم تولید با ارزش پول ملی، مهار تورم، اشتغال و درآمد مردم گفت: بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سیداحمد عبودتیان، امروز_ یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نشست با فرمانداران و دستیاران مردمی‌سازی فرمانداران استان کرمان که با موضوع تبیین شعار سال ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار کرد: تولید فصل مشترک تمام صاحب‌نظران حوزه اقتصاد و مهمترین محور در چرخه اقتصادی است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی به مسئله تولید افزود: تولید با تمام رده‌های سنی در ارتباط است، همچنین تولید با ارزش پول ملی، مهار تورم، اشتغال و درآمد مردم رابطه مستقیمی دارد و بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود.

دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با بیان اینکه کشور با عقب‌ماندگی ۱۰ ساله و رکود مواجه است و جهش با حضور مردم محقق می‌شود، تأکید کرد: با سرمایه‌های خُرد امکان مردمی‌سازی وجود دارد و در صورت خسارت نیز آسیب‌ها کمتر است، باید الگوهای موفق را نشان دهیم تا مردم بدانند چه اقدامات ارزشمندی می‌توانند انجام دهند.

کد خبر 748736

دیگر خبرها

  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • تاکید امامان جمعه استان بر رفع مشکلات جامعه کارگری