Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:40:01 GMT

بارندگی‌های اسفند ماه خلخال ۸۸ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۷۲۵۹

بارندگی‌های اسفند ماه خلخال ۸۸ درصد افزایش یافت

غلامرضا گلمرادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مجموع بارندگی‌های ۲۹ روز اسفند ماه سال گذشته خلخال ۳۲/۲ میلی‌متر به ثبت رسیده بود که این میزان در زمان مشابه سال جاری با ۸۸ درصد افزایش به ۶۰/۵ میلیمتر رسیده است.

رئیس هواشناسی خلخال همچنین از بارش ۱۶/۴ میلیمتر برف و  باران در طول ۵ روز اول فروردین ماه جاری در  خلخال خبر داد و گفت: میزان بارندگی‌های ۵ روز اول سال جاری نیز در مقایسه با میزان بارندگی زمان مشابه سال قبل که ۶/۷ میلی‌متر بوده ۱۴۵ درصد افزایش نشان می‌دهد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ادامه بارش های پراکنده در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در حالی که بارش‌های شب گذشته و پیش از ظهر امروز در سطح شهر خلخال بصورت باران بوده بارندگی‌ها در مناطق مرتفع ،کوهستانی و گردنه‌های این شهرستان بصورت برف گزارش می‌شود .

گلمرادی اظهار کرد: گزارش های دریافتی از ایستگاه های باران سنجی این شهرستان حاکی از تفاوت میزان بارندگی‌های شب گذشته و امروز در سطح مناطق مختلف خلخال است .

وی از کاهش ۶۸ درصدی مجموع  بارندگی طول سال گذشته در مقایسه با بارندگی‌های سال ۱۳۹۹ خبر داد و اظهار کرد: مجموع بارندگی سال گذشته خلخال ۵۵۷/۱ میلی‌متر در این اداره به ثبت رسیده و این در حالی است در حالی که جمع کل بارندگی‌های برف و باران امسال ۳۳۱/۵ میلی‌متر بوده است .

رییس اداره هواشناسی خلخال اظهار داشت:با آغاز فعالیت موج بارش زای باران در منطقه، دمای هوای شهر خلخال رو به افزایش گذاشته است. بر این اساس در حالی که دمای هوای صبح روز گذشته این شهر ۵ درجه زیر صفر به ثبت رسیده است حداقل دمای صبح امروز خلخال به یک درجه زیر صفر  رسید که در مقایسه با روز گذشته ۴ درجه افزایش نشان می‌دهد .

رئیس اداره هواشناسی خلخال با اشاره به خشکسالی نیمه اول سال جاری گفت: میانگین بارندگی سالانه خلخال در بلند مدت ۳۰ ساله خلخال ۳۷۲ میلیمتر است که در طول سال گذشته  و با وجود بروز پدیده خشکسالی خوشبختانه ۳۳۱/۵ میلی‌متر از آن محقق شده است .

برچسب‌ها خلخال بارندگی استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال بارندگی استان اردبیل خلخال بارندگی استان اردبیل سال گذشته میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۷۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیروزآباد با ۱۰۴ میلی متر پیشتاز بارندگی اخیر فارس

مسعود حقیقت اعلام کرد: براساس آمار بارندگی بهاری اخیر که در ۴۴ ایستگاه فارس و تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه به ثبت رسیده است، فیروز آباد با ۱۰۴ و چهار دهم میلی متر پیشتاز است و در شیراز هم ۲۴ و پنج دهم میلی متر باران باریده است.

او اظهار کرد: پس از فیروز آباد که صدرنشین شد، نورآباد ممسنی با ۹۱ و هشت دهم میلی متر، میمند با ۸۳ و سه دهم، قیرو کارزین با ۶۳ و ۶ دهم، کازرون و خنج با ۵۸ و چهار دهم، کوار با ۴۷، جهرم با ۴۲ و یک دهم، زرین دشت با ۴۱ و چهار دهم و سپیدان با ۴۰ و ۲ دهم در رتبه‌های بعدی جای دارند.

حقیقت اضافه کرد: در سایر ایستگاه‌ها هم از ۳۷ تا یک میلی مترباران گزارش شده است و میزان بارندگی اخیر در شیراز ۲۴ و پنج دهم و در شهرک گلستان شیراز هم ۳۱ و هشت دهم به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی فارس تاکید کرد: میانگین بارندگی اخیر در فارس ۲۴ و پنج دهم میلی متر بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • امدادرسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • فیروزآباد با ۱۰۴ میلی متر پیشتاز بارندگی اخیر فارس
  • شوط پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود
  • ۱۱۲ میلی متر بارندگی در رومشکان لرستان ثبت شد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • ۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • مختاران سربیشه با ۷۳ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی