Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@15:46:26 GMT

استاندار یزد: از قیمت تخم مرغ تا نرخ هتل باید نظارت شود

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۷۳۱۴

استاندار یزد: از قیمت تخم مرغ تا نرخ هتل باید نظارت شود

مهران فاطمی در حاشیه بازدید از فروشگاه‌های یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با تاکید بر اینکه نظارت بر انواع قیمت‌ها و مدیریت بازار از ملزومات توسعه گردشگری است، اظهار کرد: ما باید برای جلب رضایت گردشگران و مردم باید بازارهایی با قیمت‌های مطلوب و ثابت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از راههای اعتمادسازی بین گردشگران و مردم جلوگیری از گران‌فروشی و عرضه کالا با قیمت مطلوب است، گفت: تنها در بازارهای طلای دست دوم سایر اصناف حتی اعضای مواد خوراکی نیز باید بتوانیم با حفظ تعادل، قیمت‌ها را برای گردشگران مطلوب نگهداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با تاکید بر اینکه نظارت بازار تمام اصناف با جدیت انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: از تخم مرغ تا نرخ هتل‌ها و هر قیمتی نباید خارج از نرخ نامه و مصوبه باشد تا موجب نارضایتی شود از طرفی همه متولیان باید اهتمام لازم را به کار گرفته و در این باره شاهد تخطی و تخلف نباشیم.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: استان یزد خبرگزاری فارس نظارت بر بازار مهران فاطمی استاندار یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۷۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳

رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت اجاره در سال جاری توضیح داد.

کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ افزایشی است یا کاهشی؟ افزود: ما همیشه یک افزایش قیمتی را خواهیم داشت، اما امیدواریم در سال جدید با یک سیاست درست و آینده‌نگری در حوزه مسکن، شرایط متفاوت شود.

وی تصریح کرد: ببینید، به طور معمول هر ساله ۲۵ درصد نسبت به سال قبل اجاره‌ها افزایش پیدا می‌کند. این موضوعی است که مجلس به دولت اجازه داده است که برحسب موضوعات تورمی ورود پیدا کند و عدد و رقمی اعلام شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که تعیین این اعداد و ارقام کار بدی نیست، در همه جای دنیا هم این اتفاق می‌افتد، ولی در ایران بستر آن هنوز فراهم نبوده و ابزار لازم برای این کار مهیا نیست، متذکر شد: پارسال اگر این اتفاق می‌افتاد، می‌توانستیم به مشاوران املاک بگوییم قیمت‌ها را رعایت نکردید، یعنی موضوع قابل رصد و کنترل بود.

گوردزی تصریح کرد: نکته این‌جاست که الان با سامانه خودنویسی که راه افتاده و متعامل آن می‌توانند خودشان قرارداد بنویسند، دیگر رصد و نظارت و کنترلی در سطح جامعه باقی نمی‌ماند. یعنی متعاملین، چه مستاجر و چه موجر، خودشان با هر افزایش قیمتی می‌توانند قرارداد بنویسند.

وی تاکید کرد: اصل موضوع همین‌جاست که دولت در حالی که باید نظارت و کنترل داشته باشد، در واقع با سامانه‌ای که ایجاد کرده، نظارت و کنترل از دست دولت خارج خواهد شد. این سامانه تبعات خاص خود را دارد.

دیگر خبرها

  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران