Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:12:28 GMT

تبریک انجمن نویسندگان کودک به زهره قائینی

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۷۳۷۹

تبریک انجمن نویسندگان کودک به زهره قائینی

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در پیامی دریافت جایزه‌ «من می‌خوانم» سال ۲۰۲۲ را به دکتر زهره قائینی تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، در بخشی از این پیام آمده است: «خبر دریافت جایزه‌ ارزشمند «من می‌خوانم» سال ۲۰۲۲، اهالی کتاب کودک و نوجوان کشور و از جمله دوستان شما در انجمن نویسندگان کودک و نوجوان را شاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش و پژوهش‌های ارزنده، همراه با فعالیت‌های ابتکاری و تأثیرگذارتان در ترویج کتاب‌خوانی، بیش از این‌ها در خور قدردانی است؛ اما اهدای این جایزه، نشانه‌ شناخت بیشتر محافل بین‌المللی از دانش و تجربه‌های ارزشمند شما و زمینه‌ساز آشنایی روزافزون این محافل با کتاب و ادبیات کودک و نوجوان ایران است...»

بنیاد شن ژن در چین و دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY)، اخیراً به منظور تشویق تعهد پایدار در قبال ترویج کتاب‌خوانی جایزه‌ای به نام IREAD برای مروجان برجسته کتاب‌خوانی در نظر گرفته تا این مهم در میان همه مردم کره زمین گسترش یابد. این جایزه مشوق افرادی است که حداقل سه سال، با نوآوری و خلاقیت، در زمینه خواندن و شیوه‌های مختلف آن، با کودکان و نوجوانان فعالیت کرده و اقدام آنان تداوم داشته باشد. شورای کتاب کودک به‌ عنوان شاخه ملی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) نامزد این جایزه را انتخاب و به این جایزه معرفی می‌کند.

معیارهای انتخاب نامزد برای این جایزه عبارت است: پایداری، اثرگذاری، الهام‌بخشی، کاوشگری و نوآوری در اجرای پروژه‌های کتاب‌خوانی. پایبندی و احساس مسئولیت در ایجاد عشق به خواندن، توانمند کردن کودکان در امر خواندن در مناطق محروم و بی‌ثبات و تداوم آن. این کار می‌تواند فعالیت‌های مختلفی از قبیل ایجاد پروژه‌های کتاب‌خوانی و اجرای فعالیت‌های پویا در این پروژه‌ها، ترویج مؤثر خواندن و راهبردهایی در این راستا و حمایت از حق کودکان برای خواندن را دربر بگیرد. دکتر زهره قایینی مدرس، نویسنده و پژوهشگر در گستره‌ فرهنگ و تاریخ کودکی، از پایه‌گذاران «مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان»، یکی از دو نویسنده‌ اصلی مجموعه‌ ده‌جلدی «تاریخ ادبیات کودکان» و نویسنده‌ کتاب «تصویرگری کتاب‌های کودکان» است. وی در حال حاضر مدیریت مؤسسه‌ پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و برنامه‌ ترویج کتاب‌خوانی «با من بخوان» را بر عهده دارد.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انجمن نويسندگان كودك و نوجوان کودک و نوجوان ادبیات کودک کتاب خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۷۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند

مدیرعامل موسسه محک با بیان اینکه از سال ۷۰ که این موسسه ایجاد شد تاکنون ۴۲هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند، گفت:تا امروز ۱۶ هزار کودک سرطانی بهبودی پیدا کرده و به زندگی بازگشته اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری کنگره دوسالانه بین المللی آنکولوژی کودکان یادبود «پروانه وثوق» در بیمارستان فوق تخصصی درمان سرطان «محک» برگزار شد.

هادی موسی خانی، فوق تخصص آنکلوژی در این نشست بیان داشت:۲۰درصد کودکان سرطانی کشور در بیمارستان محک تحت درمان قرار می‌گیرد و شایع‌ترین سرطان در کودکان سرطان خون و پس از آن تومور مغزی است.

وی ادامه داد:درمان آنکولوژی به یک کار تیمی نیاز دارد. در محک به این موضوع توجه خاصی دارد. استید این بیمارستان سابقه هیات علمی دانشگاه دارند و همه آنکولوژیست‌ها آرزوی کار کردن در محک را دارند.

آراسب احمدیان، مدیر عامل موسسه خیریه درمان کودکان سرطانی محک با بیان اینکه درمان کودکان سرطانی در محک رایگان است؛ ضمن اینکه حمایت‌های لازم در طول بیماری کودک نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در محک یک پلن درمانی یکپارچه در درمان بیماران سرطانی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار کودکان سرطانی به زندگی طبیعی خود بازگشتند، خاطرنشان کرد:از ابتدای تأسیس محک از سال ۷۰ بالغ بر ۴۲ هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند.

وی با بیان اینکه محک ۳۰سال پیش با هدف درمان کودکان سرطانی ایجاد شده، افزود: مجوز مرکز تحقیقات سرطان در محک گرفته شده تا پروتکل‌های درمانی کامل شود.

احمدیان تاکید کرد:خیرین هزینه‌های درمانی در محک را تامین می‌کنند؛ ضمن اینکه محک از نظر علمی و تخصصی با بیمارستان‌های خارج کشور ارتباط دارد؛ از جمله پزشکان ایرانی خارج از کشور.

دانشگری، معاون درمان بیمارستان محک تصریح کرد:این کنگره ۲۶لغایت ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود و اساتید خارجی و داخلی در این کنگره شرکت می‌کنند و امتیاز باز آموزی دارد.

وی ادامه داد:یکی از نیاز‌های همیشگی رسیدن به درمان‌های روز دنیا در درمان سرطان است؛ باتوجه به اینکه محک بیشترین بیماران کودک سرطانی را در تومور‌های مغزی دارد.

وی متذکر شد:محیط، ژنتیک و وراثت از جمله علل بروز سرطان در کودکان است؛ در نتیجه اینکه بیماری صعب العلاج گفته می‌شود به دلیل نامشخص بودن علت بیماری است.

دانشگری خاطرنشان کرد:در بیمارستان محک کودکان تا ۱۸سال مبتلا را درمان می‌کنیم و سرطان خون و لنفوم شایع‌ترین سرطان در بین کودکان است.

وی گفت:در ایران و محک ۶۵تا ۷۰ درصد کودکان سرطانی درمان می‌شوند

میترا قالیبافان آنکولوژیست ابراز کرد:تومور‌های مغزی اولین علت مرگ در سرطان‌های کودکان است.

وی ادامه داد:تومور‌های کودکان با تومور‌های بزرگسالان متفاوت است؛ در نتیجه برخورد تیم درمان با کودک سرطانی باید متفاوت باشد.

قالیبافیان خاطرنشان کرد:هدف اول این کنگره این است که تومور‌های مغزی در کودکان و بزرگسالان متفاوت است؛ نحو برخورد با این کودکان نیز متفاوت است و سوم اینکه این کودکان نیازمند بازتوانی دارند و باید برای این بیماران فکری شود.

وی تصریح کرد:زمان بقای کودکان مبتلا به تومور سرطانی به زمان مراجعه به پزشک بستگی دارد. کودکان به عوارض درمان بیماری سرطان نسبت به بزرگتر‌ها حساس‌تر هستند. جراحی، شیمی درمانی و رادیو تراپی سه روش درمانی در کودکان سرطانی است.

این آنکولوژیست زمان بقای یک کودک سرطانی را به میزان توانایی بدن کودک در مقابله با روش‌های درمانی برشمرد و گفت:در برخی کودکان پس از ۵سال درمان کاملا بهبودی حاصل می‌شود.

وثوق جراح اطفال بیان داشت:پیگیری درمان کودکان در محک تا ۱۸ سالگی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در دنیا یک درصد سرطان‌ها کودکان را شامل می‌شود، گفت:سالانه هزار تا ۱۵۰۰ مورد جدید از کودک سرطانی در ایران شناسایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی