Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:46:05 GMT

حذف گردنه الماس در محور ارتباطی خلخال به اسالم

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۷۵۸۷

حذف گردنه الماس در محور ارتباطی خلخال به اسالم

به گزارش خبرنگار مهر، میرغنی نظری ظهر جمعه در دیدار مردمی خود در شهرستان خلخال اظهار کرد: وضعیت استخدامی نیروهای شرکتی، قراردادی، خرید خدمت و پیمانی مشغول به کار در دستگاه‌های اجرایی و ادارت دولتی تعیین تکلیف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون نیروهای انسانی مشغول به کار در بدنه دولت در ۱۸ نوع خدمت از جمله نیروهای شرکتی طرف قرارداد با دولت، پیمانی، رسمی، قراردادی، کار معین، خریدخدمت، حق الزحمه و سایر شیوه‌های قراردادی مشغول به کار هستند که این امر علاوه بر تحمیل هزینه‌های سنگین بر دوش دولت موجب اختلاف حقوق دریافتی کارکنان در سطوح مختلف نیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف نیروهای غیررسمی برای همسان سازی حقوق و مزایای کارکنان در دستور کار مجلس قرار دارد، گفت: در حالی که دولت ماهانه برای هرکدام از نیروهای شرکتی اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیون ریال پرداخت می‌کند ولی عملاً حقوق ماهانه دریافتی نیروهای شرکتی مشغول به کار در دستگاه‌های اجرایی و ادارات دولتی کمتر از ۵۰ درصد مبلغ پرداختی دولت به صاحبان شرکت‌های طرف قرارداد است.

نظری افزود: از مجموع ۶۰ نفر پست سازمانی رسمی تعریف شده برای اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال هم اکنون یک نفر نیروی رسمی در این اداره مشغول به کار بوده و سایر نیروهای راهداری، رانندگان ماشین الات سنگین و سبک و سایر نیروهای این اداره خدمات رسان به مردم از نیروهای شرکتی تأمین می‌شود.

وی گفت: در حالی که نیروهای مشغول به کار در مشاغل سخت و زیان آوری هم چون راهداران و یا امدادگران و نجلات گران جمعیت هلال احمر مشغول به خدمت در گردنه سخت گذر الماس خلخال باید بالاترین حقوق را متناسب با ارائه خدمات راهداری و امدادی خود در شرایط سخت جوی و بدور از خانواده دریافت کنند، متأسفانه فقدان سازکار مناسب برای تععین حقوق براساس خدمات ارائه شده از سوی نیروهای غیررسمی موجب شده تا این قشر تلاشگر از کمترین حقوق و مزایای شغلی در مقایسه با سایر مشاغل بهره مند شوند.

نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هدف اصلی از خصوصی سازی و کوچک کردن بدنه دولت، افزایش انگیزه کار در بین کارکنان بخش خصوصی طرف قرارداد با دولت است ولی عملاً ساز و کار مناسبی برای افزایش انگیزه کارکنان شرکتی مشغول کار در بدنه دولت وجود ندارد.

نظری با تقدیر از تلاش راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مستقر در گردنه الماس خلخال و همچنین امداد گران و نجات‌گران مشغول به خدمت در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر گفت: ایمنی و آرامش حاکم براین جاده که امکان مسافرت امن را برای مسافرین، میهمانان و گردشگران در چنین شرایط سخت و برف و کولاک را فراهم می‌کند نتیجه تلاش شبانه روزی راهداران و امدادگران در این گردنه است.

وی بیان کرد: در حالی که دمای هوا در شهر سردسیری مثل خلخال هم اکنون حداقل ۵ درجه زیر صفر است شرایط در گرنه الماس ۲۰ درجه ساتنیگراد زیر صفر و شرایط جوی نیز بارش برف همراه با کولاک، محدودیت دید ناشی از مه غلیظ، یخبندان سطح جاده و سایر شرایط سخت حاکم براین محور کوهستانی است.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: تلاش‌ها و پیگیری‌های لازم برای احداث تونل و حذف گردنه الماس در محور ارتباطی خلخال به اسالم در مرکز کشور همچنان ادامه دارد.

نظری خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه علاوه بر کوتاه شدن ۱۱ کیلومتر از مسیر سخت راه، بسیاری از هزینه‌های کلان فعلی راهداری گردنه از هزینه‌های دولت حذف و دلهره‌های مسافرین این راه در عبور از این گردنه سخت گذر برای همیشه برطرف خواهد شد.

کد خبر 5453419

منبع: مهر

کلیدواژه: اسالم نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل راهداری بوشهر مسافران نوروزی نوروز گردشگری نوروز 1401 ویروس کرونا سفرهای نوروزی کرمانشاه بارش برف آمار کرونا سانحه تصادف اردوهای راهیان نور تصادفات رانندگی مشغول به کار نیروهای شرکتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۷۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران مشغول کار هستند

دریافت 38 MB کد خبر 6092992

دیگر خبرها

  • عکس| شکوفه‌های گیلاس در خلخال
  • برق در این استان فردا قطع می‌شود؛ خاموشی از راه رسید؟
  • ۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان
  • برق این مناطق گیلان فردا قطع می‌شود
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • کارگران مشغول کار هستند
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد