Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه وضعیت تلفات جاده‌ای در کشور تاسف‌بار است، ‌گفت: راهداری اصلاح نقاط حادثه‌خیز را در اولویت قرار دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد،‌ آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی یزدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش مرکزی یزد که در محمدآباد اقامه شد اظهار داشت: این هفته دهه غبار روبی مساجد را پیش رو داریم که از 20 شعبان شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لازم است با توجه همگانی و همراه با سایر برنامه‌های معنوی اقدامات مناسب در این دهه انجام شود و لازم به توجه است که عمران مساجد به تنهایی مربوط به ساخت و ساز نیست بلکه حضور پرشور در مساجد و توجه مردم به ائمه جماعت و توجه ائمه جماعت به مردم از مهمترین مسائل در این زمینه به حساب می‌آید.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه همچنین دهم فروردین ماه به عنوان یکی از مهمترین مناسبت‌های استان یزد و کشور در پیروزی انقلاب را در پیش رو داریم، ‌گفت: امسال این برنامه با یاد شهدای اخیر و مظلوم عربستان همراه است و لزوم حضور مردم در این جریان و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در این زمینه لازم است.

مدرسی یزدی به تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: متاسفانه با وضعیت اسف‌بار تلافات جاده‌ای در کشور روبه‌رو هستیم و در ایام نوروز و تاکنون حدود 250 نفر در تلفات جاده‌ای کشته شده و بیش از 4 هزار نفر هم مصدوم  شده‌اند.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد تصریح کرد: این تصادفات به میزان قابل توجه‌ای هم خسارت مالی و روانی به همراه دارد و بر این اساس رانندگان باید به هنگام رانندگی با دقت و حساسیت بالا قوانین را رعایت کنند و حافظ جان خود و سایر هم‌وطنان باشند.

تولید محتوای فرهنگی برای کاهش تصادفات جاده‌ای در کردستان اولویت قرار بگیردرئیس جمعیت هلال‌احمر: 30 کیلومتری شهرها ‌بیشترین آمار تصادفات را دارد/ توصیه مهم به مسافران نوروزی + فیلمکاهش 43 درصدی جان‌باختگان تصادفات با وجود افزایش 18 درصدی سوانح

وی با قدردانی از تلاش‌های پلیس راهور در این زمینه گفت: لازم است توجه و نظارت جدی‌تر و بیشتری انجام شود و از سوی دیگر مسئولان اداره راه هم باید اصلاح مسیرهای خطرآفرین در حوادث جاده‌ای را در اولویت قرار دهند.

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه(ع) به حضور وزیر نیرو در روزهای آغازین سال جدید در یزد اشاره کرد و افزود: این اقدام بسیار ارزشمند است که مسئولان در این روزها به دنبال برسی وضعیت آب و انرژی یزد و همچنین تامین زیرساخت‌های لازم برای توسعه برق هستند تا در تابستان امسال همانند سال گذشته دچار مشکلات نشویم و کمبود انرژی مدیریت شود.

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اولویت قرار جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۷۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

جعفری زاده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با شورای ترافیک شهرستان بم گفت: رفع نقاط حادثه خیز در شهرستان بم همواره دغدغه مسئولان شهرستان بوده است و طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است با این وجود هنوز هم شاهد تصادفات منجر به مرگ در این نقاط هستیم و تمام تلاش ما بر کاهش تصادفات و حفظ جان شهروندان است. 

وی افزود: ضرورت توجه به رفع نقاط حادثه خیز بلوار خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی، به دلیل واقع شدن در کردیدر شمال به جنوب و قرارگرفتن مدارس و ادارات حول این محور حائز اهمیت است؛ اما آنچنان که باید تاکنون به این مسیر توجه نشده است.   

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم ضمن تاکید بر اهمیت کاهش حوادث منجر به مرگ بیان داشت: نصب دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت و ایجاد سرعتگاه‌ها مطابق با دستورالعمل‌های مصوب می‌تواند موجبات کنترل سرعت و کاهش تصادفات در این مسیر را به دنبال داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با مصوبات این جلسه طی یک ماه آینده، طرح آرام سازی مسیر عملیاتی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • رفع نقاط حادثه خیز در زنجان نیازمند تأمین اعتبارات است
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟