Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@21:54:49 GMT

آنکارا: آمریکا باید بدون هیچ شرطی به ترکیه اف-۳۵ بدهد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۷۷۰۹

آنکارا: آمریکا باید بدون هیچ شرطی به ترکیه اف-۳۵ بدهد

رئیس دفتر ارتباطات ریاست‌جمهوری ترکیه گفت که غرب و آمریکا باید بدون شروط سابق، جنگنده‌های اف-۳۵ و سامانه پاتریوت را به این کشور تحویل دهند. «فخر الدین آلتون» رئیس دفتر ارتباطات ریاست‌جمهوری ترکیه با بیان اینکه این کشور در یکی از خطرناک‌ترین مناطق جهان به سر می‌برد، در مقاله‌ای نوشت که آمریکا باید هیچ پیش‌شرطی، جنگنده‌های اف-۳۵ و سامانه ضد هوایی پاتریوت را به ترکیه تحویل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که هفته گذشته مقاله‌ای در این روزنامه به چاپ رسیده و در آن نوشته شده بود که ترکیه می‌تواند با استفاده از سامانه اس-۴۰۰ علیه روسیه در اوکراین موجب بهبود روابطش با واشنگتن شود، اما این ایده «قابلیت اجرا» را ندارد، اما می‌تواند ترکیه و غرب را برای بررسی اختلافات خود پشت یک میز جمع کند.

او با انتقاد از اعتراض آمریکا به خرید موشک‌های روسی از سوی آنکارا، گفت که ترکیه اولین کشوری بود که درخواست خرید سامانه پاتریوت را از آمریکا داشت.

فخر الدین آلتون افزود: «با توجه به اینکه ترکیه در یکی از خطرناک‌ترین و بی ثبات‌ترین مناطق جهان قرار گرفته و قرار نیست تهدیدات به شکل اعجاز آمیز از بین برود، بنابراین ترکیه باید به سوی گزینه‌های جایگزین حرکت کند.»

رئیس دفتر ارتباطات ریاست‌جمهور ترکیه در ادامه نوشت: «ترک‌ها یادشان است که چگونه بار‌ها در زمان بحران در روابط ترکیه با روسیه، غرب اقدام به خارج کردن سمانه‌های پاتریوت کرد و طبق این تجربه، مردم ترکیه هیچ تعهد غیر رسمی از سوی غرب مبنی بر تحویل سامانه‌های پاتریوت را جدی نمی‌گیرد.»

او خارج کردن ترکیه از برنامه ساخت اف-۳۵ را یک اقدام سیاسی دانست و گفت که این اقدام بازگرداندن روایط غرب و ترکیه به دوران سابق را دشوار کرده است.

ترکیه در برنامه ساخت اف-۳۵ شریک بود و قصد داشت ۱۰۰ فروند از این نوع جنگنده را بخرد که در سال ۲۰۱۹ به دلیل خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه از برنامه حذف شد. این اتفاق به این دلیل رخ داد که واشنگتن گفت اس-۴۰۰ با تسلیحات ناتو سازگار نیست و در نتیجه یک خطر امنیتی است. اما ترکیه بار‌ها این ادعای آمریکا را رد کرده است.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه پیش از این گفته بود که خرید سامانه‌های پدافند هوایی «اس-۴۰۰» روسیه از سوی ترکیه یک «ضرورت» است و یک انتخاب نیست، زیرا ترکیه نمی‌تواند سامانه‌های دفاع هوایی را از هیچ متحد ناتو با شرایط رضایت‌بخش خریداری کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ترکیه آنکارا موشک آمریکا محموله نظامی اس ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۷۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراجا در اجرای طرح نور سست نشود و محکم ادامه بدهد

مرجع تقلید شیعیان از اقدامات سردار رادان و فراجا در مسئله حجاب و طرح نور قدردانی کرد و گفت: در اجرای طرح نور سست نشوید و محکم ادامه بدهید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، پیام تقدیر آیت الله مکارم شیرازی از اقدامات سردار رادان و فراجا در مسئله حجاب و طرح نور بدین شرح زیر است: عرض خدا قوت و تشکر از زحماتی که می‌کشید، خصوصاً این طرح نور را که همت کردید. ان شاءالله با قوت همین برنامه را ادامه دهید، حاشیه سازی نشود، احترامات رعایت شود، این‌ها اصول است، سست نشوید و ان شاءالله محکم ادامه بدهید؛ ما هم دعاگوی شما هستیم.

دیگر خبرها

  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • فراجا در اجرای طرح نور سست نشود و محکم ادامه بدهد
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • پاداش رفتار خوب: ستاره ناکام رئال در ترکیب اصلی