Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خضری در خطبه های این هفته نماز جمعه که در محل مسجد النبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: بنده در نخستین نماز جمعه قرن جدید برادران و خواهران خود را به تقوای الهی سفارش می کنم؛ تقوا دایره گسترده ای شامل تقوا در گفتار و معاشرت دارد.

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: به ویژه در ایام نوروز یکی از مسائلی که باید مراقب آن باشیم تقوا در معاشرت ها است، در این نشست و برخاست ها که برای صله رحم انجام می شود، ممکن است گاهی یک حرام هایی اتفاق بیفتد، چرا که این دورهمی و نشست و برخاست ها گفت و گو محور بوده و همه با هم صحبت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: زبان، محور اصلی نوروز است، به عبارتی زبان میدان دار است و در این نشست و برخاست ها باید مراقب زبان و گفتار خود باشیم، خداوند به این محافل نورانی توجه ویژه ای دارد، خدای نکرده نباید به گونه ای باشد که به غیبت و تهمت آغشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین خضری بیان کرد: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود بحث مهمی را مطرح فرمودند که قطعا همه به آن گوش داده اید؛ یکی از نکاتی که ایشان در نوروز 1401 و نیز در نوروز 1400 به آن اشاره فرمودند و شاید کمتر به آن پرداخته شد این بود که فرمودند یکی از اثرات تولید ملی و تولیدات دانش بنیان این است که اعتماد به نفس ملی را افزایش می دهد.
امام جمعه موقت قزوین یادآور شد: این نکته مهمی است و باید راجع به آن بحث شود، ما برای فهم کلام نیاز داریم منظومه فکری ایشان را ببینیم و گفتمان ایشان را درک کنیم، چرا که وقتی ما با آن منظومه سراغ بحث ایشان می آییم، خیلی از مباحث جای خود را پیدا می کنند.
وی افزود: شاید برای برخی سوال شود که مقام معظم رهبری یک ماه پیش در چند سخنرانی به جهاد تبیین تاکید کردند و فرمودند واجب فوری است، اما ایشان در پیام نوروزی دیگر از جهاد تبیین صحبت نکردند و از اشتغال و تولید صحبت کردند، این ها چه ارتباطی با هم دارند؟ لازم است عرض کنیم که این ها جزایر متفاوتی نیستند، بلکه منظومه به هم پیوسته ای هستند، این ها نقشه کلان مقام معظم رهبری بر پایه حرکت تمدنی قبل از ظهور است.

خطیب نماز جمعه قزوین تاکید کرد: این نقشه تمدنی را باید خوب درک کنیم، مقام معظم رهبری یک نقشه کلان به ما داده اند، این نقشه را وقتی طراحی کنیم، ببینیم، بشناسیم و بحث کنیم، آن وقت جایگاه اشتغال و تبیین مشخص می شود.

حجت الاسلام والمسلمین خضری خاطرنشان کرد: برای این که این موضوع روشن شود، به صحبت مقام معظم رهبری مراجعه می کنیم، ایشان در دیدار با ستایشگران در میلاد حضرت زهرا(س) فرمودند که ما در جنگ ترکیبی هستیم، زمانه ما زمانه جنگ ترکیبی است، یعنی دشمن ما در جبهه اقتصادی، جبهه روانی، جبهه امنیتی و جبهه های مختلف در حال مبارزه با ما است و سپس ایشان بحث جهاد تبیین را مطرح کردند.

وی تصریح کرد: در جنگ ترکیبی دشمن هدف های مشخصی دارد و از همه این جبهه ها و ابزارها برای زدن آن هدف های مشخص استفاده می کند.

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: وقتی جنگ نظامی آغاز می شود دشمن اول با موشک های خود مراکز حیاتی یک کشور را می زند، مثلا نیروگاه ها یا پل ها و منابع آب را می زند، بنابراین دشمن هرگز موشک های خود را هدر نمی دهد و آن را به مراکز حیاتی شلیک می کند.

حجت الاسلام والمسلمین خضری ادامه داد: در جنگ ترکیبی فعلی، یکی از مهم ترین مراکز حیاتی که دشمن آن را هدف گرفته اعتماد به نفس ملی است، دشمن در این جنگ ترکیبی اعتماد به نفس ما را هدف گرفته است.
وی اظهار کرد: در جنگ اقتصادی پیشانی کار دشمن و مهم ترین استراتژی یا راهبرد دشمن کاهش ارزش پول ملی ما در طی این چند سال بوده است.

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: از سال 89 مقام معظم رهبری اعلام جنگ کرده اند و خیلی ها به این اعلام جنگ بی توجه بودند، آن زمان علیرغم این که ارزش پول ما بالا بود مقام معظم رهبری اعلام جنگ کردند و گفتند دشمن وارد جنگ اقتصادی شده است، دشمن از پایین آوردن ارزش پول ما فقط اهداف اقتصادی نداشت، چرا که وقتی ارزش پول یک کشور پایین بیاید اعتماد به نفس آن کشور نیز پایین می آید.

حجت الاسلام و المسلمین خضری خاطرنشان کرد: هدف از کاهش ارزش پول ملی که مقام معظم رهبری سال ها فرموده اند سلطه دلار را بگیرید، فقط بحث اقتصادی نبود، چون دستاورد انقلاب اسلامی اعتماد به نفس و خودباوری است، در جنگ ترکیبی یکی از راهکارهای دشمن این است که با کاهش ارزش پول ما اعتماد به نفس ما را می گیرد، در حوزه دیپلماسی و سیاسی نیز با کاهش ارزش پاسپورت ما می خواهد اعتماد به نفس ما را بگیرد.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: در حوزه زبانی و شناختی و جنگ رسانه ای نیز دشمن همزمان که دارد ارزش پول ما را پایین می آورد، دستاوردهای ما را تحقیر کرده و می گوید شما دستاوردی نداشته اید.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی فرمودند یکی از نقاط امیدبخش ما در سال 1400 پرتاب ماهواره ای بود که توسط سپاه پاسداران انجام شد که درود و رضوان خدا بر دانشمندان موشکی و ماهواره ای ما باد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: پس از ده سال رئیس جمهور محترم جلسه شورای ماهواره ای ما را تشکیل دادند، یعنی ده سال این جلسه تعطیل بوده و رئیس جمهور سابق جلسه ماهواره و فضا را تعطیل کرده بود.

وی افزود: ما در صنعت ماهواره رتبه پنجم را داشتیم و جزو ده کشور اصلی در پرتاب ماهواره بودیم، در حالی که در دولت گذشته سقوط کردیم.

امام جمعه موقت قزوین اظهار کرد: سپاه پاسداران آمد ماهواره را در مسافت 500 کیلومتری پرتاب کرد، این در مخابرات و هواشناسی موثر است و البته مهم ترین دستاورد آن اعتماد به نفس بود.

حجت الاسلام و المسلمین خضری یادآور شد: مقام معظم رهبری می فرمایند اگر جمهوری اسلامی تنها یک دستاورد داشت، آن هم این که به این ملت اعتماد به نفس و خودباوری و هویت داد، جا داشت ما همیشه سجده شکر به جا بیاوریم، چرا که ما در دوران پهلوی به خودمان اعتماد نداشتیم.

وی تاکید کرد: این اعتماد به نفس ملی خیلی باارزش است، چون پایه پیشرفت یک کشور است؛ برای مثال یک فردی که دچار اعتیاد می شود اعتماد به نفس خود را از دست می دهد و دیگر خود را باور ندارد و خود را می بازد و نابود می شود، دشمن نیز همین هدف را دارد.

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: مقام معظم رهبری در 22 تیر 99 فرمودند به نظر بنده همه مشکلاتی که امروز در اقتصاد کشور وجود دارد با افزایش اعتماد به نفس برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین خضری بیان کرد: ما در جنگ تحمیلی سلاح نداشتیم و تحریم بودیم، اما پیروز شدیم، پل بعثت که روی رودخانه خروشان اروند زده شد، 500 لوله عظیم بود که نیروهای جهاد برای عبور از اروند روی آب انداختند، عملیات والفجر 8 که بیش از صد گردان در آن شرکت کردند و از آب گذشتند، امروز در دانشگاه های دنیا تدریس می شود که نماد اعتماد به نفس ملی کشور است که ما پل عظیم بعثت را در شرایطی که امکاناتی نداشتیم، زدیم.

وی ادامه داد: این اعتماد به نفس ملی بود که حسن باقری، عباس بابایی و دیگر شهدای ما را تربیت کرد.

خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: ما در برابر جنگ ترکیبی دشمن امروز باید جهاد ترکیبی داشته باشیم و هر کس در جای خود باشد، زمان جنگ هر کس در یک گردان و خط بود و همه نمی توانستند در همه خطوط حرکت کنند، امروز نیز همین است، همه نمی توانند در حوزه اشتغال یا جهاد تبیین کار کنند، هر کس باید در جای خود کار کند، مقام معظم رهبری دارند لشگر می چینند.

وی در پایان تاکید کرد: یک سفره جهادی پهن است و هر کس باید جایگاه خود را در این جهاد آخرالزمانی قبل از ظهور پیدا کند و امروز ماموریت نایب امام زمان و ولی امر مسلمین این است که این انقلاب را به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) متصل گرداند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین نماز جمعه خضری جنگ ترکیبی جهاد تبیین حجت الاسلام والمسلمین امام جمعه موقت قزوین خطیب نماز جمعه قزوین اعتماد به نفس ما اعتماد به نفس ملی مقام معظم رهبری جنگ ترکیبی حجت الاسلام ارزش پول ما جهاد تبیین کاهش ارزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۷۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

رئیس دانشگاه معارف اسلامی گفت: همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در قم برگزار خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین شاکری ظهر امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای که سالن جلسات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نسبت به شخصیت مقام معظم رهبری غفلت جدی داشته‌ایم، مطرح کرد: مقام معظم رهبری در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط‌گیری بالایی دارند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش امام را گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولان استانی برگزار شده است که حدود 80 مقاله از این بستر دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 146 مقاله پذیرش شده است، خاطرنشان کرد: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان یک جلد از آن‌ها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه همایش چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مهمانان ویژه این همایش نیز آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان از اعضای بیت مقام معظم رهبری خواهند بود.

وی اظهار داشت: این همایش در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند