Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

توجه به اقتصاد دانش بنیان باید در اولویت مسئولان باشد

حجت الاسلام و المسلمین «محمد حیدری زاد» در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار کرد: تبیین درست بیانات رهبر انقلاب اسلامی در پیام نوروزی و سخنرانی عیدانه ایشان، می‌تواند زمینه رشد سالم و شتاب علمی و اقتصادی کشور را رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت ارومیه با بیان اینکه باید در تمام زمینه ها قوی شویم،  افزود: امروز تمام کشورها به این باور رسیده‌اند که تنها با اتکا به علم و دانش می‌توان پیشرفت و اقتدار را تضمین کرد.

وی گفت: باید تمام قوا، اندیشمندان و فعالان عرصه‌های مختلف تلاش کنند تا بیانات رهبر معظم انقلاب که راهبرد انقلاب اسلامی در راستای نیل به تمدن اسلامی است،عملیاتی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید اقتصاد نفتی به اقتصاد مردم پایه و دانش بنیان تبدیل شود، تصریح کرد: بی رغبتی عده‌ای از مسئولان در سال‌های قبل و نبود همت و عزم جدی موجب شد تا تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر دانش بنیان کردن اقتصاد جامه عمل نپوشد.

وی تاکید کرد: تمام توان دولت، مجلس و بخش خصوصی باید معطوف به پیشرفت اقتصاد با محوریت علم و دانش باشد و در این مسیر از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکنند.

جهاد تبیین راهبرد مبارزه با جنگ ترکیبی دشمنان است

 حجت الاسلام عسگر امامی در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام ”تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین”، اظهار کرد: تولید زیربنا و کلید حل مشکلات اقتصادی است و مسئولان باید تحقق معنویات مقام معظم رهبری و شعار سال را در اولویت خویش قرار دهند.

امام جمعه موقت میاندوآب با بیان اینکه برای قدرتمند شدن و دست یابی به هدف انقلاب اسلامی که همانا ظهور حضرت مهدی موعود(عج) است، باید در تمام زمینه ها قوی شویم، افزود: اقتصاد یکی از موضوعاتی است که باید در آن قوی شویم و لازمه اقتصاد قوی نیز توجه به تولید و اقتصاد دانش بنیان است.

وی گفت: اگر اقتصاد قوی شود و تولید رونق یابد در آن صورت شاهد افزایش اشتغال و کاهش بیکاری و به تبع آن کاهش آسیب های اجتماعی نیز خواهیم شد.

امام جمعه موقت میاندوآب در ادامه با اشاره به موضوع اوکراین و با بیان اینکه دنیا امروز آبستن حوادث گوناگون شده است، اظهار کرد: آمریکا به هر کشوری قدم نهاده، ویرانی و خسارت به بار آورده است و اوکراین آخرین نمونه این کشورها است.

امامی با بیان اینکه امروز آمریکا رو به افول است، گفت: امروز دیگر دنیا از حالت تک قطبی خارج شده و قطب نظام اسلامی شکل گرفته و پایه های قدرت آمریکا نیز به لرزه در آمده و صدای شکستن استخوان های آمریکا به گوش می رسد.

امام جمعه موقت میاندوآب در ادامه با بیان اینکه دشمنان همواره به دنبال دشمنی با ایران اسلامی بوده و به فکر توطئه هستند، تصریح کرد: کشورهای اطراف و همسایه این را بدانند که هر نقطه ای به پایگاهی علیه ایران تبدیل شود، مورد هدف موشک های ایران قرار خواهد گرفت و این را نظام اسلامی در سال های اخیر نشان داده است.

امام جمعه موقت میاندوآب اظهار کرد: باید روز به روز بر قدرت و اقتدار خود بیافزاییم چرا که هر چقدر قدرتمند باشیم به همان اندازه دشمن ناامید می شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز مایه امید برای دوستداران و یاس و ناامیدی برای دشمنان نظام است، افزود: دشمن به دنبال ترویج بر ناامیدی و یاس در جامعه است و در این زمینه استراتژی آنفولانزای نیویورکی و تهاجم ترکیبی را در راس برنامه های خود قرار داده است.

امامی با بیان اینکه باید دفاع ترکیبی در مقابل تهاجم ترکیبی راه اندازی کنیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمان و حکم جهاد تبیین صادر کرده اند و لذا نباید در این زمینه ساکت نشست.

امام جمعه موقت میاندوآب افزود: دشمن در فضای مجازی و خبرگزاری ها و امپراطوری رسانه ای القای ناامیدی و ناکارآمدی را هدف قرار داده و می‌خواهد امیدها را تبدیل به ناامیدی کنند.

وی افزود: اقدامات دولت انقلابی و حرکت جهادی و در میدان بودن دولتمردان سبب ترویج امید در جامعه شده است.

وی دومین برنامه دشمن را سیاه نمایی عنوان کرد و گفت: دشمن می‌خواهد دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی دیده نشود و مردم را ناامید کنند و از سوی دیگر به دنبال بزک چهره پهلوی فاسد هستند.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی، عدالت اجتماعی در زمینه های مختلف اعم از بهداشتی، عمرانی، علمی و.. با انقلاب اسلامی پدیدار شده و امنیت ما در خاورمیانه و جهان بی بدیل است.

وی با تاکید بر اینکه باید مراقب توطئه های دشمنان بود، اظهار کرد: دشمن به دنبال بدبین کردن نگاه مردم به روحانیت که حلقه وصل امام با امت است، بوده و لذا مردم باید هوشیار باشند.

امام جمعه موقت میاندوآب با اشاره به اینکه از اول انقلاب تا امروز تیر دشمن به سنگ خورده است، تصریح کرد: امروز دشمن با جنگ ترکیبی اعتقادات مردم و کانون خانواده را نشانه گرفته است که لازم است در این زمینه هوشیار و آگاه باشیم.

تولید، راه نجات اقتصاد کشور است

حجت الاسلام اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به چیستی و چرایی نام‌گذاری سال‌ها توسط رهبر انقلاب، اظهار کرد: این نام‌گذاری‌ها یک مخاطب خاص دارد که مسئولان و بویژه مسئولان اجرایی هستند و یک مخاطب عام دارد که عموم اقشار مختلف و صنوف نخبگان هستند که هر یک به‌حسب وظیفه خود باید در این گفتمان‌سازی یا فرهنگ‌سازی یا جریان‌سازی نقش ایفا کنند.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه به خاطر ضرورت ها و اولویت های جامعه که عمدتا به‌خاطر غفلت یا کم‌توجهی مسئولان است، مسئله اقتصاد در اولویت قرار داده شده است، افزود: اگر در سال های گذشته خصوصا دهه اخیر، توجه به اقتصاد معطوف می‌شد، چه بسا ما امروز می‌بایست بازسازی فرهنگی در اولویت‌مان باشد.

وی در ادامه به  نام گذاری امسال به نام سال “تولید ، دانش بنیان ، اشتغال آفرین” اشاره کرد و گفت: تولید؛ راه نجات اقتصاد کشور از این وضعیت اقتصادی بوده و کار وکوشش برای تولید نیز یکی از عناصر محوری رفاه اقتصادی و یکی از ارزش‌های مهم فردی و جمعی اسلامی معرفی شده است.

جلالی با اشاره به اهمیت و جایگاه کاردر اسلام، تصریح کرد: از دیدگاه اسلام، کار وتولید اقتصادی افزون بر کسب درآمد ورفع نیاز که باعث رغبت مؤمن به آن می‌شود، ارزش ذاتی نیز دارد و این مرتبه بالاتر از انجام کار برای کسب درآمد و ثروت است، زیرا که اسلام کار را عبادت می‌داند ومقصود ازتولید دراینجا هرنوع اشتغال به کار مشروع برای تأمین زندگی وپیشرفت اقتصادی فرد وجامعه است و شامل کشاورزی، دامداری، صنعت ومانند آن ها می‌شود.

بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی با مدیریت جهادی حل شدنی است

امام جمعه خوی در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مقام معظم رهبری امسال را به نام سال تولید،دانش بنیان،اشتغال آفرین نام گذاری کردند و لازم است همه در راستای تحقق شعار سال قدم بردارند.

حجت الاسلام قاسم خانی افزود: دانش‌بنیانی به‌عنوان نوع جدیدی از ثروت‌افزایی و کسب سرمایه از علم و فناوری، در کشورهایی که دانش‌پایه هستند و عناصر و شاخص‌های آن را دارند، تبدیل به اقتصاد اصلی شده است و اقتصاد آنها را به اقتصاد دانش‌بنیان تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه ما نباید حتی یک روز را در این دولت تلف کنیم.ما به شدت نیازمند مدیریت جهادی هستیم، تصریح کرد:بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با پیگیری و دلسوزی و کار جهادی قابل حل است.

«اقتصاد مقاومتی» کلید حل مشکلات اقتصادی است

حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت : چالشهای اقتصادی دهه نود، عامل نامگذاری شعار سال به تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین بوده و 10سال است که مقام معظم رهبری شعار سال را به طور مستمر، یک شعار اقتصادی انتخاب می‌کند.  

وی گفت : هر چند «اقتصاد مقاومتی» سالهای متمادی است که در بیانات رهبر معظم انقلاب به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی مطرح می‌شود، و مسئولان دولتی نیز بر اجرای آن تاکید داشته‌اند؛‌ اما شکی نیست که اگر در طول سالهای گذشته، اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی سرلوحة برنامه‌های دولت‌ها قرار می‌گرفت، قطعاً امروز وضعیت دهة 90 خیلی بهتر از وضع فعلی بود و عدالت اقتصادی نیز پیاده‌سازی می‌شد.

وی تصریح کرد: در واقع وضعیت فعلی اقتصادی کشور، بیانگر این است؛ نه تنها دولتها در این مدت، هیچ‌گونه توجهی به اقتصاد مقاومتی نداشته‌اند‌؛ بلکه در بیشتر مواقع، اقداماتی که آنها انجام می‌دادند، اکثراً با نظریات اقتصاد مقاومتی مغایر بوده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه این هفته اقتصاد دانش بنیان مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی مشکلات اقتصادی انقلاب اسلامی اشتغال آفرین نام گذاری شعار سال سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۷۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند

ایسنا/خراسان شمالی امام جمعه بجنورد گفت: مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته با اشاره به روز کار و کارگر اظهار کرد: امروز کار کردن در جامعه ما چند ویژگی دارد که در وهله نخست اصل کار، عبادت است.کار کردن اگر برای کسب درآمد حلال باشد، مجاهدت در راه خداوند محسوب می‌شود.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه کشور هم اکنون در جنگ اقتصادی به سر می‌برد، ادامه داد: دشمنان تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه کشور اعمال کرده تا مسئولان و مردم‌ را تحت فشار قرار دهد تا به اهداف خود برسند. بنابراین امروز انجام هر کار اقتصادی که تولید و رفع نیازها و بی‌نیازی به بیگانگان را به دنبال  دارد، مجاهدت و جنگ علیه دشمنان است.

وی بیان کرد: افرادی که در حوزه تولید، کار می‌کنند سربازان نظام‌ جمهوری اسلامی ایران هستند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه در همین راستا شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، تاکید کرد: باید بسترهای لازم برای مشارکت مردم در حوزه تولید توسط مسئولان فراهم  و تعاونی‌های تولید تشکیل و تقویت شود.

وی در ادامه به روز معلم نیز اشاره کرد و گفت: معلم‌ها در تدریس و تعلم باید اخلاص داشته باشند و دانش‌آموز مورد توجه آن‌ها قرار گیرد و اصل کار را بر تربیت دانش آموزان قرار دهند.

امام جمعه بجنورد گفت: اگر دانش‌آموزی روسری خود را بعد از پایان ساعت مدرسه و به هنگام خروج از مدرسه از سر گذاشت، آن معلم‌ بداند که برای تربیت این‌ دانش آموز کاری نکرده است.

وی تصریح کرد: تربیت دانش آموزان توسط معلم‌ها به گونه‌ای باشد که وقتی این دانش آموز استاندار، فرماندار و ... شد آن تربیت در روح و جان آن فرد باشد. تربیتی که فقط تا در مدرسه باشد، ارزشی ندارد.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • حمایت از دانش‌بنیان‌ها و استفاده از جوانان متدین در دستور کار مسئولان قرار گیرد
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه