Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@16:51:37 GMT

از پیام‌ متفاوت رئیس جمهور تا 10 سال شعار اقتصادی

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۸۲۰۰

از پیام‌ متفاوت رئیس جمهور تا 10 سال شعار اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان با تاکید بر لزوم تلاش در راستای تحقق شعار اقتصادی و حرکت در راستای فرامین مقام معظم رهبری، اصلی‌ترین راهکار برای رقابت‌ در برابر تولید کنندگان بزرگ دنیا را تاکید بر دانش بنیان بودن تولید اعلام کردند.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های نماز جمعه شهر سلطانیه از بهار طبیعت، بهار قلوب(قرآن)، بهار جوانی، بهار قیامت و بهار ظهور منجی، به‌عنوان پنج بهار در معارف الهی نام برد و اظهار کرد: بهار طبیعت، نشانه‌ای از رستاخیز و قیامت است و در بهار طبیعت محیی و ممیت بودن خداوند مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه سلطانیه با اشاره به شعار سال و با بیان اینکه ۲۳ سال است که برای هر سال نام و عنوانی توسط مقام معظم رهبری انتخاب می‌شود و البته این نام‌گذاری‌ها تاثیرگذار بوده، گفت: نام‌گذاری سال‌ها نمادین نیست بلکه هدفمند و به مثابه گفتمان‌سازی و جریان سازی است.

 

رحلت آیت‌الله ری شهری ضایعه‌ای تلخ و اندوهناک است

حسینی‌نسب با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی تعیین و ابلاغ سیاست‌های کلی نظام از وظائف و اختیارات مقام معظم رهبری است و شعار سال‌ها نیز در همین راستاست و مقام معظم رهبری بخاطر اشراف و اطلاعاتی که از مسائل کلان کشور دارند و دوراندیشی و تدبیری که همیشه از ایشان دیده‌ایم برای هر سال نام و شعاری را مشخص می‌کنند، افزود: نام‌گذاری سال‌ها رهنمون مسؤولان و مردم به مسائل کشور و چراغ یکساله آنهاست.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه شعار و نام ۱۰ سال از سال‌ها با عنوان اقتصادی بوده و این بیانگر توجه مقام معظم رهبری به مشکلات مردم و جامعه است، افزود: تنگی معیشت مردم از تلخی‌های سال ۱۴۰۰ بود.

خطیب جمعه سلطانیه با اشاره به شعار سال جدید یعنی سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین و با تبیین معنای دانش‌بنیان که به معنای متکی بودن بر اصول، شاخص‌ها و زیرساخت‌های علمی است و به عبارت دیگر تولید باید مبنای علمی داشته باشد و از علم برای تولید استفاده شود، گفت: تولید در سال ۱۴۰۱ باید دارای دو شاخصه دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین باشد.

حسینی‌نسب با تاکید بر اینکه در کنار اقتصاد از فرهنگ هم نباید غافل شد، گفت: همه کارها و برنامه باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی ضمن توصیه به صله ارحام، به رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در دید و بازدیدها تاکید کرد و گفت: نباید نسبت به کرونا سهل انگاری شود.

امام جمعه سلطانیه از شهرستان سلطانیه به‌عنوان یکی از شهرستان‌های گردشگر نام برد و با توصیه به مسؤولان گنبد نسبت به حساس بودن به مسائل دینی و فرهنگی گفت: نباید سوغات گردشگری به شهر شهیدپرور سلطانیه ‌بی‌فرهنگی و بی‌بند و باری باشد.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به مسافرتها، فوت حدود ۳۰۰ نفر در ایام نوروز در جاده‌ها را فاجعه بار دانست و با بیان اینکه در کنار دلائل دیگر، یکی از دلائل فوتی‌ها، بی‌کیفیتی خودروهاست، افزود: در هر حال قوانین راهنمایی و رانندگی و فرهنگ رانندگی رعایت شود.

حسینی‌نسب با گرامیداشت یاد و خاطره عالم ربانی و مجاهد انقلابی، علمی، سیاسی و اخلاقی، آیت الله ری شهری و با بیان اینکه ایشان از وزارت و قضاوت و دیگر مسؤولیت سربلند بیرون آمد و مقام معظم رهبری با چند نفر شبانه بر پیکر ایشان نماز خواند و با خاطرات نیک از وی یاد کرد و فقدان ایشان را ضایعه‌ای تلخ و اندوهناک دانست، گفت: منش و روش آیت‌الله ری شهری برای مسؤولان باید الگو باشد که بتوانند رضایت مقام معظم رهبری را کسب کنند.

 امام جمعه ماهنشان افزود: در نام‌گذاری سال‌ها پس از مسؤولان اجرایی مخاطب اولین مطالبات نخبگان، اصحاب رسانه، و صاحبان تریبون‌ها هستند، افزود: دانش بنیان تولیدی است که طراحی‌هایش برای خودمان است لذا صنعت وارداتی را نمی‌توان دانش بنیان نام نهاد.همچنین حجت‌الاسلام علیرضا علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با تبریک سال نو و بهار طبیعت و با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از طرف مقام معظم رهبری به سال «تولید، دانش بنیان، و اشتغال آفرین» و با بیان اینکه نام‌گذاری سال‌ها به مثابه گفتمان‌سازی همچنین به مثابه فرهنگ سازی به مثابه جریان‌سازی فرهنگی و به مثابه سیاستگذاری فرهنگی است.

وی تاکید کرد: تولید دانش بنیان به عنوان نوع جدیدی از ثروت افزایی و کسب سرمایه از علم و فناوری تاکید و تمرکز بر عمل علمی و آگاهانه و بهره‌گیری از دستاوردها، اندوخته‌ها و تجربیات علمی، بینشی و معرفتی است.

 

پیام‌ متفاوت رئیس جمهور

 امام جمعه قیدار هم در خطبه‌های نماز این هفته مهمترین مسئله سال 1401 را مثل سال های گذشته معیشت و اقتصاد عنوان کرد و گفت: اگر تولید ملی شتاب بگیرد، بسیاری از مشکلات معیشتی مردم مثل اشتغال و سرمایه‌گذاری حل و آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

حجت‌الاسلام علی موسوی افزود: این نامگذاری‌ها سال یک مخاطب خاص دارد که مسؤولان و بالاخص مدیران اجرایی هستند و یک مخاطب عام دارد که عموم اقشار مختلف و نخبگان هستند که به حسب وظیفه خود باید در این گفتمان‌سازی یا فرهنگسازی یا جریان سازی نقش ایفا کنند.

وی با بیان اینکه نخستین پیام نوروزی آیت‌الله رئیسی در مقام ریاست جمهوری، متفاوت از پیام‌های ریاست جمهوری سال‌های گذشته بود، افزود: محل ارسال پیام و حضور مردم به هنگام ارائه آن، از تفاوت‌های معنی‌دار در این پیام بود.

 

کشور در موقعیت جنگ اقتصادی قرار دارد

حجت‌الاسلام حسین علی زاهدی پور، امام جمعه خرمدره ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره با تبیین فلسفه نامگذاری سال جدید به نام تولید، اظهار داشت: تولید دانش‌بنیان، اصلی‌ترین راهکار برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی بوده و تضمین کننده استقلال اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است. 
 امام جمعه خرمدره با تأکید بر زیر بنا بودن فرهنگ و دین گفت: کشور در موقعیت جنگ اقتصادی قرار دارد؛ و نامگذاری سال به تولید، یک اقدام فرهنگی بوده و زمینه ساز خدمت اقتصاد به عرصه فرهنگ نیز خواهد بود.  

وی با اشاره به اهمیت دانش بنیان بودن تولید افزود: اصلی‌ترین راهکار برای رقابت‌ در برابر تولید کنندگان بزرگ دنیا، دانش بنیان بودن تولید است؛ افتخار آفرینی و به روز بودن در عرصه نظامی مبتنی بر داشتن روحیه بسیجی در کنار دانش بنیان بودن بوده و عقب‌ماندگی مفرط در برخی عرصه‌های تولید مانند خودرو نشان از نبود تفکر بسیجی و عدم اتکا به دانش به روز جوانان کشور است. 

زاهدی پور با اشاره به اهمیت رابطه فرهنگ و تولید تصریح کرد: اصل تولید و تولید دانش بنیان در کنار تقوای الهی از الزامات تولید موفق و در خدمت جامعه به شمار می‌رود. 
امام جمعه خرمدره با اشاره به کارکردها و نتایج مقاومت اظهار داشت: پیام نوروزی رئیس جمهور در مسجد جامع خرمشهر یک اقدام فرهنگی و سیاسی مهم بود که پیام اصلی آن تأکید بر مقاومت به عنوان تنها راه عزت و سربلندی ایران اسلامی است. 
وی سفر بشار اسد به امارات هم نشان از نتیجه بخشی مقاومت با محوریت ایران اسلامی است و همین هم یکی از پیامدهای مهم پیروزی انقلاب اسلامی است، افزود: توجه کنیم که اگر چه امارات عضوی از محور مقاومت نیست، اما اگر امروز جرأت دعوت از بشار اسد را دارد، باز هم در سایه ساز محور مقاومتی است که انقلاب اسلامی ایران ایجاد کرده و هیمنه پوشالی آمریکا را شکسته است. 
امام جمعه خرمدره با اشاره به رحلت آیت الله ری شهری گفت: خدمات علمی و فرهنگی عظیم به ساحت دین و سربلندی در رسیدگی به چند پرونده مهم، حساس و حیاتی امنیت، توسط مرحوم آیت‌الله ری‌شهری، بخشی از کارنامه درخشان این عالم عالم بصیر و انقلابی است.

انتهای پیام/73004

منبع: فارس

کلیدواژه: ائمه جمعه استان زنجان بهار طبیعت شعار سال ائمه جمعه ایران اسلامی جبهه مقاومت امام جمعه سلطانیه امام جمعه خرمدره خطبه های نماز آیت الله ری شهری نام گذاری سال ها جمعه سلطانیه دانش بنیان بودن مقام معظم رهبری جمعه خرمدره حجت الاسلام بهار طبیعت حسینی نسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۸۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری

دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری گفت: ۱۰۸ شرکت دانش‌بنیان در بورس حضور دارند؛ امیدواریم تا آخر سال حداقل رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کنند. یکی از مراحل بلوغ بعضی از شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شدن آن ها در بازار سرمایه و مشارکت آن ها با سرمایه مردم است.

او گفت: لزومی ندارد یک شرکت دانش بنیان برای ورود به بورس به معاونت علمی مراجعه کند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: آن جایی که بحث کلان داده‌ها مطرح می‌شود یا بحث داده‌های مرتبط با مردم یا امنیت مردم مرتبط می‌شود، صلاحیت شرکت‌ها برای ورود به بورس در یک کارگروهی که در معاونت علمی تشکیل شده، مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون علمی رئیس‌جمهور بیان کرد: شایعه فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال برای فروش سهامشان بی‌اساس است.

او تاکید کرد: صنعت خودرو اگر خصوصی و محدود شود٬ هم خودرو با کیفیت می‌شود و هم به قیمت می‌توان خودرو را عرضه کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند