Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@05:41:08 GMT

نیروی انسانی جوان و فداکار مایه امید کشور است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۸۲۰۸

نیروی انسانی جوان و فداکار مایه امید کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، به سخنی از رهبر انقلاب اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد، دور کردن ترس و ناامیدی از خود و دیگران است»، ابتدا باید بدانیم امید چیست.

وی با بیان این‌که امید؛ نشاط و سرور قلب برای رسیدن به آنچه محبوب ما است، ادامه داد: زمانی به یک انتظار می‌توان امید گفت که اول دست یافتنی باشد، دوم، سبب عقلایی داشته باشد و سوم، برای رسیدن به آن اسباب فراوانی وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت مشهد به برشمردن عوامل امید به آینده در ایران اسلامی پرداخت و گفت: نخستین عامل امید در انقلاب اسلامی مردم، «وعده‌های الهی» است، در راهی قرار گرفتیم که همه ذرات این عالم با ما همراه است و به ما کمک می‌کند، ما بر حق هستیم و این دلیلی است که باید به آینده امیدوار باشیم.

وی، رهبری بصیر و حکیم انقلاب اسلامی را دومین عامل امیدواری به آینده دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری، انسان‌هایی پاک از تمایلات نفسانی و مقاوم در مقابل استکبار، مردمی و ایستاده در کنار مردم، نظام اسلامی را به کشتی نجات تبدیل کرده‌اند.

فرزانه افزود: سومین عامل امید آفرین برای ملت و مظلومان جهان، این نظام اسلامی است، نظامی که موفق شده اسلام ناب را در قالب یک نظام اجتماعی، به راه و روش زندگی مردم تبدیل کند و موفق شده شعله‌های آتش استکبارسوز و کفرسوز را در قالب جبهه مقاومت در سراسر دنیا روشن کند.

وی، چهارمین امید را شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» برشمرد و اضافه کرد: هم دولت و رئیس جمهور و هم مجلس و قوه قضائیه کمر همت بستند تا شعار سال را در حد اعلای ظرفیت خودشان تحقق ببخشند و پیاده کنند، حرکت رئیس جمهور، وزرا، رئیس مجلس و قوه قضائیه زبان عملشان این است.

خطیب موقت جمعه مشهد مقدس به جایگاه علم در رشد و برتری کشور در دنیا اشاره و اظهار کرد: در جنگ ۲۰۰ ساله بین مسلمانان و غرب، غرب به این نتیجه رسید اگر بخواهد آقا باشد، باید علم داشته باشد، اگر بخواهد بر مسلمانان غالب شود باید بین آنان اختلاف ایجاد کند و برای این کار باید آنان را از فهم قرآن دور کند زیرا قرآن آحاد مسلمانان را در کنار هم جمع و به ید واحد تبدیل می‌کند.

وی با تأکید بر این‌که زیرساخت و مایه اصلی آقایی ۲۰۰ ساله غرب، جز از ناحیه علم نیست، یادآور شد: این همه ذلت، خواری و عقب‌افتادگی جهان اسلام جز از ناحیه تفرقه نیست و این تفرقه جز از ناحیه فهم نکردن قرآن نیست، غرب در هر سه نقشه خود موفق شده است.

فرزانه با بیان این‌که نمی‌شود بدون علم، آقا بود، خاطرنشان کرد: به لطف خدا نظام مقدس جمهوری اسلامی توی دهن این سه تجربه زد، غرب آقا را ذلیل کرد، به غرب اختلاف‌افکن تو دهنی زد، غرب می‌خواست ما را از قرآن دور کند اما امروز ما به قرآن نزدیک شدیم و اتحاد و انسجام ایجاد شده است، انقلاب اسلامی جلوی غرب را گرفت.

وی با اشاره به رشد رشد علمی بالای ایران، گفت: دامن‌های پاکی در ایران میلیون‌ها جوان پر انرژی متدین، فداکار و شهادت‌طلب با علم و دانش تربیت کردند، رشد علمی به این جوانانی بر می‌گردد که در دامن‌های پاک مادران تربیت یافتند.

امام جمعه موقت مشهد، نیروی انسانی جوان و فداکار را مایه امید کشور دانست و تصریح کرد: سنت و قانون غیر قابل تغییر الهی، عامل دیگر امیدآفرین برای ما است که حق پیروز است و باطل شکست خواهد خورد همانطور که در سوریه، لبنان و یمن این اتفاق افتاد، یک عده قلیل خداخواه حرکت کردند، خداوند این عده قلیل را بر باطل چشم‌گیر وحشت‌آفرین پیروز کرد.

وی افزود: عامل دیگر، انتظار ظهور و انتظار و امید به حق است؛ ایران اسلامی بزرگ‌ترین گام را در تاریخ اسلام برای نزدیک شدن به ظهور برداشته است، انرژی شکست‌ناپذیر در ظهور یعنی عدالت‌خواهی و شهادت طلبی، این انرژی چیزی نیست که کسی بتواند آن را خنثی کند و از بین ببرد.

کد خبر 5453504

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری خراسان رضوی مشهد تولید دانش بنیان اشتغال زایی تحقق شعار سال نیروی انسانی بوشهر مسافران نوروزی نوروز گردشگری ویروس کرونا نوروز 1401 سفرهای نوروزی آمار کرونا کرمانشاه بارش برف سانحه تصادف اردوهای راهیان نور خطبه های نماز جمعه انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۸۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد

ایتنا - ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی، صاحب پمپ بنزین‌های روباتیک شد تا از این پس نیروی انسانی در سوختگیری دخالتی نداشته باشند.
شرکت ملی نفت ابوظبی یک بازوی روباتیک طراحی کرده که باک خودرو را در پمپ بنزین ظرف چند ثانیه پر می‌کند.

این بازوی روباتیک، در باک خودرو را باز کرده و بدون دخالت نیروی انسانی بنزین می‌زند. این روبات یک اپلیکیشن مکمل هم دارد که فرایند سوختگیری و میزان دریافت را برای مشتریان به ثبت می‌رساند.

زمانی که راننده وارد یکی از این پمپ‌بنزین‌های روباتیک می‌شود، با انتخاب نوع سوخت روی این اپلیکیشن یا یک نمایشگر لمسی کنار نازل کار را آغاز می‌کند.

پس از آن، بازوی روباتیک با یک نازل متناسب و حسگرهایی که تضمین می‌کند نازل موقع سوختگیری به‌طور صحیح در جای خود قرار گرفته است، کار سوختگیری را انجام می‌دهد. پس از پایان نیز روبات، نازل را از خودرو جدا می‌کند تا راننده بتواند محل را ترک کند.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • ایران اکسپو فرصتی برای معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری کرمان است
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست