Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه اراک گفت: مسئله مهم صنایع در سال جدید باید رفع وابستگی کشور باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اراک با اشاره به ظرفیت‌های کشور اظهار داشت: ایران اسلامی پتانسیل بالایی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تولیدی و صنعتی دارد که باید در این سال بتوانیم با برنامه ریزی و اقدام درست با دنیا رقابت کرده و صادرات خود را به تمامی کشورهای منطقه و جهان انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته مدیریت منابع موجود در حوزه هایی مثل آب و خاک مسئله مهمی به شمار می‌رود به طوری که بهره‌وری ما از آب 35 درصد است که باید این میزان را با مدیریت و برنامه‌ریزی درست مورد توجه قرار داده و افزایش دهیم. 

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: کشور چین امروزه بالغ بر 132 میلیون تن تولید گندم دارد و اگر ما نتوانیم به خودکفایی رسیده و روی پای خود بایستیم، برای گندم هم وابسته به چین و کشورهای دیگر خواهیم بود، البته به عنوان یک کشور مدعی با این همه ظرفیت موجود نباید عقب بیفتیم.

امام جمعه اراک با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان مرکزی گفت: استان مرکزی 3 هزار واحد صنعتی در بخش‌های مختلف دارد که ظرفیت بزرگی برای توسعه اقتصادی استان و کشور به شمار می‌رود بنابرایناین صنایع باید با هدف لبیک‌گویی به ندای مقام معظم رهبری تمام ظرفیت خود را در جهت تحقق شعار سال به کار گرفته و زمینه شکوفایی ایران اسلامی را فراهم آورند.

وی بیان کرد: واحدهای صنعتی در این سال باید به شکلی فعالیت کنند که تا پایان سال، فناوری و تکنولوژی و... در استان حداقل ده درصد افزایش داشته و آثار آن در تولید و کیفیت و مرغوبیت تولید و... مشهود باشد و البته مجلس شورای اسلامی و دولت و بانک‌ها و...نیز باید حمایت لازم در این خصوص را داشته باشند بنابراین صنایع استان مرکزی به جای دید و بازدید و مسافرت و هزینه های غلط همت کرده و استان و کشور را از وابستگی که یک چرخه معیوب است نجات دهند.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: واحدهای صنعتی استان مرکزی باید در سال جدید با علم و دانش و مبتنی بر دانش بنیان عمل کنند و با ترسیم چشم اندازهای بلند مدت و کوتاه مدت تا پایان سال فناوری و تکنولوژی در استان رشد داشته و آثار آن در تولید، کیفیت و مرغوبیت تولید مشهود باشد.

امام جمعه بندرعباس: تحقق شعار سال به برگزاری همایش‌ها و کنگره‌ها محدود نشودامام جمعه سمنان: مسئولان برای تحقق شعار سال وظیفه اساسی دارند؛ همه باید سنگر اقتصاد کشور را محکم کنیمامام جمعه ساری: مصوبات سفر رئیس جمهور به مازندران پیگیری شود

عضو خبرگان رهبری با اشاره به درپیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان را درپیش داریم که چه در این ماه الهی و چه در ایام نوروز مسئله احسان و نیکوکاری، موضوع مهمی است و باید با انجام سنت های پسندیده عید نوروز مثل سرکشی و کمک به نیازمندان و شرکت در جشن نیکوکاری فقرا و نیازمندان را دریابیم چراکه کمک به محرومان و نیازمندان جزو مقدس‌ترین کارها است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: در ماه میهمانی خدا احسان و نیکوکاری به همنوعان خود را فراموش نکنیم و این ماه فرصت مناسبی است تا از کمک به ایتام و فقرا غافل نباشیم چراکه احسان و نیکوکاری در راه اسلام و کمک به نیازمندان در درجه اول نشان دهنده شخصیت حسنه انسانی است و اولین آثار به‌جای مانده از انجام یک کار نیک در شخصیت وجودی انسان جلوه‌گر می‌شود.

انتهای پیام/711/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دری نجف آبادی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۸۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: در اسلام آن ارزش و جایگاهی که به کارگر می‌دهند متفاوت از جهانیان است و نگاه مقدس و معنوی به این امر وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان ارومیه با توجه به یازدهم اردیبهشت و روز کارگر اظهار کرد: مسئله کار و کارگر در دین ما مسئله مقدسی است گرچه در تمامی جهان نیز به مسئله کار اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

وی افزود: اما در اسلام آن ارزش و جایگاهی که به کارگر می‌دهند متفاوت از جهانیان است و نگاه مقدس و معنوی به این امر وجود دارد؛ بنا بر گفته پیامبر اکرم (ص) دستانی که کار کرده و زحمت کشیده و روزی حلال کسب می‌کنند آتش جهنم را نخواهند دید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه ادامه داد: کار کردن و درست کار کردن عبادت است و اجر تلاش در راستای کسب روزی حلال برای خانواده بیشتر از جهاد در راه خدا است.

وی با بیان اینکه دشمنان در حوزه اقتصاد به کشور فشار وارد کرده و جنگ اقتصادی وجود دارد، تصریح کرد: وقتی دشمنان تلاش می‌کنند اقتصاد و معیشت جامعه را نابود کنند کسانی که در تلاش و کوشش هستند اهمیتشان دوچندان می‌شود.

حجت‌الاسلام قریشی تأکید کرد: امنیت شغلی و بیمه کارگران باید مورد توجه مسئولان نظام قرار گیرد و کارگران نیز کار محول شده را نزد خود امانت از سوی خداوند متعال بدانند.

وی با اشاره به مسئاله حجاب عنوان کرد: حجاب مسئله شرعی و قانونی است و دشمنان چالش برای کشورمان ایجاد کرده چرا که می‌بینند بانوان محجبه به بالاترین جایگاه‌های علمی و مدیریتی دست یافتند و هم اکنون می‌خواهند انتقام بگیرند.

امام جمعه شهرستان ارومیه تأکید کرد: باید با برخورد مناسب این مسئله را مدیریت کرد و باید بانوان خودشان در این راستا پای کار باشند؛ در دین ما ارزش بانوان به اندازه‌ای است که حتی مردان نمی‌توانند به جایگاه آن‌ها دست یابند.

حجت‌الاسلام قریشی با تبریک روز معلم و الگو قرار دادن شهید مطهری اظهار کرد: معلمی شغلی بسیار مقدس بوده و هیچ شغلی به اندازه معلمی در دین اسلام مورد ارزش قرار نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: خداوند خودش را معلم دانسته و پیامبرمان نیز معلم است و از خداوند برای تمامی معلمان سلامتی و برای درگذشتگان مغفرت طلب می‌کنم.

کد خبر 748072

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مکارم‌شیرازی: پلیس طرح نور را با قدرت ادامه دهد
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • کارگران پشتوانه و ستون اصلی تولید در کشور هستند
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • کارگران سربازان فداکار جبهه جنگ اقتصادی هستند
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی