Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@07:46:36 GMT

اقامت گردشگران در شهرستان رشت ٨٠ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۸۲۵۲

اقامت گردشگران در شهرستان رشت ٨٠ درصد افزایش یافت

دکتر حمیدرضا امام پناهی عصر روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون ٧٠ هزار و ۶۴۶ نفر از گردشگران در مراکز اقامتی ثابت و موقت شهرستان رشت اقامت کردند که نسبت به نوروز پارسال ۸۰ افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش ۴۲ درصدی ورود خودرو و ۳۳ درصدی ورود مسافر نوروز امسال در مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا چهارم فروردین ۱۴۰۱ تعداد ۴۰۱ هزار و ٨١٩ خودرو و یک میلیون و ۸۴۴ هزار و ٩٩٨ مسافر از مبادی جنوبی و از طریق آزاد راه قزوین به رشت و جاده قدیم قزوین به رشت وارد شهرستان رشت شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام پناهی در ادامه با اشاره به اختصاص ۶۲ مدرسه با ۴۴۷ کلاس برای اسکان فرهنگیان در شهرستان رشت بیان داشت: تا امروز بک هزار و ٨٨٢ خانوار و هفت هزار و ٩٠٧ نفر در مدارس شهرستان رشت اسکان یافتند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه هفت مرکز و پایگاه امدادی از سوی جمعیت هلال احمر شهرستان رشت فعال است، اظهار داشت: از مجموع پایگاه های ثابت و موقت امدادی در سطح شهرستان، پایگاه تیم توانا توسط بانوان  عضو جمعیت هلال احمر پوشش داده می شود.

امام پناهی افزود: پایگاه طرح ایمنی و سلامت جمعیت هلال احمر در ورودی جنوبی شهر رشت با هدف ارتقاء ایمنی و سلامت هموطنان در جریان سفرهای نوروزی در حال ارائه خدمات به گردشگران است ضمن اینکه تیم های واکنش سریع و سیار امدادی مستقر در جمعیت هلال احمر شهرستان برای ارائه خدمات مورد نیاز امدادی به مسافران آماده است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت ایمنی در ترددها و احتیاط در سفر برای پیشگیری از حوادث ناگوار افزود: از ابتدای طرح نوروز تاکنون،  ۷۹ تصادف جرحی و فوتی در شهرستان رشت ( با ۴ فوتی و ۸۷ مجروح) گزارش شده است.

برچسب‌ها رشت گردشگری گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گردشگری گیلان رشت گردشگری گیلان جمعیت هلال احمر شهرستان رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۸۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، کاووسی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان‌های استان،گفت: بنابر اعلام هواشناسی شدت بارندگی‌ها امروز در شهرستان‌های استان وجود دارد. 

وی افزود: بنابراین علاوه بر تیم‌های عملیاتی در شهرستان‌های با هشدار نارنجی، نیروهای امدادی تیم‌های سایر شهرستان‌ها نیز به عنوان پشتیبان آماده خدمت رسانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها، گفت: از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیر ضرور و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی
  • تخلیه آب از منازل مسکونی در شهرستان کیار
  • آخرین وضعیت از سیل شهرستان شبستر
  • نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد
  • دو مفقودی ارتفاعات کوه «شاه‌حسن» بام و صفی‌آباد نجات پیدا کردند
  • تصادف دو خودرو سواری با ۷ مصدوم
  • رهاسازی ۳۰ خودرو گرفتار در آب بعد بارندگی امروز
  • آماده‌باش هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در استان
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین