Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه فرصت‌های توسعه و خدمت به این استان را نباید هدر بدهیم،گفت: اگر مدیرانی توانایی تحقق شعار سال را ندارند، کنار بروند و مسئولیت را به افراد دیگری بسپارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه این شهرستان با بیان اینکه تولید دانش‌بنیان بهره‌وری، اشتغال و کارآفرینی را افزایش می‌دهد و رونق اقتصادی را به‌دنبال دارد، اظهار داشت: تولید باعث رشد اقتصادی، رفاه عمومی، عزت، استقلال و اشتغال می‌شود و تورم را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تولید اگر دانش‌بنیان باشد، اشتغال بیشتری ایجاد می‌کند و منجر به پیشرفت تحول‌آفرین خواهد شد، سرانه درآمد ملی را برای مردم افزایش می‌دهد و سبب عزت و شرافت یک مملکت می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه سالی که سپری شد همراه با موفقیت‌ها و سختی‌هایی بود، عنوان کرد: باید نگاه ما باید به آینده باشد، همه ما در سال نو باید عهد کنیم که دین خدا را یاری کنیم تا سبب تسریع در فرج امام زمان (عج) باشد.

امام جمعه بندرعباس: تحقق شعار سال به برگزاری همایش‌ها و کنگره‌ها محدود نشودامام جمعه سمنان: مسئولان برای تحقق شعار سال وظیفه اساسی دارند؛ همه باید سنگر اقتصاد کشور را محکم کنیمائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران: شعار سال راهبردی اساسی برای پیشرفت تولید، تکنولوژی و فناوری است

وی بیان کرد: در طول یک قرن اخیر و در دهه‌هایی که پشت سر گذاشتیم می‌بینیم که تحول ایجاد شده است و همه اینها به این دلیل است که دانش، پایه همه این تحولات بوده است و باید این دانش در عرصه اقتصادی و تولیدی وارد شود و در کشور باید شتاب بیشتری پیدا کند.

شاهرخی با بیان اینکه نوروز امسال که مقارن با میلاد حضرت ولی عصر(عج) بود معنویت و شور و نشاط خاصی را در کشور و استان ایجاد کرده است، گفت: در شعار سال مدنظر مقام معظم رهبری باید دانست مقصود از دانش بنیان چیست؟

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه در طول قرن اخیر و دهه‌های پشت سرگذاشته شده در سازمان‌ها و ادارات تحول و پیشرفت ایجاد شده‌است، اشاره کرد: ارتباطات و خدمات و دیگر عرصه‌ها متفاوت شده‌ که همه اینها به‌دلیل دانش و پایه تحولات بوده است و اکنون دانش باید در عرصه‌های اقتصادی و تولیدی وارد شود.

شاهرخی با بیان اینکه فناوری پیشرفته باید در همه عرصه‌های تولید وارد شود، اظهار داشت: باید تولید بر پایه دانش باشد تا کیفیت محصول افزایش یابد و اگر تولیدی بر مبنای دانش پایه‌گذاری شد بر کیفیت محصول تولیدی آن افزوده می‌شود.

وی با تأکید به اینکه محصولات داخلی باید از کیفیت لازم برخوردار باشد، افزود: دانش‌بنیان بودن هزینه‌های تولید را کاهش خواهد داد و با قیمت مناسب به‌دست مصرف‌کننده خواهد رساند، ضمن اینکه بهره‌وری افزایش می‌یابد و محصول از جهت کیفی و کمی ارتقا یافته و مانع هدررفتن انرژی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه دستور مقام معظم رهبری این است که شرکت‌های دانش بنیان دو برابر شود و فرصت‌های شغلی ایجادشده به 600 هزار شغل مستقیم در سال برسد، عنوان کرد: باید نیروهای تحصیل‌کرده‌ای که توانا باشند و بتوانند زوایای این امر را بشکافند و خود را وقف پیشرفت و ارتقای فرهنگی و دینی کنند، وارد میدان شوند.

وی با بیان اینکه محصول دانش‌بنیان باکیفیت می‌تواند در بازار جهانی رقابت کند و این همان گمشده‌ای است که ما به‌دنبال آن هستیم، بیان کرد: برخی شرکت‌ها به‌صورت دانش‌بنیان تأسیس می‌شود، ولی عملکرد دانش‌بنیانی ندارند و چه بسا از وام‌ها و کمک‌های مالی و اعتباری بهره‌مند می‌شود، ولی در مسیر تولید محصول باکیفیت دانش‌بنیان به‌کار نمی‌گیرند.

شاهرخی گفت: دستورات و توصیه‌های مقام معظم رهبری نیازمند حضور نیروهای تحصیل‌کرده و توانمند است که زوایا و عمق این دستورات را شکافته و به بهره‌وری و شکوفایی برسانند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: اگر کسانی به هر علتی توانایی تحقق و اجرای برنامه‌ها و شعار سال را ندارند تقوا ایجاب می‌کند کنار بروند و مسئولیت را به افراد دیگری بسپارند و رئیس‌جمهور نیز افرادی را که نتوانند در این مسیر گام بردارند کنار خواهد گذاشت.

شاهرخی با بیان اینکه اگر دقت و مراقبت نکنیم تاریخ تکرار خواهد شد، اظهار داشت: کسانی که برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت ندارند و در اجرا دانش و توانایی لازم را ندارند فرصت را از لرستان نگیرند، زیرا این استان سال‌ها پیش به‌عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی معرفی شد، ولی بهره‌ای از اقتصاد مقاومتی نصیب لرستان نشد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در لرستان دانش بنیان شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۸۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان؛ سیاهپوشِ اختر ششم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، در سالروز شهادم ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت جای جای لرستان در غرق در عزا و ماتم است.

برخی بیست و پنجم شوال و برخی نیمه رجب را روایت کرده اند، اما روایت بیست و پنجم شوال مشهور تر است. در دوران امامت امام صادق (ع)، به علت ضعف حکومت اموی، آزادی بیشتری برای ابراز عقیده به وجود آمد و بحث‌های علمی بسیاری در موضوعات مختلف در گرفت.  این آزادی علمی و دینی که برای کمتر امامی از ائمه دوازده گانه وجود داشت، سبب شد تا شاگردان امام آزادانه در مباحث علمی شرکت کنند.
ابان بن تغلب گزارش کرده است که مردم در مسجد از او سؤالات فقهی شان را می پرسیدند. امام صادق(ع) با استفاده از این فرصت، روایات فراوانی در زمینه های گوناگونِ فقه، کلام و...بیان کرد.
به گفته ابن حَجَر هیتمی، مردم از او دانش های فراوان نقل می کردند و آوازه او به همه جا رسیده بود.
حضرت صادق تا سن ۱۲ سالگی معاصر جد گرامیش حضرت سجاد بود و مسلما تربیت اولیه او تحت نظر آن بزرگوار صورت گرفته و امام (ع) از خرمن دانش جدش خوشه چینی کرده است.
حضرت امام صادق (علیه السلام) در بیست و پنجم شوال سال ۱۴۸ هـ ق در حالى که ۶۵ سال از عمر مبارک آن حضرت گذشته بود به دستور منصور عباسى به وسیله انگور زهرآلود مسموم شد و به شهادت رسید و در قبرستان بقیع در کنار پدر و جد و عموى خود امام مجتبى (علیه السلام) به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خرم‌آباد برگزار شد
  • لرستان؛ سیاهپوشِ اختر ششم
  • مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است
  • مسئولان با جدیت بیشتری پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون توصیه می‌کنم
  • پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم